Zwak WIFI signaal in en om huis

• 24 augustus 2015
  • 25 reacties
  • 1365 keer bekeken

Over dit onderwerp heb ik al meer contact gehad met de helpdesk maar dit heeft nooit tot bevredigende oplossingen geleid omdat het modem niet meer kon.(modems gereset, kanaal veranderd, modem vervangen)
Ik heb een Arcydan V8 in gebruikt en daarvan is het signaal in huis zo zwak dat als ik in de kamer die naast de gang ligt waar het modem zich bevindt mijn GSM op het Gsm netwerk over gaat, om van de situatie buitenshuis maar niet te spreken.
Heb hier inmiddels een WIFI-repeater tussen zitten die het enigszins verbeterd.
Heb inmiddels begrepen dat er een nieuwe versie is van de Arcadyan namelijk de V9 waarbij de WIFI verbeterd moet zijn.

Mijn vraag is dan ook of er een mogelijkheid bestaat om dit nieuwe modem ook in mijn situatie in te zetten en zodoende misschien wel iets te bereiken in de verbetering van de WIFI.

Hoop op een vriendelijk medewerking van Telfort.

met vriendelijke groet
Arjan

25 reacties

Reputatie 1
Badge
Hoi Arjan,

Als eerst van harte welkom op het Telfort Forum. Ik zie dat dit bericht ruim een maand oud is en hoop ondertussen dan ook dat er een passende oplossing voor je is gevonden.

Helaas zie je steeds vaker dat er in drukke stedelijke gebieden de kwaliteit van een Wi-Fi moden sterk achteruit gaat. Ook de nieuwe isolatie binnen huizen levert vaak een groot probleem op. Zelf heb ik in een pand gewoond waarbij de vloeren van gewapend beton waren. Hierdoor was er nauwelijks bereik op de bovenverdieping, laat staan achterin het huis.

Laat even weten of je ondertussen een passende oplossing is geboden, anders kijk ik graag met je mee wat ik voor je kan doen.

Groeten,

Bjorn
Badge
@Bjorn grapjas lijkt me sterk dat jij mee kan kijken 🙂 .Of je bent je telfort logo vergeten op te spelden:)
Reputatie 1
Badge
Hey funduck,

Kan inderdaad niet fysiek meekijken met wat er aan de hand is. Kan natuurlijk wel meedenken aan een passende oplossing.

Het is natuurlijk maar net hoe serieus je dat 'meekijken' neemt he ;)

Groeten,

Bjorn
passende oplossing is er blijkbaar niet bij telfort, blijkbaar pas wanneer kpn naar een nieuwe versie modem stapt krijgen wij de eerdere versie weer .
Mijn probleem loopt al veel langer dan deze maand hoor, denk dat het 2 jaar geleden is dat met telfort hierover begonnen ben maar verder als een arcadyn v8 zijn we niet gekomen, ondanks de handmatige kanaalinstelling op het kanaal wat het verst van de buren ligt.

In woon niet in een stedelijk gebied, sterker nog ik woon echt buitenaf en mijn huis is van 1923 dus het enige wat er van beton is dat is de vloer, muren zijn gewoon van steen en plafonds van hout dus dat mag het niet zijn lijkt mij.

Blijkbaar wordt het vanaf de arcadyn v10 een stuk beter met de wifi, maarja wanneer we die gaan krijgen zal nog wel even duren want daar is de KPN net zelf mee begonnen.
Ben globaal best tevreden met telfort al gaan de dingen soms er knullig en bot zoals met de wifi en het opnameprobleem niet te vergeten.
Ik denk dus ook niet, hoe goed je bedoelingen ook zijn, dat je een oplossing kan aandragen tenzij je natuurlijk een V10 kan regelen :)

Arjan
Reputatie 8
Badge +2
Hi Arjan! Om een antwoord te geven op je initiële vraag: Telfort gaat geen Experia Box v9 leveren, dat is zeker. Of we een v10 gaan leveren is niet bekend. Mocht ik hier meer over weten dan stel ik je daarvan op de hoogte uiteraard. En om direct in te haken op je WiFi repeater; waar hangt/staat deze precies? Verneem je reactie graag. 🙂
dat de arcadyen v9 niet komt is niet zo erg want zoal ik heb bergrepen van mensen die deze hebben verbetert de wifi hier ook niet mee, dit schijnt met de v10 wel zo te zijn

de WiFi repeater hebben we net buitenshuis hangen en deze dient voornamelijk om de buiten situatie enigszins werkbaar te krijgen
@anarkr

Je zou eens 'n Fritz kunnen overwegen. Op marktplaats al voor 'n paar tientjes te scoren. Kan je die repeater miss ook meteen wegdoen.
dat de arcadyen v9 niet komt is niet zo erg want zoal ik heb bergrepen van mensen die deze hebben verbetert de wifi hier ook niet mee, dit schijnt met de v10 wel zo te zijn

de WiFi repeater hebben we net buitenshuis hangen en deze dient voornamelijk om de buiten situatie enigszins werkbaar te krijgen

