beantwoord

Zyxel modem; wel internet geen WIFI

• 9 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 583 keer bekeken

Hallo allemaal

Ik heb geen internet via WIFI meer op mijn iPad en iPhone. Kan iemand aangeven wat ik nog zou kunnen doen om dit te verhelpen?

Dit heb ik al gedaan:
- Opnieuw aan gezet door de powerknop aan en uit te zetten
- ingelogd via het IP adres van de router op mijn computer die bekabeld internet heeft; Hier de WIFI even aan en uit gezet
- reboot via de router software
- blauwe knop ingedrukt
- reset door pennetje op de reset knop te houden naast de adapter ingang
- nieuw netwerk aangemaakt via de router software (met WEP wachtwoord)
- eigenlijk gewoon alle stappen doorlopen van de storingsoplosser; welke overigens goed te volgen zijn ;)

maar dit alles zonder effect......

Kan iemand mij op weg helpen om dit probleem op te lossen?
icon

Beste antwoord door Macer 17 augustus 2016, 10:26

Voor de bezoekers van dit bericht:

Uiteindelijk de helpdesk moeten bellen omdat ik het snel opgelost wilde hebben. Die constateerde dat de hardware van de WIFI in de modem onherstelbaar defect was. Daarop is aangeboden dat er een nieuwe modem opgestuurd zou worden. Heel fijn deze oplossing. Echter was dat zonder nogmaals te bellen met de helpdesk door mijzelf niet helemaal goed gekomen; er was niks onderweg namelijk. Beetje suf.
Nu heb ik een nieuw modem (Experia Box V8) en die doet het prima.

Voor Telfort:
Nou ben ik niet erg onhandig, maar ik ken genoeg mensen die het op prijs hadden gesteld als er in de begeleidende brief had gestaan (heel kort) hoe je op je nieuwe WIFI zou komen. bijv. "Kijk achterop het modem en zie daar de naam en wachtwoord van je nieuwe WIFI". Ik heb dat uiteraard meteen aangepast via de online browser.. Maar ik schat dat er toch mensen zijn die hier een monteur voor laten komen. Of de helpdesk bellen.....klein zinnetje.....

Ondanks de vertraging prima afgehandeld door Telfort.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Macer, welkom op het forum! Vervelend dat WiFi het niet meer doet. Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan voor jou op zoek naar een oplossing.
Voor de bezoekers van dit bericht:

Uiteindelijk de helpdesk moeten bellen omdat ik het snel opgelost wilde hebben. Die constateerde dat de hardware van de WIFI in de modem onherstelbaar defect was. Daarop is aangeboden dat er een nieuwe modem opgestuurd zou worden. Heel fijn deze oplossing. Echter was dat zonder nogmaals te bellen met de helpdesk door mijzelf niet helemaal goed gekomen; er was niks onderweg namelijk. Beetje suf.
Nu heb ik een nieuw modem (Experia Box V8) en die doet het prima.

Voor Telfort:
Nou ben ik niet erg onhandig, maar ik ken genoeg mensen die het op prijs hadden gesteld als er in de begeleidende brief had gestaan (heel kort) hoe je op je nieuwe WIFI zou komen. bijv. "Kijk achterop het modem en zie daar de naam en wachtwoord van je nieuwe WIFI". Ik heb dat uiteraard meteen aangepast via de online browser.. Maar ik schat dat er toch mensen zijn die hier een monteur voor laten komen. Of de helpdesk bellen.....klein zinnetje.....

Ondanks de vertraging prima afgehandeld door Telfort.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Macer,

Goed om te lezen dat het verholpen is met een belletje naar de klantenservice. Spijtig dat wij het niet direct voor je hebben kunnen oppakken. Mijn excuses daarvoor. Je draagt verder een goed punt aan. Ik zal dit doorgeven aan de mensen die hierover gaan, het is een kleine moeite (al heb ik anderen hier niet over gehoord overigens).

Bedankt voor je terugkoppeling!

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.