Zyxel P-2602H-D1A, router Linksys E2000 krijg geen draadloze verbinding.

• 22 juli 2012
  • 3 reacties
  • 3056 keer bekeken

Badge
Gisteren heb ik een nieuwe Linksys E2000 router aan mijn Zyxel P-2602H-D1A gekoppeld omdat wij graag een draadloos netwerk willen voor de Iphone en laptop.
Verschrikkelijk zitten stoeien, maar zowel de laptop als de Iphone ziet de router wel maar maakt geen verbinding met het internet (af en toe een milliseconde als ik een aanpssing in de instelling van de router maak, maar dat is het dan wel). Ook de vaste pc maakt geen verbinding met dit draadloze netwerk. In de instellingen van de router al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

Firmware van zowel de modem als de router is ge-update.

Iemand de gouden tip voor instellingen??

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hoe heb je de Zyxel en de Linksys aangesloten en hoe heb je ze ingesteld?
Badge
Ik heb net al de settings van de Linksys weer helemaal gereset om bij het begin te kunnen beginnen. Maar heb het geprobeerd om de firewall, NAT en dhcp-server uit te zetten. Het manueel instellen van de 2.4 GHZ en 5.0 GHZ, ook toen verschillende "kanalen" geprobeerd ipv op automatisch te zetten. Heb het toen ook getracht met een onbeveiligde verbinding maar zelfs toen kon ik er niet op.
Op de modem zelf heb ik nog geen veranderingen aangebracht (wel geprobeerd met het aanpassen van het IP adres naar dezelfde als de router, maar geen resultaat.)

De router zit op 1 van de internetpoorten van de Zyxel.

Meestal krijg ik dingen wel uitgevogeld maar nu gaat het me boven de pet...
Reputatie 8
Badge +16
Je kunt het beste aan de Zyxel niets veranderen.

De Linksys geef je een LAN-ip-adres dat niet gelijk is aan dat van de Zyxel en niet in de DHCP-pool van de Zyxel valt... bijvoorbeeld 192.168.1.1.
De DHCP-server in de Linksys zet je uit.
Vervolgens verbind je een LAN-aansluiting van de Linksys met een LAN-aansluiting van de Zyxel.

Reageer