beantwoord

zyxel p2812hnu-f1

• 12 maart 2013
  • 6 reacties
  • 2519 keer bekeken

Ik heb een vraag over mijn modem. Als ik het ip adres invoer in mijn webbrowser krijg ik de inlogpagina te zien en daar voer ik admin en wachtwoord in, en dan druk ik op login en daar blijft die hangen. Weet iemand wat ik verkeerd doe.
icon

Beste antwoord door pruygje 12 maart 2013, 16:44

even resetten danmaar...

Je kan eerst kijken wat er gebeurd als je het modem even uit en weer aan zet.

als dat ook niet helpt moet je modem volledig resetten door een puntig voorwerp in het reset gaatje aan de achterkant te duwen. Houdt het vervolgens 30 seconden vast (totdat alle lampjes uit gaan en weer beginnen aan te gaan).
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het lijkt er wellicht op dat hij blijft hangen echter kan het zijn dat er gevraagd wordt om een nieuw wachtwoord aan te maken (lezen...?)
Is dat niet het geval en krijg je een foutmelding dat het wachtwoord verkeerd is, dan zal je het modem moeten resetten.
Stop daarvoor een paper-clip op de achterzijde van het modem in het ronde gaatje naast de power aansluiting en hou deze voor circa 30 seconde vanst
ik heb een nieuw wachtwoord aangemaakt daar vroeg die om en sindsdien blijft die hangen
Badge +1
even resetten danmaar...

Je kan eerst kijken wat er gebeurd als je het modem even uit en weer aan zet.
als dat ook niet helpt moet je modem volledig resetten door een puntig voorwerp in het reset gaatje aan de achterkant te duwen. Houdt het vervolgens 30 seconden vast (totdat alle lampjes uit gaan en weer beginnen aan te gaan).
okee bedankt dan ga ik dat eens proberen . ik laat het wel weten als het gelukt is
@pruygje Het heeft gewerkt bedankt voor je info. Ik heb de modem een uit en aan gezet en toen deed die het gewoon. Bedankt ⭕️o
Badge
Een oplossing die mogelijk ook werkt: probeer een andere browser! Ik ben al vaker tegengekomen dat ik de instellingenpagina van een zyxel-modem niet kan laden (na de inlogpagina inderdaad) in Google Chrome, Internet Explorer in de Metro van Win8 en in Firefox. Als ik het dan probeer met good old Internet Explorer, dan werkt het opeens wel.

Probeer dat eerst voordat je de modem reset, daar ben je al snel een paar minuten mee bezig

Reageer