Beste Anarkr,

Ik zou je aanraden om eens te kijken naar een TP-link Archer c2 c5 of c7. De c2 is in dergelijke situatie's afdoende. Dit is een router met betere wifi antenne's dan de standaard modem's. Ik begrijp dat het je helaas wel geld gaat kosten maar hierna ben je ook echt klaar, plaats de router bijv. tussen je kamer en modem indien dit mogelijk is. Maar je kan hem ook gewoon naast je modem plaatsen met een klein netwerk kabeltje er tussen. Deze TP-Links zijn Plug and Play maar er zitten ook prima handleidingen bij die je kunnen helpen nog het één en ander aan tweaks te doen.

Mvg,

Jannick
@jannick63

Dank voor je reactie, maar ik weet dat de markt vergeven is van desbetreffende producten maar zoals je zult begrijpen huur in een product van Telfort en betaal daar iedere maand netjes mijn abonnement.
Als consument mag ik dan verwachten en misschien ook wel eisen dat ik een afdoende werkend product geleverd krijg en dit zonder investeringen mijnerzijds.

Er zijn legio mensen die dit met het grootste gemak extra investeringen kunnen en willen betalen maar vergeet niet dat er ook een grote groep mensen is die blij is dat ze een abonnement kunnen betalen en dus niet kunnen investeren in extra apparaten zoals ik onder andere.

Arjan
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Arjan. Wat gebeurt er als je WiFi repeater wat centraler hangt dan? Dan zou goed moeten werken wat mij betreft.
Reputatie 1
Badge
@jannick63

Dank voor je reactie, maar ik weet dat de markt vergeven is van desbetreffende producten maar zoals je zult begrijpen huur in een product van Telfort en betaal daar iedere maand netjes mijn abonnement.
Als consument mag ik dan verwachten en misschien ook wel eisen dat ik een afdoende werkend product geleverd krijg en dit zonder investeringen mijnerzijds.

Er zijn legio mensen die dit met het grootste gemak extra investeringen kunnen en willen betalen maar vergeet niet dat er ook een grote groep mensen is die blij is dat ze een abonnement kunnen betalen en dus niet kunnen investeren in extra apparaten zoals ik onder andere.

Arjan

Daar ben ik het niet helemaal met je eens. Het is natuurlijk leuk als Telfort jou een modem/router toestuurt die aan jou eisen voldoet. Echter heb je natuurlijk altijd te maken met verschil in kwaliteit. Bij KPN krijg je inderdaad een V10, maar daar betaal je dan ook voor.

Als student heb ik Telfort vast internet en televisie gehad, daarbij heb ik ook zo'n modempje gekregen wat wel werkt, maar uiteindelijk heb je met 4 actieve internetgebruikers net niet de ervaring die je hebben wil. Dan kun je dus voor een paar tientjes een mooie router kopen die je er tussen hangt zodat je geniet van je internetsnelheid (en Wi-Fi bereik), of je gaat naar KPN waar je een betere modem/router ontvangt.

Het aanschaffen van een goede router lijkt mij dan ook geen groot probleem.

Groeten,

Bjorn
@Michael

jammer dat ik geen plattegrond kan tekenen maar zal het proberen te beschrijven voor je.
Het huis is 9 m breed, meterkast waar modem staat zit in de midden, direct hiernaast ligt de woonkamer en hier zit 1 gemetselde muur tussen, de repaeter zit in een stopcontact op ongeveer 3,5 m vanaf de meterkast de ander kant heen dan de woonkamer dus zo groot zijn die afstanden niet, het enige wat ik kan doen is de repeater in de woonkamer plaatsen maar dat lijkt mij niet echt de manier en dit gaat dan ook weer ten koste van het signaal in de tuin.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Arjan. Dank voor deze beschrijving. Uit mijn blote hoofd zou dit inderdaad geen probleem moeten zijn. Maar ik kan helaas ook de techniek niet veranderen. We zullen wat dat betreft moeten roeien met de riemen die we hebben. Heb je op basis van een test al eens geprobeerd de repeater centraler op te hangen? Natuurlijk begrijp ik dat dit de kwaliteit van WiFi in de tuin niet te goede komt, maar het is wellicht het proberen waard. Mocht dit ook niet werken, dan is het inderdaad wellicht verstandig om een router te kopen met een groter en breder bereik. Ik zie je reactie tegemoet.
@ Michael

de repeater binnen in geplugd op een afstand van 2,5m van het modem, lijkt binnen iets beter te zijn maar blijft wel absurt dat dit zou moeten:)
wat betreft je advies om een router aan te schaffen kan ik je naar mijn reactie verwijzen die ik ook aan Bjorn heb gedaan.
Deze repeater heb ik gekregen van mijn vriend die inmiddels wel een V10 modem heeft en daardoor de repeater niet meer nodig had,

