beantwoord

Zyxel modem Wifi instabiel

• 19 maart 2018
  • 6 reacties
  • 169 keer bekeken

Hallo, sinds enige tijd is het wifi signaal van mijn Zyxel modem zeer zwak en instabiel geworden. Verandering van kanaal maakt geen verschil. Soms gaat het met opnieuw opstarten even goed, maar naar verloop van tijd wordt het signaal toch weer instabiel. Speedtest.net levert wisselende snelheden op, maar nooit de snelheden die ik voorheen haalde. Websites reageren heel traag. Als ik test met een LAN kabel dan krijg ik wel snelle verbinding. De ontvangende laptop staat in dezelfde ruimte op nog geen 5 meter van de modem. Ik denk dat de modem een beetje op is. Kan dat?
icon

Beste antwoord door Manuel Vree 21 maart 2018, 22:36

Hallo, ik heb de nieuwe modem binnen en ik moet zeggen dat de wifi wel verbeterd is. Alleen ik vind het wel een beetje tegenvallen dat ik de V8 gekregen heb en niet de V10. Nieuwe klant krijgen de V10. Waarom krijg ik als jarenlange trouwe klant dan de V8?
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Dat kan zeker. De ZyXEL's draaien al wat langer mee en het wifi-deel geeft het dan regelmatig op.
Je kunt in plaats van opnieuw starten nog een harde reset proberen:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Als het daarmee niet verholpen is zal Telfort voor vervanging kiezen. Ze lezen mee en reageren vanzelf.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Manuel, aangezien je het een en ander al hebt uitgeprobeerd dan lijkt het me beter om je modem te vervangen. Een nieuw exemplaar wordt klaargemaakt voor verzending.
Deze ontvang je binnen enkele werkdagen. Laat je dan even weten hoe het nieuwe modem functioneert? Bij voorbaat dank!
Hoi Stephen, bedankt voor de snelle response! Ik laat het weten of mijn wifi ontvangst beter is met de nieuwe modem.

MvG, Manuel
Hallo, ik heb de nieuwe modem binnen en ik moet zeggen dat de wifi wel verbeterd is. Alleen ik vind het wel een beetje tegenvallen dat ik de V8 gekregen heb en niet de V10. Nieuwe klant krijgen de V10. Waarom krijg ik als jarenlange trouwe klant dan de V8?
Hier staat uitgelegd wanneer je welk modem krijgt:
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Manuel! Fijn dat het WiFi-probleem is opgelost!

Reageer