beantwoord

Zyxel Modem - wifi werkt heel vaak even niet

• 23 juli 2019
  • 14 reacties
  • 228 keer bekeken

Reputatie 1
Beste @Jurgen - Telfort,

Al enige tijd ben ik een klant van Telfort en heb een ZyXel modem in bruikleen.
Echter heb ik met mijn familielede vaak onverwachte korte onderbrekingen op de WiFi verbinding.
Dit is erg (onderstatement) vervelend. Nadat ik mijn zoon heb gevraagd of hij naar wilde kijken op internet, op de telfort forum zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben.

Kan er een andere modem opgestuurd worden om dit probleem op te lossen?

Met vele dank(en)

SP Chong

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie en titel ingekort
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 juli 2019, 09:46

Het vervangen van de Zyxel is dan de volgende stap inderdaad. Die procedure gaat via mij, het nieuwe modem is hierbij naar je onderweg. Deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Laat je weten hoe het daarmee gaat?
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Is het alleen via WIFI dat het signaal wegvalt heb je dit probleem ook bij bekabelde aansluiting

Neem onderstaande link even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm
Reputatie 1
Hoi @jimny ,

Alleen WiFi heb ik er last van.

SP Chong
Reputatie 8
Badge +17
Heb je al een ander WiFi kanaal ingesteld hoe en wat kun je vinden in de link onder stap 2, want als je WiFi af en toe uitvalt zit meestal in het feit dat je op een te druk WiFi kanaal zit
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen @spchong, welkom op ons forum. Ik zie dat jimny je al op weg heeft geholpen, heb je het wijzigen van het kanaal al kunnen proberen? Als het een druk kanaal is, drukken WiFi netwerken elkaar weg en daardoor valt dat soms uit. Ik hoor graag van je hoe de WiFi het daarna doet.
Reputatie 1
Hallo @jimny @Jasper - Telfort

Op een andere kanaal (13) zetten werkt het ook niet namelijk. Constant onderbrekingen.

Dank jullie voor jullie tijd.

Spchong
Reputatie 8
Badge +11
Heb je daarbij alleen kanaal 13 geprobeerd, of heb je ook andere opties getest? Het is vaak een kwestie van experimenteren voor je de beste optie hebt gevonden.
Op de pagina die jimny noemde wordt ook genoemd hoe je kunt kijken welke kanalen in de buurt veel gebruikt worden. Heb je daarmee ook gekeken?
Reputatie 1
Mijn zoon heeft een WiFi scan gedaan op de kamelen en zag dat 13 niet gebruikt was door iemand.
Als de theorie zal kloppen dan zal op kanaal 13 niet dezelfde moeten voorkomen, maar echter de werkelijkheid laat anders zien.

Wat kan ik nog proberen??
Reputatie 8
Badge +17
Ik ga er niet over maar wellicht is het WiFi gedeelte van het modem niet jofel meer en dan denk ik dat je modem zijn beste tijd gehad heeft en vervanging een optie is en @Jasper - Telfort daar in meegaat
Reputatie 1
@jimny nice
@Jasper - Telfort wat is de procedure hiervoor???

Goede avond heren
Reputatie 8
Badge +11
Het vervangen van de Zyxel is dan de volgende stap inderdaad. Die procedure gaat via mij, het nieuwe modem is hierbij naar je onderweg. Deze zal je binnen enkele werkdagen ontvangen. Laat je weten hoe het daarmee gaat?
Reputatie 1
@Jasper - Telfort @jimny

Goede morgen heren,
Wat een geweldige service hoor.
Dank dank dank
Net is er aangebeld en de modem is gearriveerd, ik zal deze aansluiten en het resultaat aan jullie laten weten.

Pluimpje aan Telfort!!!
Reputatie 8
Badge +11
De koerier was er snel en vroeg dus! Ik ben benieuwd hoe het gaat met het nieuwe modem, ik wacht je bevindingen af.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort

het resultaat is gelijk te merken.
ik heb een speeltest gedaan via de WiFi en ik kreeg 40mpbs i.p.v. 20mpbs bij oude modem.
en ik heb ook gelijk beter bereik op verschillende plekken, inclusief in de kelder.

dank Jasper voor het regelen.

goede avond toegewenst!

spchong
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan @spchong, goed om te lezen dat het goed gaat met het nieuwe modem! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden. 🙂

Reageer