beantwoord

Zeer zeer zeer traag internet via WiFi

• 21 juli 2019
  • 43 reacties
  • 691 keer bekeken

Toon het eerste bericht

43 reacties

Reputatie 8
Badge +11
#
kanaal 1 blijkt wel het minst gebruikte hier in de omgeving, werkt nu bijna 24 uur stabiel, dus voorlopig maar even zo laten en gaan kijken hoe het zich verder ontwikkelt

Het kan per locatie verschillen. Als alle netwerken in de buurt niet van kanaal switchen zal het naar alle waarschijnlijkheid zo blijven werken. De snelheden die je nu blijft halen zien er een stuk beter uit inderdaad!
Reputatie 1
Zo.... 1 week verder
Heerlijk stabiel, alles werkt gewoon snel en beter als daarvoor,
ik zweer het, er moet wel een geforceerde update in de Experiabox gedaan zijn,
want "spontaan" correct gaan werken?? daar geloof ik niet zo in.
Nu alleen het vreemde verhaal WDS router...maar dat in een eigen topic

Reputatie 8
Badge +11
Spontaan correct gaan werken is niet waarschijnlijk inderdaad. Het kan zijn dat de Experia Box bij het opnieuw aansluiten een ander kanaal koos waardoor het nu stabiel is geworden. De V10 zal bij een reset automatisch gaan zoeken naar een update, het zou kunnen dat er nieuwste versie er nog niet op stond toen je deze opnieuw aansloot en dat die toen is geïnstalleerd. Er is nu niets geforceerd vanuit ons in ieder geval.
Reputatie 1
@Jasper - Telfort
Dan is het toch vreemd te noemen, dat zodra de Experiabox de eerste keer geactiveerd word, mag
je verwachten dat hij direct naar een update gaat zoeken, want je kan de router niet handmatig updaten,
dus afhankelijk vanaf jullie kant.
En de Experiabox is dezelfde dag voorzien van ons eigen SSID, wachtwoord en kanaalnummer,
en zo staat de router nu nog steeds ingesteld, alleen ipv kanaal 3, nu op kanaal 1
Dus zo bijzonder was hij niet aangepast....

Hoe dan ook, het werkt zoals wij dat willen, en als iets werkt...blijf ik eraf 😁
Reputatie 8
Badge +11
De enige manier om de router handmatig te update is door deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, daarmee wordt de nieuwste firmware opgehaald (als er een update beschikbaar is). Als dat gebeurt zullen de SSID en dergelijke instellingen ook teruggezet worden naar de standaardwaarde. Dat die zo bleven staan doet vermoeden dat er geen update was

Hoe dan ook, het werkt zoals wij dat willen, en als iets werkt...blijf ik eraf 😁
Dat ben ik helemaal met je eens! If it ain't broke, don't fix it 😃
Reputatie 1
Helaas helaas....we zijn weer terug bij af, snelheid is weer ver te zoeken, niets veranderd aan wifi of wat
dan ook, heeft een maand goed gewerkt, en sinds 2 dagen is de snelheid max 6Mbps ipv 50Mbps.
Echt een teleurstellende kwaliteit die router, word tijd dat dat ding ontploft en er kwaliteit voor terug komt
Reputatie 8
Badge +19

Echt een teleurstellende kwaliteit die router, word tijd dat dat ding ontploft en er kwaliteit voor terug komt

Ik zou er niet op rekenen, die kwaliteit zal je zelf moeten aanschaffen.
Providermodems zijn op z'n zachts gezegd 'nogal matig' qua performance en opties.
Reputatie 8
Badge +11
Sowieso is het natuurlijk ook niet goed als er iets ontploft, dat heeft altijd ook andere gevolgen. Heb je deze Experia Box nu al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen, om te kijken of de verbinding daarmee weer op snelheid komt?
Reputatie 1
@Jasper - Telfort

Kan jij uitleggen, waarom ik een modem van jullie, welke hooguit 2 maanden oud is, al een keer is
vervangen, daarna zeker 8x is gereset naar de basis instellingen, spontaan een paar uur voordat de
monteur op de stoep stond weer op volle snelheid ging werken, daarna 1 maand probleemloos
gewerkt heeft, we nu weer terug bij af zijn...en dan toch weer het standaard antwoord: reset hem eens.

