vraag

Zyxel P-2812HNU-F1 + Gamen

• 21 november 2014
  • 9 reacties
  • 1299 keer bekeken

Beste allemaal!

Ik heb voorheen veel op het Telfort forum gekeken en gezien hoe vele mensen zijn geholpen, mooie community dus.

M'n vader is al jarenlang klant bij Telfort en heeft een abbo op TV, Internet & Bellen. Wij hebben sinds IPTV dus een Zyxel P-2812HNU-F1 modem gekregen, dat is dus al een aantal jaar geleden.

Ik heb zelf een studie gedaan in de ICT dus ik ben vrij bekend in het huis tuin keuken netwerk en leer daar graag over bij.

Ook ben ik een persoon die met veel vrienden online gamed zoals nu met Destiny, dat is nogal een gevoelige game met porten en sowieso is de Sony PS4 gevoelig voor NAT types. Ik haal zelf een NAT Type 2 (Moderate) en als ik in een PS Party (Gaat via VOIP) zit kan ik meestal mensen niet horen en moet ik 3-4x de party opnieuw joinen zodat hij reconnect.

Ik heb al het hele internet afgezocht voor guides om een NAT Type 1 (Open) te krijgen maar dat lukt niet. Tot voor kort zag ik een persoon die ook dit probleem had en hij kreeg via dit forum een nieuwe router toegestuurd.

Het gebeurd ook dat de router er soms het voor gezien houdt; enorm traag en zodra je de power uit en daarna weer inschakelt doet hij het weer normaal.

Het bizarre is dat ik de Telfort klantenservice belde met dit probleem en als antwoord kreeg ik: Nee, u heeft geen recht op een nieuwe router meneer, heeft u ons Telfort forum al gezien voor enige oplossingen? Fijne dag!

Hoe mijn connectie eruit ziet:

Router -> kabel naar boven - > Switch -> PS4

Ik zou graag willen ervaren of de Arcadyan V8 de oplossing kan bieden.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

9 reacties

Reputatie 1
Beste Jeroen,

allereerst bedankt voor je mooie compliment! En nu ben je dus officieel van lurker naar community lid overgestapt. Ik hoop dat we je vaker op het forum kunnen verwelkomen. Stuur me even je postcode en huisnummer in een privébericht en dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen.

Roderik
Roderik heeft me inmiddels in een privébericht verder geholpen. Zal in dit topic ook de stand van zaken vermelden voor andere gebruikers.

Groet,

Jeroen
Heb inmiddels de Router V8 ontvangen en aangesloten, peace of cake (vooral omdat ik 'm al eerder op m'n broers werk had aangesloten).

Eenmaal de PS4 aangesloten met kale instellingen kreeg ik NAT Type 3, daarna DMZ geprobeerd maar daar kreeg ik Type 2 met de melding "De gebruikte router ondersteund mogelijkerwijs geen IP-fragmentatie en er kunnen beperkingen zijn van de netwerkfuncties van de PS4."

Naja DMZ maar uitgezet en standaard Port Forwarden gedaan, Nat Type 2, toen gespeeld.
Nu net zet ik me PS4 weer aan en krijg ik ondanks weer NAT Type 3.

Geprobeerd om m'n static IP adres buiten de DHCP range in te stellen maar dat kan volgens de router niet.
Toch maar DMZ aangezet en nu Nat Type 2 met die MTU foutmelding (ip fragmentatie).

Wat ik ook apart vind is dat de verbinding nogal sloom lijkt (In de router 32 MB down / 3 MB UP) maar even naar nu.nl surfen gaat niet zo rap. Ook naar de router surfen en in de router navigeren (192.168.2.254) gaat best sloom.

Kan dit zijn omdat het de eerste dag is van aansluiting en de machine nog zichzelf aan het instellen is?

Ik hoor graag reacties!

Groeten

Jeroen
Overigens is m'n Firmware versie 02.00.125W4, kan dat er iets mee te maken hebben?
Reputatie 2
Badge +2
Ik weet niet of de problemen met de Firmware versie te maken hebben maar er is inmiddels al versie 132v2W4 uitgebracht.

het kan zijn dat deze versie afgelopen nacht al automatisch op je modem is gezet.

( volgens mij moet je modem dan wel in "bridge"mode staan maar dat weet ik niet zeker )

Die laatste versie Firmware is al zo'n 5-6 weken geleden uitgekomen
succes
Deze staat er nu op ja (automatisch), ik ga vandaag is verder aan de slag want ik heb nog niet het onderste uit de kan.
Weet iemand waarom ik via Port Forwarding maar een NAT Type 3 krijg en niet NAT Type 2 op m'n PS4?
- Via DMZ krijg ik wel Nat Type 2 maar wel geneuzel over IP fragmentatie (MTU instelling).
Reputatie 2
Badge +2
Ik weet van deze materie niet zo heel veel
wat ik er over gelezen heb is dat je het Arcadyan modem gewoon als modem zou moeten gebruiken
en dan een extra router zou moeten aanschaffen.
Kijk ook eens op dit forum onder PS4 en ook eens bij de KPN site onder PS4

Oja misschien moet je deze vraag stellen in een nieuw topic want nu staan je vragen nog onder je oude Zyzel modem
en je hebt nu een Arcadyan V8 met de laatste firmware.:8
ik denk dat je dan meer reacties / tips zult krijgen
succes
Hoi, wij hebben ook pas een PS4 in combinatie met een Zyxel P-2812HNU-F1 en dezelfde uitdagingen als hier gemeld. Vaak lukt het dan weer om de router opnieuw op te starten. Ook ik heb al eens gebeld met de Telfort klantenservice en die verwijzen me naar dit forum. Dus hierbij graag de vraag of jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet.

Reageer