beantwoord

Zeer trage/wegvallende wifi, Experia box v8

• 16 juni 2020
  • 13 reacties
  • 166 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds een paar maanden is het WiFi signaal in ons huis erg slecht. Tijdens het schrijven van dit bericht krijg ik slechts een downloadsnelheid van 5.5Mbps en upload snelheid van 0.0Mbps. Ook valt het WiFi regelmatig helemaal weg voor een paar minuten. Aan het begin hielp het soms om de Experia box v8 te resetten, echter nu helpt dat misschien 10 seconden voordat het signaal weer slecht is. Zelfs op een paar meter afstand van de modem is het niet te doen.

Via ethernet kabel is de verbinding overigens iets beter, maar dat is niet echt handig in ons huis.

Ik vermoed dat de modem toe is aan vervanging.

Graag een oplossing vanuit Telfort!

Met vriendelijke groet,

Zoë

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 25 juni 2020, 09:18

Ik zie het, nu is het gelukt inderdaad. Nog steeds geen verbetering dus? Dan lijkt het inderdaad de WiFi module te zijn. Een nieuw modem is onderweg. Deze komt zo snel mogelijk naar je toe. 

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Kun je eens inloggen op je modem en welke snelheden geeft de status pagina aan

Download:  110497 Kbps.
Upload:  33029 Kbps.

Dit is een stuk hoger dan we daadwerkelijk krijgen. Ideeën?

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @zoevs welke snelheid behoor je volgens je abonnement te krijgen en welke snelheid krijg je als je een snelheidstest doet bekabeld met 1 computer rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Reputatie 8
Badge +18

Er komt genoeg op het modem binnen en ik denk dat het Wifi gedeelte van je modem defect is, dat komt de laatste tijd wel vaker voor bij de V8 modems.

vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is

@JanD Als ik alle apparaten van het netwerk haal behalve 1 computer via ethernet dan krijg ik:

Downloadsnelheid: 61.5 Mbps

Uploadsnelheid: 27.6 Mbps

Mijn abonnement is voor 40Mbit / 4 Mbit (maximaal haalbare op mijn locatie geloof ik). Kortom dat is wel prima, zelfs hoger dan mijn abonnement.

Het probleem ligt dus puur bij het WiFi signaal, niet via kabel.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @zoevs , heb je de onderstaande wifi-check al eens uitgevoerd:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm

Reputatie 8
Badge +18

@zoevs je geeft aan dat je bekabeld 61,5 binnenhaalt en ik verwacht niet dat als je gaat  goochelen via de WiFi check dit niks gaat opleveren omdat het WiFi  gedeelte van de V8 zoals ik eerder vermoedde gewoon zijn beste tijd gehad heeft en je vlakbij je modem ook geen goede WiFi hebt wat mijn vermoeden alleen maar bevestigd

Ik ben het eens met @jimny, ik vermoed inderdaad ook dat de modem zijn beste tijd heeft gehad. Voor de zekerheid heb ik toch nog even de WiFi-check uitgevoerd. Daar komt uit dat er “rond jouw huis veel WiFi-signalen in de lucht zijn”, wat zorgt voor storing. Aangezien dit probleem zich pas een week of 6 voordoet, lijkt het mij dat het aan de modem ligt en niet aan de omgeving. Daarom zou ik graag een vervangende modem ontvangen van Telfort.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @zoevs, je geeft aan problemen met de WiFi te hebben. Je geeft aan te resetten. Dit zie ik niet terug. Ik vermoed dat je het modem alleen opnieuw opstart. Zou je het modem eens een reset willen geven? Wordt de WiFi daarna beter? Zo niet, dan heb ik ook het vermoeden dat de WiFi adapter van het modem stuk aan het gaan is. Ik hoor graag van je. 

Hallo @Bart - Telfort,

Oh excuses, ik had het reset knopje ingedrukt, dus dacht dat hij gereset was, maar had hem waarschijnlijk niet lang genoeg ingedrukt.

Gisteravond heb ik hem echter wel echt gereset, en het WiFi is helaas gisteravond en vanochtend niet beter geworden. Iedereen in huis heeft nog steeds WiFi issues. Zal dus toch echt aan die WiFi adapter liggen denk ik?

Reputatie 8
Badge +12

Ik zie het, nu is het gelukt inderdaad. Nog steeds geen verbetering dus? Dan lijkt het inderdaad de WiFi module te zijn. Een nieuw modem is onderweg. Deze komt zo snel mogelijk naar je toe. 

Bedankt! Ik hoop dat het helpt.

Reputatie 8
Badge +12

Dat hoop ik zeker ook!

Reageer