Dat terwijl mijn "oude meuk" van Lijbrandt jaren zonder storingen heeft gewerkt, een betere beeldkwaliteit
gaf, in een constantere WiFi snelheid voorzag, en er gewoon een eigen modem/router opgezet kon worden.

Ik kan dan geen andere conclusie trekken, dan dat de Experiabox softwarematig zo beroerd is, dat die
met geen enkele vorm van veranderingen om kan gaan en volledig dichtklapt.

Als je dan heel zwart/wit kijkt, ben ik in alles achteruit gegaan, terwijl er een schreeuw is om betere
apparatuur van Telfort/KPN, welke niet dichtgetimmerd zit waardoor je helemaal niks meer zelf kan met
zo'n modem.
Kortom, modem brak, Itv werkt zeer vaak niet of niet goed, beeldkwaliteit minder als met het oude glasvezel,
valse beloftes met de overgang naar KPN door servicesmedewerkers......
Dan sta je dus als betalende klant met je rug tegen de muur.......ook wel beter bekend als:
onmacht door overmacht!!
Reputatie 1

Echt een teleurstellende kwaliteit die router, word tijd dat dat ding ontploft en er kwaliteit voor terug komtIk zou er niet op rekenen, die kwaliteit zal je zelf moeten aanschaffen.
Providermodems zijn op z'n zachts gezegd 'nogal matig' qua performance en opties.

Ik had dat nu wel een beetje verwacht...dat matige spul, maar een provider heeft naast rechten, ook nog
iets als plichten, als er maar genoeg mensen zich bundelen....dan lacht KPN alleen maar harder, dus ik
denk dat we er op dezelfde manier er over denken😉
Reputatie 1

Reputatie 8
Badge +19

Ik had dat nu wel een beetje verwacht...dat matige spul, maar een provider heeft naast rechten, ook nog
iets als plichten, als er maar genoeg mensen zich bundelen....dan lacht KPN alleen maar harder, dus ik
denk dat we er op dezelfde manier er over denken😉

KPN (Telfort) levert een modem dat alleen voldoet aan de meest basale services, te weten het via een kabel aanleveren van een signaal voor internet, iTV en vaste telefonie.
Kortom, het is niks meer dan een simpel doorgeefluik waarvan KPN inderdaad meent te voldoen aan haar plichten.
Veel van de geleverde types Experiaboxen hebben blijkbaar nogal matige wifi-hardware aan boord maar helaas valt het gebruik van wifi niet onder de leveringsvoorwaarden en is het geen onderdeel van het abonnement.
Als je ook maar iéts meer dan die basale mogelijkheden nodig hebt voor je thuisnetwerk dan zal je daarvoor zelf de geschikte hardware moeten aanschaffen.
Ik ben overigens ook geen KPN fan en ik vind het heel jammer dat Telfort gaat verdwijnen.
Reputatie 8
Badge +11
@Jasper - Telfort

Kan jij uitleggen, waarom ik een modem van jullie, welke hooguit 2 maanden oud is, al een keer is
vervangen, daarna zeker 8x is gereset naar de basis instellingen, spontaan een paar uur voordat de
monteur op de stoep stond weer op volle snelheid ging werken, daarna 1 maand probleemloos
gewerkt heeft, we nu weer terug bij af zijn...en dan toch weer het standaard antwoord: reset hem eens.

