beantwoord

Zyxel modem WIFI kapot

• 8 januari 2018
  • 10 reacties
  • 374 keer bekeken

Ik vermoed dat de WIFI module van mijn Zyxel modem (P-2812HNU-F1 met firmware V3.11TUE8) kapot is.

Het volgende is aan de hand:
De afgelopen twee/drie maanden viel internet al iets vaker uit dan voorheen. Eens in de twee weken ongeveer. Zowel ethernet als WIFI, terwijl de tv het wel altijd bleef doen. In alle gevallen GEEN rood lampjes op de router. Even op aan/uit knop drukken hielp en alles werkt weer oke.

Tot gisteren ook de tv het meer deed.
Na het uit/aanzetten van de router, bleek WIFI niet meer te werken. Tv en LAN wel.

De router >10 seconden van de stroom afhalen en een reset hielpen ook niet.

Het lampje van WLAN/WPS is groen en volgens de configuratie-interface staat WIFI aan.

Als ik naar Netwerk Setting --> Wireless ga, duurt het bijna 15 seconden voor de info verschijnt, veel trager dan alle andere menu's en zeker niet zo snel als voorheen. En als ik de SSID naam of WIFI wachtwoord wijzig en op Apply druk, blijkt deze niet te worden opgeslagen.

Geen enkel apparaat (tablet, telefoon en Windows PC) vind deze SSID. Als ik via WifiInfoView van Nirsoft een scan doe, vind ik geen WIFI met het MAC-adres van router bijvoorbeeld. En SSID is zeker niet verborgen, want wijzigingen opslaan werkt dus zoals eerder vermeld niet.

Dus ik denk dat ik een nieuwe modem nodig heb, tenzij iemand een beter idee heeft?
icon

Beste antwoord door wing 8 januari 2018, 05:01

Ja, ik heb een factory reset gedaan. Maar ik geloof niet dat een DSL-kabel me gaat helpen met WIFI, als tv en ethernet het wel gewoon doen. Ik heb het ISRA punt, andere contactpunten en bekabeling al meerdere malen gecontroleerd in de afgelopen maanden.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heb je de harde reset goed uitgevoerd door met een puntig voorwerp het resetgaatje 30 seconden in te drukken en vervang het dsl kabeltje van max 150 cm eens.
Mocht dat niet helpen dan is je Zyxel modem aan vervanging toe.
Ja, ik heb een factory reset gedaan. Maar ik geloof niet dat een DSL-kabel me gaat helpen met WIFI, als tv en ethernet het wel gewoon doen. Ik heb het ISRA punt, andere contactpunten en bekabeling al meerdere malen gecontroleerd in de afgelopen maanden.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo wing, wat vervelend dat de WiFi-functie van je modem het heeft begeven. Een nieuw modem wordt klaar gemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen.
De nieuwe modem is aangesloten en alles werkt nu.
Bedankt!
Ik kan geen feedback geven via jouw link. Ik krijg de melding "This survey is no longer available".
Reputatie 8
Badge +17
Mooi dat het weer werkt en ik zie hier geen link staan
Reputatie 8
Badge +11
Dit stukje in de handtekening van Stephen: "http://bit.ly/feedbackopstephen"
Reputatie 8
Badge +17

Daar heb ik overheen gezien 🆒
Reputatie 8
Badge +11
Kan gebeuren als je zo vroeg opstaat 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Wing en graag gedaan! Ik zal je nog de juiste link sturen. De link bij mijn handtekening is niet meer van toepassing. 😃
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het attent maken. De link verwijderd deze was niet meer van toepassing.

Reageer