beantwoord

[ZyXEL P-2812HNU-F1] WiFi kapot (Get channel from system timeout)

• 16 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 667 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds ik een ZyXEL P-2812HNU-F1 modem heb (firmware V3.11TUE8) doet mijn WiFi raar:
1) Op 1 tablet valt ie soms uit en is ie niet te fixen zonder herstart van de tablet (tablet is elders ok, andere apparaten thuis zijn ok);
2) Mijn WiFi is er nu geheel mee opgehouden. Ik kan instellingen in het modem in Wireless tab niet meer veranderen en er staat bij Operating channel "Get channel from system timeout" (ipv kanaalnummer). In het algemene Info scherm van het modem staat onder mijn vaste MAC nu "ra0 No such device" en bij Channel een 0 en Unconfigured.
Reset alsook reboot alsook verplaatsing al geprobeerd, maar lijkt me gewoon kaduke radio?
icon

Beste antwoord door OmeStan 19 augustus 2016, 14:14

Opgelost door nieuw modem (Experiabox v8). Dank.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Badge +1
Hi Ome Stan! Dat klinkt niet helemaal goed nee! Ik begrijp dat punt 1) niet meer relevant is aangezien je bij punt 2) aangeeft dat WiFi er helemaal mee gestopt is. Als een harde reset ook niet helpt, ga ik je inderdaad een ander modem toesturen! Laat je het me weten als je 'm binnen hebt?
Reputatie 1
Badge
Prima, ik hoop dat ik snel een nieuw modem ontvang.

PS. Als ik in t Wireless menu op Scan druk komt er onder Wireless te staan "ra0 no private ioctls.". Ook niet best dus.
Badge +1
Hey OmeStan! Ik heb een bezorgmoment voor je namelijk morgen, 19 augustus, tussen 11:00 - 15:30 uur.

Ik moet je eerlijk bekennen dat die foutmelding mij zo snel niets zegt. Mocht het op het andere modem ook zo zijn dan zal ik er verder in duiken voor je!
Reputatie 1
Badge
Hey OmeStan! Ik heb een bezorgmoment voor je namelijk morgen, 19 augustus, tussen 11:00 - 15:30 uur.

Ik moet je eerlijk bekennen dat die foutmelding mij zo snel niets zegt. Mocht het op het andere modem ook zo zijn dan zal ik er verder in duiken voor je!

Nee het is niet eens een foutmelding die binnen de layout hoort, maar tussen de HTML door geprakt wordt. Je ziet hem niet eens tenzij je goed speurt en oplet. Kortom een linux/firmware error ivm de wifi-radio (ra0). Ik denk dat die stuk is, of anders zit er iets goed fout in de firmware.

We gaan het zien!
Reputatie 1
Badge
Opgelost door nieuw modem (Experiabox v8). Dank.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Stan!

Goed om te horen dat het nieuwe het euvel heeft verholpen. Daar doen we het voor! Veen plezier ervan hè!

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.