Zyxel P-2601HN-F1 port forwarding werkt ineens niet meer

• 30 maart 2013
  • 4 reacties
  • 2830 keer bekeken

Hoi! 

Van de een op de andere dag (!!!) heb ik een probleem met de port-forwarding op mijn modem. 

In het kort,

Heb thuis een Synology Nas staan. Was voorheen prima benaderbaar via Mac en Xtreamer. Helaas, nu niet meer. Hij is nog wel benaderbaar via de browser d.m.v. het intypen van het IP-adres. De synology zelf werkt verder naar behoren. Ik kan hem alleen niet meer benaderen door in Finder te verbinden met de server/het ip adres. (De server bestaat niet of is momenteel niet beschikbaar. Controleer de servernaam of het IP-adres van de server, controleer de netwerkverbinding en probeer het vervolgens opnieuw) Zo zijn er verschillende programma's die op deze synology draaien. Deze waren voorheen ook te benaderen door in de browser het ip adres + poort in te typen. Dit is nu niet meer het geval. (De programma's werken overigens nog wel) 

Bij vaders thuis staat ook een Synology, zelfde type. Heb vanmiddag even geprobeerd met die van hem te verbinden, dat werkt dus allemaal wel. Het ligt dus niet aan de instellingen van de mac zelf. Bedraad / draadloos maakt ook geen verschil. 

Het lijkt er naar mijn idee dus op dat de poorten niet goed werken. In mijn Modem Connection Settings - NAT - Port Forwarding  staan ze echter nog wel gewoon allemaal. Bovendien wordt de Synolgoy op het modem (Connection Status) wel gewoon aangegeven. 

Wat kan ik nu het beste doen? .... 

Heb er redelijk wat verstand van en al aardig internet afgezocht, maar kwam niet tot een oplossing. Mocht er informatie ontbreken in mijn poging tot uitleg, vraag ernaar. Zou graag willen dat het weer werkt! 

Ter info: alle apparaten hebben een statisch IP en ik werk met een MAC-filter. Alle MAC-adressen staan er juist in en zijn enabled. Firewall van het modem staat op dit moment helemaal uit, maar ook dat maakt helaas geen verschil. 

Hopend op antwoord! 

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Het lijkt een probleem met het modem te zijn wat mee komt met de laatste (Automatische) update.
Bedoel je hiermee de Firmware? Of zit dat weer anders....

Current Firmware Version : V3.10(BLV.7)D0_20130307

Extra:

De laatste tijd valt het internet (en dus ook het bellen) regelmatig weg, soms helpt het door even te wachten maar meestal is het nodig het modem geheel te resetten.

Ook werkt het WIFI met een afstand van meer dan 6/7 meter een stuk slechter dan dat het voorheen deed! Meestal zelfs helemaal niet.... Dichter bij het modem gaan zitten is dan de enige oplossing (maar natuurlijk niet zoals het hoort!)
Up!

Probleem is er nog steeds. Word er gek van.!!!
Badge +1
Ik lees drie problemen klopt dat?

1) Portforwarding probleem
2) Internet verbinding (en dus ook bellen) valt weg
3) Wifi slechter als eerst.

Probleem 2 lijkt me het belangrijkste.

Hoe heb je je modem aangesloten op het isra punt?
Met bijgeleverde kabel?

Kan je eens inloggen in je modem en posten wat er staat bij Maintenance / Diagnostic / DSL Line / DSL Line Status.
Vanaf het begin tot "Bandborders upstream:".

Reageer