beantwoord

Zyxel modem heeft geen Wifi meer

• 30 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 475 keer bekeken

De Wifi van mijn modem werkt niet meer. Vanochtend al gebeld met de klantenservice en wat tips gehad, deze heb ik allemaal uitgevoerd maar helaas.

Probleemomschrijving:
Sinds vorige week moest ik elke dag meerdere keren mijn modem resetten, omdat de Wifi uitviel. Gisteravond weer gedaan, alleen 15 minuten later was de Wifi weer weg. Vanochtend nog steeds geen Wifi. Eerst zag ik de SSID wel, maar helaas zie ik die nu ook niet meer nadat ik een modem reset heb gedaan.

Wat heb ik allemaal gedaan:
Is er iets in je huis verandert? Nee, in de omgeving van de modem staan geen nieuwe apparaten die het probleem zouden kunnen veroorzaken.

Brand het wifi lampje? Ja het wifi lampje brand.

Heb je het juiste kanaal? Ja, ik heb alle kanalen geprobeerd voor de reset, geen enkele werkte. Na de reset van de modem zie ik mijn wifi netwerk uberhaupt niet meer. Op geen enkel apparaat en ook niet in de wifi analyzer app op mijn telefoon.

Daarnaast heb ik geprobeerd de SSIS te wijzigen, het wachtwoord te wijzigen, Wifi aan/uit, modem aan/uit, modem resetten, security settings aanpassen, wachtwoord aanpassen, SSID zichtbaar/onzichtbaar, van elke optie heb ik zo'n beetje elke setting aangepast maar geen WiFi.

Na de reset is het ook niet meer mogelijk om instellingen te wijzigen, dus ik zit nu ook vast aan het standaard SSID en wachtwoord, al maakt dat niet uit want het SSID is toch niet zichtbaar.

Ik kan morgen nog een keer bellen met de klantenservice maar dat wordt waarschijnlijk weer een lastig verhaal omdat ik niet thuis ben.

Gezien bovenstaande, zou ik een nieuw modem kunnen krijgen? Deze is sowieso al redelijk oud dus ik denk dat die gewoon kapot is.

Groeten Tim
icon

Beste antwoord door Tim Breda 1 september 2017, 23:44

Hoi Stephen,

Vandaag het nieuwe modem ontvangen. Inmiddels alles ingesteld en alles lijkt weer goed te werken! Bedankt voor de snelle hulp!

Groeten Tim
Bekijk reactie

4 reacties

Badge +18
Webcare kan je aan een nieuw modem helpen, waarschijnlijk een V8.
Ze lezen hier mee, maar het kan wel even (1 of meerdere dagen) duren voor ze aan je topic toe zijn.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Tim, welkom op het forum en bedankt voor jouw heldere verhaal. Je modem is sterk toe aan vervanging. Binnen enkele dagen ontvang je een nieuw exemplaar. Laat je dan even weten hoe het nieuwe modem functioneert? Bij voorbaat dank!
Hoi Stephen,

Vandaag het nieuwe modem ontvangen. Inmiddels alles ingesteld en alles lijkt weer goed te werken! Bedankt voor de snelle hulp!

Groeten Tim
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Tim en graag gedaan!

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan via http://bit.ly/feedbackopstephen
Alvast bedankt!

Reageer