beantwoord

Zyxel p-2812HNU-F1 - netwerken niet zichtbaar

• 8 april 2018
  • 11 reacties
  • 168 keer bekeken

Plotseling zonder aanwijsbare verklaring, zijn mijn netwerken niet zichtbaar meer. Heb verscheidene malen het modem opnieuw opgestart, echter zonder resultaat. Opvallend is daarbij wel dat één van de netwerkposities in het blok 'Ethernet' groen is, één fel oranje en de overige (lege) posities flauw oranje knipperend. Ook valt op dat het led onder 'WAN' flauw groen brandt. WiFi trouwens werkt goed.

Wat kan ik verder nog doen om de boel weer zichtbaar en benaderbaar te krijgen?

Bvd,
icon

Beste antwoord door Wieger DB 9 april 2018, 13:33

Hoi bezig-bijtje, welkom terug. Zo te zien heeft je modem zijn beste tijd gehad. Na 6 jaar trouwe dienst kan dat wel eens gebeuren. Er komt een vervangend modem jouw kant op.

@jimny, thanks! 😳
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Reset je modem eens door het resetknopje 30 sec in te drukken
Dank je Jimny, maar ben ik dan niet al mijn IP-adressen kwijt (worden er andere toegewezen)? Ik heb dat in het verleden nog eens meer bij de hand gehad en had toen heel wat werk om alles dat aan het modem hing weer van nieuwe IP-adressen te voorzien.
Vandaar dat ik wat voorzichtig ben met dat resetknopje 😉
.... aansluitend... ik merk dat ook mijn telefoon niet werkt. Ik heb wel normale internetverbinding en ook WiFi werkt normaal.
Reputatie 8
Badge +17
Als je phone niet werkt kun je in dat geval phone 2 poort eens proberen
WiFi werkt goed. Telefoon nog steeds niet na de phone 2 poort te hebben geprobeerd en nog maar eens weer het modem te hebben opgestart. Als ik mijn modem raadpleeg (192.168........) dan staat er geen van de netwerkverbindingen die er gebruikelijk wel staan. Er is tussentijds niets bijzonders gebeurd en vanochtend nog het mediacenter kunnen bereiken. Wil ik een diagnose uitvoeren (ping), dan krijg ik een error melding.
Ik krijg steeds meer het idee dat het modem kapot lijkt te zijn.
Reputatie 8
Badge +17
Aangezien je een Zyxel modem hebt kan je conclussie best eens kloppen dat je modem het heeft begeven, vul je klantnummer in op je forumprofiel zodat webcare Telfort weet wie je bent als ze besluiten om je modem te vervangen.

Als je inlogt op je modem moet je kijken bij de instellingen van je phone en dan die gegevens invullen bij poort 2
Ik heb ze vergeleken met elkaar en ze komen al overeen. Dus daar ligt het probleem niet. Als blijkt dat het modem kapot is, hoe stel ik het dan in het werk om een andere te krijgen? Mijn klantnummer heb ik intussen bij mijn forumgegevens toegevoegd.
Reputatie 8
Badge +17
Na het weekend is webcare weer aanwezig en die pikken je topic op zodra je aan de beurt bent
Bedankt voor de reacties en dan hoop ik maar op het beste.
Mvg.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi bezig-bijtje, welkom terug. Zo te zien heeft je modem zijn beste tijd gehad. Na 6 jaar trouwe dienst kan dat wel eens gebeuren. Er komt een vervangend modem jouw kant op.

@jimny, thanks! 😳
Goed afgehandeld, goede service (mag ook wel eens gezegd worden nietwaar 😉 ).

Reageer