Beste allemaal!
Ik heb voorheen veel op het Telfort forum gekeken en gezien hoe vele mensen zijn geholpen, mooie community dus.
M'n vader is al jarenlang klant bij Telfort en heeft een abbo op TV, Internet & Bellen. Wij hebben sinds IPTV dus een Zyxel P-2812HNU-F1 modem gekregen, dat is dus al een aantal jaar geleden.
Ik heb zelf een studie gedaan in de ICT dus ik ben vrij bekend in het huis tuin keuken netwerk en leer daar graag over bij.
Ook ben ik een persoon die met veel vrienden online gamed zoals nu met Destiny, dat is nogal een gevoelige game met porten en sowieso is de Sony PS4 gevoelig voor NAT types. Ik haal zelf een NAT Type 2 (Moderate) en als ik in een PS Party (Gaat via VOIP) zit kan ik meestal mensen niet horen en moet ik 3-4x de party opnieuw joinen zodat hij reconnect.
Ik heb al het hele internet afgezocht voor guides om een NAT Type 1 (Open) te krijgen maar dat lukt niet. Tot voor kort zag ik een persoon die ook dit probleem had en hij kreeg via dit forum een nieuwe router toegestuurd.
Het gebeurd ook dat de router er soms het voor gezien houdt; enorm traag en zodra je de power uit en daarna weer inschakelt doet hij het weer normaal.
Het bizarre is dat ik de Telfort klantenservice belde met dit probleem en als antwoord kreeg ik: Nee, u heeft geen recht op een nieuwe router meneer, heeft u ons Telfort forum al gezien voor enige oplossingen? Fijne dag!
Hoe mijn connectie eruit ziet:
Router -> kabel naar boven - > Switch -> PS4
Ik zou graag willen ervaren of de Arcadyan V8 de oplossing kan bieden.
Met vriendelijke groet,
Jeroen