Terug naar alle categorieën

File Sharing via USB poort

myhiding

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten myhiding heeft ontvangen van andere leden.

Komt op gang
Reacties: 2

1 augustus 2011, 21:00

bij mijn Zyxel P-2812HNU-F1 modem viel het me op dat er opeens (?) een extra tab 'File Sharing' zichtbaar is in het 'Home Networking' deel van de configuratie pagina's. als ik nu een USB harde schijf aansluit wordt die ook herkend door de configuratie pagina. echter, als ik probeer vanaf mijn Win7 laptop verbinding te maken met \\192.168.1.254 dan krijg ik slechts een error.

hoe kan ik de USB schijf benaderen vanuit Windows?

bedankt,
Jeroen
Reactie 1 tot en met 25 van 33
  • Franzki

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Franzki heeft ontvangen van andere leden.

Forum legende
    Reacties: 10624
    Vlijmscherp

Vlijmscherp

Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

1 augustus 2011, 21:44

Heb je ook een share aangemaakt in het modem en deze geactiveerd?

Het werkt niet Plug&Play... je moet de share wel eerst configureren.
  • myhiding

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten myhiding heeft ontvangen van andere leden.

Komt op gang

1 augustus 2011, 22:24

ja, er was al een default share in de 'file sharing' pagina, voor de zekerheid heb ik er nog een aangemaakt maar het werkt niet. ik zou verwachten dat ik kan bladeren naar \\192.168.1.254\SHARENAAM maar dat is niet toegankelijk.

bedankt!
  • walter1974

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten walter1974 heeft ontvangen van andere leden.

Net begonnen
    Reacties: 4

8 augustus 2011, 20:37

Ik ben erg benieuwd naar het antwoord hierop aangezien bij mij dit ook niet werkt.

Groet
  • Kees-Jan

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Kees-Jan heeft ontvangen van andere leden.

Forum topper
    Reacties: 8614
    Vlijmscherp

Vlijmscherp

Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

8 augustus 2011, 21:04

Ligt aan welke firmware je hebt; als je bij home networking het tabblad "file sharing" hebt gaat het werken, tenminste ale je het aangezet hebt:
    [attachment=0:2947t42j]filesharing.JPG[/attachment:2947t42j]
    1. kijk hier
    2. klik enable
    3. stop een USB memorystick/Harddisk in de modem
    4. open explorer op je PC
    5. ga naar \\192.168.1.254\USB_USB_Flash_Memory_10091051533_1 (zoiets staat er, waarschijnlijk nét iets anders...)

da's alles

eventueel:
    - reboot de modem ná punt 2
    - gebruik een fat32 memory-stick of Harddisk, het zou kunnen dat NTFS inmiddels werkt
  • myhiding

Komt op gang

8 augustus 2011, 21:50

De reboot was de oplossing! Helaas is de transfer rate nogal laag (1 MB/sec) maar evengoed bedankt!
  • Danny82

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Danny82 heeft ontvangen van andere leden.

Net begonnen
    Reacties: 1

18 augustus 2011, 00:11

Hallo,

Ik ben ook bezig met een HDD op de USB aan te sluiten.
    Ik vindt ´m wel in de modem maar in browser krijg ik een 404 Not found melding
    Het gaat om een 1TB NTFS geformatteerd.
    Is de Zyxel wel NTFS compatibel ?
  • Kees-Jan

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Kees-Jan heeft ontvangen van andere leden.

Forum topper
    Vlijmscherp

Vlijmscherp

Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

18 augustus 2011, 07:14

Danny82 schreef:

het lijkt er hier op dat je een filesysteem benaderd met een WebBrowser. Dat gaat niet lukken.
    Je zou via de Explorer (en NIET Intenet Explorer) op \\192.168.1.254\ je bestanden moeten kunnen vinden...
  • gumpje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten gumpje heeft ontvangen van andere leden.

Komt op gang
    Reacties: 5

8 september 2011, 09:57

Waar kan het aan liggen als al mijn externe usb-schijven niet worden herkend door deze modem? Sommige zijn gloednieuw.. Pas als ze herkend worden, kan ik de tips in dit topic doorlopen.
  • Kees-Jan

Forum topper
    Vlijmscherp

Vlijmscherp

Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

8 september 2011, 10:22

Wat bedoel je met "niet herkend worden" ?

punt 1 en 2 kan je so-wie-so doen, met een reboot (via de power-knop!!)
  • jeje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jeje heeft ontvangen van andere leden.