Nee, dat kan ik niet uitleggen. Ook niet dat de verbinding zomaar weer ging werken dat de verbinding het weer goed deed voordat de monteur kwam. Daarom is beginnen bij het begin de meest logische stap om te kijken naar de vervolgstappen. Als de verbinding zich daarmee wel weer hersteld, kunnen we bijvoorbeeld kijken of het zo blijft, hoe het daarna gaat en als het niet hersteld kunnen we ook verder kijken.
Reputatie 1
Je zal best een zo goed en politiek correct antwoord gegeven hebben (waarvoor dank),
maar ik kan er niks mee, resetten is geen oplossing, hierdoor wordt het probleem niet
opgelost, en al zou je het willen, je mag en kan niks anders dan de experiabox aanbieden,
en uiteraard mag je daar niks negatiefs over zeggen van hogerhand, volledig begrijpbaar,
maar ik denk dat jij ook baalt van hoe laag de kwaliteit is.
Ik vind het dan ook zeer jammer dat KPN al dan niet tegen betaling, niet met een alternatief komt,
had ik alleen maar internet en tv, dan was het allang van de muur gehaald en een Fritzbox oid
opgehangen, maar ik zit met de telefonie in de knoei, daar is nog geen alternatief voor......
Reputatie 8
Badge +11
Vanuit ons is alleen de Experia Box mogelijk inderdaad, andere modems hebben wij niet. Als zoiets als bij jou niet goed werkt is een reset altijd een eerste stap om te kijken of de verbinding daarmee beter wordt. Als je die gedaan hebt en daarmee is het niet verbeterd kunnen we verder kijken. Eerder in het topic is er ook al gekeken naar het wijzigen van het kanaal, had je dat nu weer nagekeken?
Een ander modem is zoals gezegd vanuit ons niet mogelijk, maar er is eventueel wel een andere optie. Met de Experia WiFi kan je een WiFi netwerk met meerdere toegangspunten opzetten.
Reputatie 1
Goed...zoals ik het nu begrijp kan je niks met de Experiabox, ja, een paar kleine wijzigingen zoals
SSID, kanaal en wachtwoord, en daarmee is het wel zo'n beetje klaar.
Resetten zou ik dan dus elke maand moeten doen omdat op mysterieuze wijze de boel weer in de war
is, maar ik heb tot op heden niets veranderd, en nu gaat de snelheid weer een beetje omhoog, intussen
tik ik soms de 30Mbps down en 15Mbps up aan, en dat met niets doen ivm tijdgebrek.
Voor mij genoeg bewijs dat jullie apparatuur beneden peil is, een alternatief is er niet, of ik moet dan
zo'n Experia WiFi gaan aanschaffen om jullie gebreken op te vangen??

Nee dankje, ik pas voor dat soort oplossingen, kom gewoon met een goede router over de brug welke
wel stabiel kan blijven werken.
Echt, ik heb spijt dat ik de boel door jullie heb laten ombouwen, tot op heden ben ik alleen maar achteruit gegaan met alles.
Als ik dus zelf voor een oplossing moet zorgen....dan word het dus een andere (niet KPN gerelateerde) provider
Reputatie 8
Badge +11
Andere opties dan de Experia Box hebben we zoals gezegd niet, dus laten we daarover verder niet in herhaling vallen. Het WiFi signaal gaat door de lucht en is daardoor gevoelig voor omgevingsfactoren, waar wij geen invloed op hebben. Vaak is het dan te optimaliseren door de WiFi instellingen te wijzigen, wat je al gedaan hebt. De volgende stap is dan een accesspoint achter de Experia Box plaatsen, bijvoorbeeld de Experia WiFi. Ook apparaten van andere leveranciers kunnen natuurlijk, alleen stellen die zichzelf niet automatisch in met de SSID van de Experia Box. Andere opties heb ik op dit punt ook niet.
Reputatie 1
Dat jullie(Telfort/KPN) geen alternatief hebben, is een gebrek vanuit jullie kant, dat mogen we nu wel concluderen, ik ben niet de enigste met problemen bij jullie, maar een oplossing word er niet geboden.
En dat wifi gevoelig is, allemaal leuk en aardig, maar met mijn vorige apparatuur had ik nergens last van, met jullie spullen wel, 1 + 1 = 2 bij mij, het zou jullie sieren door de hand ik eigen boezem te steken en te erkennen dat de Experiabox gewoon anno 2019 zwaar beneden peil is, en meer de kwaliteit heeft van een zeer goedkoop product van AliExpress.
Overigens is deze blamage mooi voer voor programma's zoals Radar en Kassa....kunnen ze weer een avond mee vullen

Reageer