zyxel modem

  • 18 maart 2013
  • 8 reacties
  • 2773 keer bekeken

Badge
Wifi - en vast preformence probleem. 

Het hapert en loopt vast, niet alleen op pc en wifi toestellen!  

Hebben telfort gebeld waarna zij het systeem hebben gereset, maar is vrij weinig veranderd.

weet iemand raad?

Groetjes E.

8 reacties

Badge +1
Hoe heb je het modem aangesloten?
Direct op het ISRA punt of heb je er nog een verlengkabel/doos tussen zitten?
Voor een goede verbinding is een zo kort mogelijke aansluiting van het modem op het ISRA punt noodzakelijk (via bijgeleverd kabeltje).

Kan je eens inloggen in je modem en posten wat er staat bij Maintenance, Diagnostic, DSL Line, DSL Line status.
En dan met name wat staat tussen "noise margin upstream" tot en met "operational uptime"
Badge
ik heb er geen verlengstuk of kabel tussen zitten, dus schat de kans ook klein dat het daar aan ligt....
Badge
Hoe heb je het modem aangesloten?
Direct op het ISRA punt of heb je er nog een verlengkabel/doos tussen zitten?
Voor een goede verbinding is een zo kort mogelijke aansluiting van het modem op het ISRA punt noodzakelijk (via bijgeleverd kabeltje).

Kan je eens inloggen in je modem en posten wat er staat bij Maintenance, Diagnostic, DSL Line, DSL Line status.
En dan met name wat staat tussen "noise margin upstream" tot en met "operational uptime"


noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 5 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 24 db
loop length is 1518m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2024 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 18016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.5 symbols
attainable rate upstream: 2448 kbps
attainable rate downstream: 26390 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 50 min
CodeViolations near end: 2899
FEC near end: 22370944
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

dit bedoelde je toch?
Badge +1
Ja dat bedoel ik. :)
Wanneer is de lijn gereset door Telfort?

Ik zie dat je je modem net opnieuw geboot is (operational uptime: 50 min).
Heb je dat zelf gedaan?
Het is belangrijk dat er na een lijnreset (door telfort) dat je het modem met rust laat +/- 10 dagen om het te laten intrainen.
Reputatie 4
Badge +3
@Ershad,

Ik zie geen reset in het systeem staan, maar dat is op het moment ook nog niet noodzakelijk. Heb je zelf net het modem een herstart gegeven? Wat voor problemen ervaar je precies met de vaste telefoon?

De snelheid van de aansluiting zal binnen enkele dagen op het maximum zitten, voorwaarde is wel dat het modem niet al te vaak opnieuw opgestart wordt.

Henk
Badge
hoi Richard hier.
sinds vandaag heb ik ook een telfort internet maar,  het internet lampje blijft rood en dsl lampje blijft geel,
ik heb de aders rood,groen,wit en zwart al een paar keer gewisseld om te kijken of ik dan wel signaal krijg, maar tot 
op heden geen resultaat.
ik moet er wel bij vertellen dat de modem gister is geleverd
Enig idee wat ik meer kan doen?
Graag een reaktie
Gr. Richard
Reputatie 8
Badge +10

Enig idee wat ik meer kan doen?
Graag een reaktie



Een eigen topic starten, je breekt nu in op andermans probleem/oplossingsvraag... 😞
Badge

Enig idee wat ik meer kan doen?
Graag een reaktie



Een eigen topic starten, je breekt nu in op andermans probleem/oplossingsvraag... :(


OPS sorrie

Reageer