Enthousiast
    Reacties: 306
    Vlijmscherp

Vlijmscherp

Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

8 september 2011, 10:28

@gumpje

cross posting is niet zo handig als je ook al je eigen topic hebt

topic10132.html
  • m.elatmani

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten m.elatmani heeft ontvangen van andere leden.

Komt op gang

8 december 2011, 20:54

Kees-Jan schreef:

Danny82 schreef:

het lijkt er hier op dat je een filesysteem benaderd met een WebBrowser. Dat gaat niet lukken.
    Je zou via de Explorer (en NIET Intenet Explorer) op \\192.168.1.254\ je bestanden moeten kunnen vinden...

Mag ik vragen wat je bedoelt met Zoeken via de Explorer en niet via Internet Explorer.

Alvast bedankt voor je antwoord.
  • jeje

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten jeje heeft ontvangen van andere leden.

Enthousiast
    Vlijmscherp

Vlijmscherp

Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

9 december 2011, 06:57

Met zoeken via de Explorer wordt "de Verkenner" bedoeld.
    Je weet wel , waar je al je harde schijven en mappen ziet.

Op te starten via Windows toets (dat vlaggetje :wink: + E )

Daar kan je dan ook een netwerkverbinding/mapping maken.
  • m.elatmani

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten m.elatmani heeft ontvangen van andere leden.

Komt op gang

9 december 2011, 17:31

jeje schreef:

Dat dacht ik ook alleen, spring ie automatisch na internet explorer en krijg ik een 404 melding file not found terwijl de modem wel de hdd heeft gevonden en hem ook een naam heeft gegeven.

Alvast bedankt
  • m.elatmani

Komt op gang

9 december 2011, 17:50

m.elatmani schreef:

jeje schreef:

Dat dacht ik ook alleen, spring ie automatisch na internet explorer en krijg ik een 404 melding file not found terwijl de modem wel de hdd heeft gevonden en hem ook een naam heeft gegeven.

Alvast bedankt

Ik heb de fout inmiddels gevonden ik deed / ipv \.
    Hartstikke bedankt voor je hulp.
  • jeje

Enthousiast
    Vlijmscherp

Vlijmscherp

Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

9 december 2011, 18:26

geen dank succes er mee
  • hereallyisadj

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten hereallyisadj heeft ontvangen van andere leden.

Schrijft lekker mee
    Reacties: 25
    Allesweter

Allesweter

4 januari 2012, 23:59

Nu heb ik boven ook nog een windows 98 computer staan, daar hangt mijn printer aan (verder gebruik ik 'm niet).
    In mijn oude modem (fritzbox) zat een usb-stick waar ik soms bestanden op zette.
    Als ik dan wilde printen, en de printer op zolder stond niet aan, dan zette ik een bestand op dat USB-stickje, en printte ik later die dag vanaf de windows 98-computer op zolder het bestand uit. (Uitleg: Als de printer wel aanstaat, werkt alles gewoon wireless).

Vraag: hoe krijg ik filesharing met de Zyxel aan het werk op deze windows 98 computer. Ik heb filezilla als programmaatje voor file sharing met de fritzbox, maar die pakt alleen ftp-protocol. Windows explorer werkt ook niet in windows 98. Weet iemand een programma dat ik nog kan proberen, een soort filezilla, maar dan voor het juiste protocol? (Ik zal dan zelf uitzoeken of er een oude versie is van zo'n programma die werkt op windows 98).

(jaja, ik weet het, ik moet een printerservertje kopen en die windows 98 bak weggooien, dat hoef je me niet te vertellen).

MVG,
    HJJ
  • aszen

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten aszen heeft ontvangen van andere leden.

Toegewijd
    Reacties: 835
    Allesweter

Allesweter

5 januari 2012, 09:33

Werkt het niet als je de printer gewwon op het modem aansluit?
  • hereallyisadj

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten hereallyisadj heeft ontvangen van andere leden.

