beantwoord

Zyxel modem P-2812HNU-F1: geen WiFi meer

• 26 juli 2018
  • 8 reacties
  • 193 keer bekeken

Het Zyxel modem van Telfort is sinds gisteren gestopt met het uitzenden van zijn SSID. Wanneer ik inlog op het modem, dan krijg ik bij BSSID dit te zien: 00:00:00:00:00:00 en bij Operating Channel staat de melding: "Get channel from system timeout". Ik heb de stappen van de online probleemoplosser gevolgd, maar helaas geen geluk. Ik heb op Google dit probleem opgezocht, en zag dat dit probleem bekend is. Veel mensen zeggen dat je een nieuwe modem nodig hebt. Is dit het geval?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 4 augustus 2018, 15:36

Verdorie, het was niet de bedoeling om een defect modem te sturen, sorry! Ik heb je nu meteen een nieuw-nieuw modem toegestuurd, hopelijk pakt die het wel goed op en kunnen we de Zyxel daarna helemaal afkoppelen.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Je kunt het modem nog een harde reset geven door het resetgaatje aan de achterkant 30 sec on te drukken.
Ais dat niet helpt is je modem.defect en daar heb je webcare bij nodig om je modem te vervangen.
Zet in je forumprofiel.alvast je klantnummer
@jimny, bedankt voor je reactie. Ik heb dit al geprobeerd, maar ook dit gaf geen resultaat. Ik ga maar even kijken of webcare mij een vervangend modem kan toesturen.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Law, welkom op ons forum! Het klinkt inderdaad alsof jouw Zyxel aan vervanging toe is, ik zie dat dat nog niet is gedaan dus ik zet dit nu meteen voor je in gang. Binnen 2 werkdagen zal deze bij jou thuis worden geleverd. Laat je ons weten hoe het daarna gaat? Ik hoor het graag 🙂
Hallo @Jasper - Telfort, bedankt voor je reactie. Ik heb het nieuwe modem vandaag binnen gekregen. Ook heb ik het modem zojuist geïnstalleerd en werkt het voor 10 minuten prima. Na deze 10 minuten valt het modem uit, terwijl het modem nog wel stroom krijgt. 5 seconden voor dat het modem uitvalt zie je het lampje Services rood branden en daarna zijn alle lampjes uit (ook de ethernetpoortenlampjes). Enig idee wat ik nu kan doen? Ik heb nu wel het oude modem weer aangesloten omdat ik nog wel op de vaste computer internet nodig heb.
Heb je voor de zekerheid het modem gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Helaas geeft dit geen resultaat @nelly jacoba . Ik denk dat het modem defect is.
Dan wordt het hier wachten tot webcare weer bij je topic is.
Of morgenochtend even bellen of chatten.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Reputatie 8
Badge +11
Verdorie, het was niet de bedoeling om een defect modem te sturen, sorry! Ik heb je nu meteen een nieuw-nieuw modem toegestuurd, hopelijk pakt die het wel goed op en kunnen we de Zyxel daarna helemaal afkoppelen.

Reageer