ZyXEL modem kanaal wijzigen

• 21 december 2016
  • 7 reacties
  • 840 keer bekeken

Ik wil het kanaal wijzigen van mijn ZyXEL P-2812HNU(L) modem van kanaal 13 naar kanaal 1.
Zoals geadviseerd door Inssider
Dit lukt niet via 192.168.1.254.. Ook niet na het modem 2 keer werkend gereset te hebben voor ongeveer 30 seconden per keer.
Het aanmeldscherm blijft geven : Username(admin) en Password (1234) komen niet overeen.
Wie heeft nog raad of is er iemand bij Telfort die het kan doen ?

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Geef je modem nog eens een harde reset door met een puntig voorwerp het resetgaatje in te drukken gedurende 25 sec. na deze reset is de gebruikersnaam admin en wachtwoord 1234, zoniet meld het dan hier even want dan lijkt het mij dat het modem defect is.
Reputatie 8
Badge +9
Als de modem correct is gereset dan zou het wachtwoord toch echt 1234 moeten zijn.
Het is wel zo dat na het invoeren van 1234 de modem zelf vraagt om het wachtwoord gelijk te wijzigen in een eigen veiliger wachtwoord.
Is dat het niet waar je tegenaan loopt..?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Jaap,

Welkom.

Aangezien het resetten niet lekker gaat (en ik ook geen resets aan deze kant kan zien), zal ik het modem voor je vervangen voor een nieuwe. Een nieuw modem zal zodoende vermoedelijk begin volgende week bij je worden afgeleverd. Laat je het weten als hij binnen is?

Dank alvast!
E, dank voor je antwoord.
Maar ik het modem tweemaal gereset voor ongeveer 30 seconden per keer, wat er toe geresulteerd zou moeten hebben dat het modem weer in de fabrieksinstellingen terug zou gaan.
Forumleden Michael en Jimny van Telfort vermoeden dat het modem niet goed werkt.
Michael heeft mij een nieuw modem toegezegd.
Jimny,
Ik heb dit tweemaal al gedaan voor ongeveer 30 seconden.
Jouw collega Michael van Telfort kon ook geen resets zien
Hij heeft mij volgende week een nieuw modem beloofd.
Reputatie 8
Badge +9
Prima geregeld toch..? 😉
Michael,

Goed geregeld.
Ik heb de Experia Box V10 al vandaag gekregen en gelijk geinstalleerd en werkend gekregen.
Het was zonder kanaalwijziging (8) al een verbetering. Volgens het windows netwerkcentrun was de draadloze verbinding tussen beneden(modem) en boven (computer) "uitstekend".
Toch het wifikanaal gewijzigd van 8 naar het door inSSIDer geadviseerde kanaal 1.
De linkscore van inSSIDer ging van 35 naar 54

Met veel dank

Jaap

Reageer