Schrijft lekker mee
    Allesweter

Allesweter

5 januari 2012, 16:23

Nee, mijn printer werkt niet op de USB-poort van de Zyxel (schijnt te maken te hebben met het type printer, bovendien wordt het aansluiten van een printer niet officieel ondersteund; heb nog niet van veel mensen hier gehoord dat ze dat werkend hadden gekregen).

Maar ik probeer nog een keer mijn vraag te stellen: Weet iemand of je via een apart programma bestanden kunt uitwisselen met de USB-stick in de Zyxel-router?

MVG,
    HJJ
  • jeje

Enthousiast
    Vlijmscherp

Vlijmscherp

Piekfijn

Piekfijn

Allesweter

Allesweter

5 januari 2012, 16:40

hereallyisadj schreef:

Maar ik probeer nog een keer mijn vraag te stellen: Weet iemand of je via een apart programma bestanden kunt uitwisselen met de USB-stick in de Zyxel-router?

MVG,
    HJJ

Je zou een variant van norton commander/midnight commander/total commander kunnen proberen.

Heb ik jaren gebruikt op XP/NT (en norton commander is al zo oud, dat bestond als ik het me goed herinner al onder windows 3.11) en zal dus ongetwijfeld ook wel onder windows 98 draaien.

misschien heb je iets aan deze link
    http://www.ghisler.com/
  • ad.ven

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten ad.ven heeft ontvangen van andere leden.

Komt op gang
    Reacties: 13

13 januari 2012, 16:47

Filesharing werkt hier Ok, je moet (via startknop naar computer) een netwerkverbinding maken. je krijgt er zo een drive bij , welke je gewoon via explorer kan bereiken (of zoals ik met total commander).
    ps, printer op usb werk ook (oude hp 815c)
    gr. Ad.
    =====
  • hereallyisadj

Schrijft lekker mee
    Allesweter

Allesweter

13 januari 2012, 23:53

Beste Ad,

Dank je voor je antwoord. Bij jou lukt het maken van een netwerkverbinding wel?
    In windows 98 se?
    En het netwerkpad is \\192.168.1.254\USB_vulhierietsin zoiets dus?

Want bij mij lukt dat dus niet....
    Vraag: Heb je officieuze extra "servicepacks" geinstalleerd voor fanatieke windows 98-gebruikers? (dat ben ik niet)
    Ik overweeg dat te doen, maar aangezien de printer bij mij nu wel werkt .... (if it ain't broke, don't fix it, ik ben al zo blij dat de printer het doet, en ik heb uiteraard een USB-stickje dat ik wel mee naar zolder kan nemen).

MVG,
    HJJ
  • ad.ven

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten ad.ven heeft ontvangen van andere leden.

Komt op gang
    Reacties: 13

14 januari 2012, 09:08

Hoi,
    In windows 98 se?...... Oeps , sri, ik had je vraag niet goed gelezen, werkt hier alleen met XP en W7.
    succes,
    gr. Ad.
    =====
  • bartb112

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten bartb112 heeft ontvangen van andere leden.

Aanjager
    Reacties: 224
    Allesweter

Allesweter

20 januari 2012, 00:23

Even een toevoeging om hem via de mac te bereiken type dan via cmd+K (appeltje)
    smb://192.168.1.254/usb........

Wat ik las in de gebruikers handleiding van zyxel (via hun site pdf 430 pagina's)
    Is dat het modem ook als media server kan dienen dat zou helemaal super zijn natuurlijk usb schrijf eraan en dan een media server.
    Webcare wanneer zet je dat weer aktief in het modem.
  • QQleQ

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten QQleQ heeft ontvangen van andere leden.

Schrijft lekker mee
    Reacties: 18

10 februari 2012, 16:51

Als ik met de mac de smb share toevoeg vraagt ie om een Gebruikersnaam/password..
    De login gegevens die ik gebruik om het modem te configgen werken niet. Guest login werkt ook niet..

Iemand een idee?
  • bartb112

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten bartb112 heeft ontvangen van andere leden.

Aanjager
    Reacties: 224
    Allesweter

Allesweter

10 februari 2012, 18:39

Dan neem je de optie GAST !

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)