Zwak signaal/nieuwe modem?

• 15 januari 2013
  • 6 reacties
  • 2780 keer bekeken

Badge
Wij zijn recent naar een appartement verhuisd.

De draadloze verbinding was nog nooit zo slecht. De modem staat in de hal en is slechts door een enkele muur van de pc gescheiden. De totale afstand is ongeveer 2 meter.
Op een goede dag is mijn signaal 3 van de 5 streepje (goed) maar meestal slechts 2 (matig). Nu was dat op zich niet zo erg ware het niet dat ik van drie buren een uitstekend (5 streepjes) signaal ontvang. Een van hen woont 5 verdiepingen onder ons! Een ander twee appartementen verderop!

Elk signaal moet in ieder geval door meer muren en vloeren dan mijn eigen signaal en is vele malen sterker. Ik heb al gezocht naar een lege frequentie maar die is niet te vinden. De overige netwerken zoeken automatisch rustige frequenties en drukken mijn signaal consistent weg.

Mijn buren hebben alledrie ZIGGO internet.

Vraag:

Mijn Telfort modem is al 2.5 jaar oud, zou ik een nieuw krachtiger modem kunnen aanvragen?

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

6 reacties

Badge +1
Je kan ook proberen je modem om te draaien, plat te leggen (tenzij ie al ligt, dan rechtop zetten), 90 graden draaien etc. De antennes die in de modems zitten ingebouwd zenden hun singnaal globaal in een plat vlak uit. Als je modem verkeerst staat/ligt zend ie het sterkste signaal wellicht alleen maar naar boven en beneden en dus niet in de richting van je pc.

suc6 met proberen.
Reputatie 4
Badge +3
@West1981,

Welkom op het forum!

Ik wil graag meekijken wat er precies aan de hand is, wil je mij in een privé bericht de gegevens van jou verbinding doorsturen? Dan kan ik aan de slag. :)

Henk
Badge
Hallo Henk,

Ik heb nog geen reactie ontvangen, of heb ik die misschien gemist?
Reputatie 4
Badge +3
@West1981,

Excuus voor de late reactie, en nog bedankt voor de aanvullende gegevens.

Ik heb een nieuw modem verstuurd, het modem zal waarschijnlijk woensdag bij je binnenkomen. Ik stuur je een PB wanneer ik een link heb van TnT.

Henk
Badge
Geweldig!

Had ineens een nieuw modem met de post.
Na wat gerommel nu een goed/uitstekend signaal.

Bedankt!
Reputatie 4
Badge +3
@West1981,

Bedankt voor de terugkoppeling en uiteraard graag gedaan! :)

Topic gaat op slot.

Henk