zyxel p-2601hn-f1 DSL failure

• 17 februari 2012
  • 24 reacties
  • 7308 keer bekeken

Goededag,
Ik heb sinds korte tijd problemen met mijn Zyxel p-2601hn-f1

Om de minuut gooit ie de DSL eruit.
Dan krijg ik het volgende scherm:
http://img19.imageshack.us/img19/331/dnsfailure.jpg

Kan iemand mij helpen hiermee?
Het gaat om een studentenhuis waar vaker meerdere mensen op zitten maar vooralsnog komt het probleem ook voor met maar 1 verbinding erop.

gr

24 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hoe zit het modem aangesloten op het isra-punt (= hoofdaansluiting)?
Dit dient met een korte goede kabel te gebeuren.

Wat voor type isra-punt hebben jullie?
Het Is/ra punt komt uit de muur op nog geen 1 meter van het modem vandaan en is aangesloten met een nieuwe UTP kabel die geleverd is door Telfort bij het modem.
Hierbij een log van de modem:
http://img577.imageshack.us/img577/1306/logzyxel.jpg

BVD
Ik denk overigens dat het niet het ISRA punt is dat ik hier op de foto heb staan.
Het gaat om een studentenhuis waarbij de originele ISRA waarschijnlijk gesplitst is tussen de benedenetage (huurbaas) en de huurders.
Het probleem doet zich nu iedere minuut voor en duurt ongeveer een halve minuut. Dus echt een lekker probleem :P
Foto:
http://img96.imageshack.us/img96/7201/imag0473d.jpg
Upje? ik word er echt helemaal gek van..
Badge +7
Heeft u gisteren nog wat aan de verbinding gedaan? Kabels vervangen oid? Ik zie vandaag namelijk geen onderbrekingen meer. In onze systemen staat overigens dat het ISRA-punt binnenkomt bij u in de kelder. Heeft u daar al gekeken?

Henk
Ik heb gisteren en vandaag inderdaad geen problemen meer gehad!
Echt superservice! weet niet of er iets is veranderd maar het is inderdaad weg.

Bedankt voor jullie reacties.
Hoop eerlijk gezegd niet weer met problemen te komen maaaar

Tot ziens
Heeft u gisteren nog wat aan de verbinding gedaan? Kabels vervangen oid? Ik zie vandaag namelijk geen onderbrekingen meer. In onze systemen staat overigens dat het ISRA-punt binnenkomt bij u in de kelder. Heeft u daar al gekeken?

Henk

Ik heb even gekeken maar het ISRA punt dat ligt niet in onze kelder maar die van de huisbaas.
De problemen blijven zich voor doen. het is een hele tijd niet en dan ineens slaan de stoppen door en dan hebben we willekeurig wel internet-geen internet-wel internet enz enz.

Iemand enig idee?
Badge
Ik denk overigens dat het niet het ISRA punt is dat ik hier op de foto heb staan.
Het gaat om een studentenhuis waarbij de originele ISRA waarschijnlijk gesplitst is tussen de benedenetage (huurbaas) en de huurders.

Dus het isra punt zit in de kelder.
Waar jij/jullie op zitten is een aftakking van het isra punt.
Je zou met de huurbaas kunnen overleggen of het veranderd kan worden dat je modem beneden dicht bij het punt aangesloten kan worden en dan met een kabel naar boven werken als het wifi te zwak is.
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb even gekeken maar het ISRA punt dat ligt niet in onze kelder maar die van de huisbaas.
[..]
Iemand enig idee?

De enige juiste oplossing zou zijn om een fatsoenlijke telefoonaansluiting te maken in je kamer en die met een goede kabel op het isra-punt aan te sluiten. Formeel is dat iets dat de huisbaas zou moeten regelen.
we hebben laatst de mannetjes van glasvezel gehad en die hebben hier verschillende dingen geïnstalleerd.
Tevens is de bovengenoemde router net nieuw maar blijkbaar niet in staat om meerdere verbindingen aan te kunnen.

De DSL vliegt er nu weer om de haverklap uit.
Kan iemand mij concreet vertellen wat ik moet doen om dit werkend te krijgen? Misschien iemand van Telfort die het systeem door kan meten?

gr
Jouw DSL verbinding heeft niets te maken met glasvezel, of die monteurs moeten aan de DSL bekabeling hebben lopen rommelen.
Wat je concreet kan doen is deze checklist afwerken:
http://forum.telfort.nl/topic7298.html
Ik heb nu een nieuwe foutmelding:
http://img580.imageshack.us/img580/6775/foutmeldingu.jpg

Heb de lijn nagelopen en de lijn die dus binnenkomt in de kelder is door een installatiebureau direct doorgelegd naar de 1e verdieping.
Iemand enig idee waar ik die instellingen kan vinden en wat ik moet aanpassen?

gr
Na onderzoek gedaan te hebben kom ik erachter dat de lijn >in niet goed is:

http://img69.imageshack.us/img69/9567/foutmelding2.jpg
welke kleur heeft het DSL ledje op je modem?
Als dat ook rood is, is het een storing van buitenaf
welke kleur heeft het DSL ledje op je modem?
Als dat ook rood is, is het een storing van buitenaf

Het ledje brandt altijd rood als die DSL failure optreed inderdaad..
Heb een andere modem gebruikt en die heeft exact hetzelfde probleem..
Dus mijn gok is dat het aan Telfort ligt maar wie ben ik 😛
Reputatie 8
Badge +16
Het ligt aan Telfort.... òf aan de bekabeling binnenshuis.
Hoe kan dan de verbinding dagenlang goed zijn en dan ineens begint ie weer te klooien?

gr
Reputatie 8
Badge +16
Als de lijn in de kelder helemaal goed is aangesloten op het isra-punt, kan het zijn dat het aansluitkastje boven niet helemaal goed contact maakt. Heb je het een keer opengemaakt en gekeken of alles goed vast zit?
Badge
En ookal is de lijn door een instalatieburo aangelegd is natuurlijk geen garantie dat hij nu ook nog 100% goed is.
Ik blijf toch bij mijn advies om eens met de huiseigenaar te praten en of je eens mag testen met het modem rechtstreeks op het isra punt aangesloten in de kelder.
Op die manier kun je dus al uitsluiten of het aan de verlenging ligt.
Ik heb sinds een week een nieuwe modem van Zyxel de P-2601HN-F1. De hele week goed gewerkt en tevreden over alles. Alleen sinds gisterennacht valt de dsl verbinding weg. Na een paar minuten komt hij weer terug. Alles vernieuwd van kabels. Aan het ISRA punt is er niets veranderd. Maar dit is erg vervelend aan het worden. Confrence calls worden na 10 minuten onderbroken enz. Wat kan het zijn?
Badge +1
Ik heb het ook af en toe.. Vooral in het weekend valt me op. Modem uit en aanzetten helpt wel es.
Ps
Mijn modem is 6 maanden oud
Het probleem is er nog steeds, in het weekend veel problemen en 's avonds. Graag reactie, maar ik denk dat ik maar een andere provider ga nemen. Want beloven kunnen ze wel, maar iets daadwerkelijk doen........
Reputatie 8
Badge +16
Helpdesk al gebeld?
Yep, al een keer of 10. Heb mail ontvangen dat ze het zouden uitzoeken en ze zouden het terugkoppelen. En ja, tot op heden niets meer gehoord. En tijdens het typen van deze reactie is mijn modem er 2 keer uitgesprongen.

Reageer