Mvg
Arjan
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Arjan. Fijn dat er enigszins verbetering geboekt is. Ik kan me voorstellen dat je hier niet helemaal tevreden mee bent maar ik kan helaas niet veel meer doen dan jou van advies voorzien in dezen. WiFi is nu eenmaal een dienst die van de locatie afhankelijk is, we kunnen zodoende ook geen garanties geven over de goede werking ervan.
Reputatie 1
Bij het oude abonnement van €45,-- had ik (Belkin router gebruikte ik)ongeveer 45 mb snelheid, nu bij het nieuwe abonnement van €46,-- heb ik 22 mb als ik mijn laptop in de meterkast tegen de router aanzet in de huiskamer 20MB. ik denk aan overstappen. Tv werkt perfect.
Reputatie 8
Overstappen naar een andere provider helpt je niet veel. Alle standaard routers door budget ISP's geleverd hebben vergelijkbare WiFi performance. Probeer het zo goed mogelijk in te stellen zoals in het eerste "Sticky" draadje naar voren komt van dit forumboard.
Hoi Arjan. Dank voor deze beschrijving. Uit mijn blote hoofd zou dit inderdaad geen probleem moeten zijn. Maar ik kan helaas ook de techniek niet veranderen. We zullen wat dat betreft moeten roeien met de riemen die we hebben. Heb je op basis van een test al eens geprobeerd de repeater centraler op te hangen? Natuurlijk begrijp ik dat dit de kwaliteit van WiFi in de tuin niet te goede komt, maar het is wellicht het proberen waard. Mocht dit ook niet werken, dan is het inderdaad wellicht verstandig om een router te kopen met een groter en breder bereik. Ik zie je reactie tegemoet.

heb mij toch laten verleiden om een router te kopen, wil iemand mij helpen met de instellingen want wat ik zelf had gedaan klopte niet en verpeste mijn tv ontvangst.
Router inmiddels terug gezet op fabrieksgegevens.
Heb begrepen dat de router in bridge mode moet komen maar hoe doe ik dit en werkt dat dan wel met de tv ontvangst.

Graag Uw hulp hierbij.

Mvg
Arjan
Reputatie 8
Wat heb je voor router gekocht (merk / type), en wat is de bedoeling wat er aangesloten moet worden.
Of wil je die alleen als extra WiFi Access Point inzetten voor een groter WiFi bereik?
sorry voor het niet vermelden hiervan, beetje dom.
Heb een Tp-link C2 gekocht zoals door anderen hier aangeraden.
de hoofzaak hiervan is om de WIfI in huis te verbeteren
Reputatie 8
Ik heb gezocht naar de gebruiksaanwijzing van de TP-link. Hier te downloaden:
http://nl.tp-link.com/download/Archer-C2.html

Ik heb het allemaal niet in detail doorgenomen.
Indien je de TV set-up box achter die TP-link wilt gebruiken, kan dat alleen als je de TP-link als "Access Point" inzet. Dan zou je die TP-link in bridge mode moeten zetten. Is in ieder geval wel in de handleiding opgenomen. In dat geval krijgt de TP-link een IP vanuit de Experia Box.

Vanuit de WiFi in de TP-link gaat het verder voor connectie met WiFi apparaten.

Je kunt de TV set-up Box ook gewoon achter de Experia Box houden, en de TP-link "NIET" in bridge. Maar als extra router erachter. Voor gewoon internet geeft dat geen problemen. Maar heb je tuis allerlei extra andere apparaten erachter hangen zoals mediaspelers, een NAS, die je ook nog eens van buiten uit zou moeten benaderen, komt er heel wat meer bij kijken.

Schematisch heb ik in een eerder reactie de opstellingen weergegeven die bij tests die ik deed allen prima werkten:
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-digitenne-268/sitecom-accespoint-geeft-problemen-voor-tv-signaal-zender-niet-beschikbaar-53584/index1.html#post474645
ook dit heeft mij weer een dag stress gekost zonder resultaat.

Bedankt voor de hulp, router staat op marktplaats te koop.
Reputatie 8
Jammer dat je afhaakt als het niet direct lukt.

Het moet hoe dan ook kunnen werken. Zelf heb ik hier een 2e router achter de Experia Box, met interne- en externe verbindingen naar servers en NAS die erachter hangen, VPN. Het werkt allemaal.

Zolang de router nog niet verkocht is zou je via het gebruikersprofiel van mij nog een persoonlijk bericht kunnen sturen, zodat we mogelijk via telefoon, Skype en/of TeamViewer nog iets kunnen proberen het werkend in te stellen?
dank voor je inzet, zouden sommige mensen die bij Telfort werken nog wat van kunnen leren:)

ik stop ermee, heb er genoeg tijd en ingestoken.(was vandaag niet de eerste keer dat ik met mijn internet en Wifi en tv ben bezig geweest)
Reputatie 8
Naja, ik hoop dat je een andere oplossing vind. Succes in ieder geval.

Mocht je je bedenken, kun je altijd nog een privé bericht sturen.

Reageer