beantwoord

Zeer slechte wifi

• 8 juli 2018
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

Een tijd geleden is door Telfort mijn modem (Zyxel) vervangen door een Experia Box V8.
Sindsdien heb ik een zeer slecht wifi signaal.

TV online op de Laptop, Internet op de 4K UHD TV, Whatsapp op de telefoon, niets is meer fatsoenlijk bruikbaar.
Het modem vlak bij de apparaten plaatsen helpt een klein beetje voor de telefoon maar verder niet.
Bekabelt werkt alles wel voldoende.
Verder probleem is dat ik zeker twee keer per week het modem opnieuw moet opstarten omdat er helemaal niets meer werkt.
Ik wordt daar meestal op attent gemaakt omdat mensen mij via de vaste telefoon niet meer kunnen bereiken en dan maar mobiel bellen, of omdat de radio plotseling uitvalt.
Met de laptop schakel ik regelmatig naar het internet van de buren dat wel een goed signaal geeft (XS4ALL).
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 juli 2018, 16:06

Hoi hhuinen, welkom op het Forum. Wat irritant zegt dat de WiFi niet goed werkt. Daarbij geef je aan dat alles af en toe wegvalt. Ik kan dit zo niet terugvinden. Ik heb namelijk meteen jouw verbinding even bekeken. Nu geeft jimny aan om het modem eens een reset te geven. Heb je dat al gedaan? Geeft dat verbetering? En heb je de tips op de site al eens doorgelopen? Merk je daarna verschil? Ik hoor het graag.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Vervang het aansluitkabeltje van max 150 cm eens en geef het modem een harde reset door het resetgaatje aan de achterkant 10 sec in te drukken
De tv zou ik willen aanraden om ook bedraad aan te sluiten. Omdat je aangeeft dat dit wel goed werkt.
Als je op een smartphone op het ssid klikt wat voor verbindings snelheid wordt daar aangegeven in de meest ideale situatie zou daar 72 moeten staan.
Badge
Heb ook soortgelijke problemen gehad,nu is dat volledig opgelost.
Oplossing is om andere modem aan te gaan schaffen,ik heb Fritzbox 7490.

Modem die Telfort levert zijn helaas niet stabiel genoeg.
Deze modem wordt bij andere aanbieders wel geleverd,jij betaalt daar ook meer voor.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi hhuinen, welkom op het Forum. Wat irritant zegt dat de WiFi niet goed werkt. Daarbij geef je aan dat alles af en toe wegvalt. Ik kan dit zo niet terugvinden. Ik heb namelijk meteen jouw verbinding even bekeken. Nu geeft jimny aan om het modem eens een reset te geven. Heb je dat al gedaan? Geeft dat verbetering? En heb je de tips op de site al eens doorgelopen? Merk je daarna verschil? Ik hoor het graag.

Reageer