beantwoord

Zyxel P-2812HNU-F1 wifi signaal super slecht

• 14 mei 2015
  • 4 reacties
  • 975 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Sinds een paar weken hebben we in huis een super slecht wifi signaal en zelfs met een versterker in de woonkamer is het nog steeds bar slecht.
ik heb al via de modem geprobeerd om kanaal 11 naar een ander minder bezet kanaal te krijgen maar elke keer als ik apply doe dan gaat hij weer op automatisch en op kanaal 11.
Hoe kan ik dit oplossen en waarom is het wifi signaal opeens zo slecht bij Telfort. We zien trouwens ook nog wel eens op het tv kanaal dat het geluid niet gelijk loopt met de lippen van de mensen?
Moeten we niet een keer een nieuwe modem ontvangen?
icon

Beste antwoord door Enterprise 14 mei 2015, 22:18

ik heb al via de modem geprobeerd om kanaal 11 naar een ander minder bezet kanaal te krijgen maar elke keer als ik apply doe dan gaat hij weer op automatisch en op kanaal 11.

Zoals jimney al terecht adviseert, heb je de modem al eens gereset..?
Dit kan het probleem van het weigeren van de 'Apply' knop wellicht oplossen.

Druk met een puntig voorwerp in het resetgaatje achterop de modem en hou deze ca. 30 seconden ingedrukt totdat de lampjes uitgaan.
De modem start vanzelf weer op.
Hou er wel rekening mee dat eventuele zelf gedane wijzigingen in de modeminstellingen ook verdwenen zijn, deze zal je dus opnieuw moeten uitvoeren.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Reset je modem eens wellicht dat je daarna je WIFI kanaal wel kunt veranderen
Reputatie 8
Badge +9

Druk met een puntig voorwerp in het resetgaatje achterop de modem en hou deze ca. 30 seconden ingedrukt totdat de lampjes uitgaan.
Hou er wel rekening mee dat eventuele zelf gedane wijzigingen in de modeminstellingen ook verdwenen zijn, deze zal je dus opnieuw moeten uitvoeren.

De modem resetten heb ik ook al gedaan en heeft dus helaas niet geholpen. Vandaag is na heel veel weken opeens het wifi signaal goed, heeft telfort misschien stiekem iets gedaan na mijn bericht op dit forum :?
Reputatie 8
Badge +7
@ebr,

Excuses voor de late reactie. Functioneert het WiFi-signaal nog steeds naar behoren? Vanuit ons is er niks gedaan. Hou er wel rekening mee dat een WiFi omgeving dynamisch is en dat deze constant kan veranderen. Mocht je weer problemen ervaren met het WiFi-signaal dan verneem ik dit graag van je.

@jimny, @Enterprise,

Bedankt voor het reageren. :)

Stephen