beantwoord

Zeer slechte haperende wifi experiabox V8

• 1 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 319 keer bekeken

Goedemiddag Telfort,

Sinds 1 september zijn wij klant bij jullie, maar de wifi van het V8 modem is verschrikkelijk.
Ontzettend veel mensen plaatsen hier een klacht over.
Wij hebben ook al een vervangend V8-modem en wifi-versterker gekregen.
Dit heeft allemaal niks geholpen. Dit modem is nog slechter dan de vorige.
Wanneer bent u van plan de v8-modems te vervangen?
Alle andere tips zoals veranderen van wifi-kanaal hebben niks geholpen.
Jullie vertelde ons via de klantenservice dat de wifi bij elke provider hetzelfde is.
Bij vorige providers hadden we nooit problemen. Ook twee jaar geleden bij Telfort niet.
Dat is dus onzin. Het is dus echt de V8 die voor problemen zorgt.
Wij ontvangen graag een ander type modem van Telfort. Bijv. de V10.
Jullie richten je zo op klanttevredenheid als klanten met de klantenservice bellen. Als dat echt zo belangrijk is, helpt u dan ons en alle andere klanten met dit probleem door de V8 te vervangen.
Als Telfort niet wil helpen, beginnen we maar met klachten schrijven op verschillende websites.
Afkopen is ook te duur na de eerste maand.

Hopelijk wilt u dit samen met ons oplossen. Dan blijven wij zeker klant de komende jaren.

Met vriendelijke groet,

Egbert Dijkhuizen
icon

Beste antwoord door Wieger DB 3 oktober 2017, 14:45

Hoi Egbert, welkom op ons forum. Zo te lezen ben je niet tevreden met je wifi verbinding. In dit topic wordt uitgelegd welke modem Telfort levert. Ik zie dat in een later contact met de klantenservice je een voorstel is gedaan om dit probleem op te lossen. Ik verwacht dat het antwoord naar tevredenheid is geweest. Wel kan ik je nog meegeven om naar het advies voor het aansluiten van je wifi versterker te kijken. Vooral naar het stuk voor bekabeld aansluiten van je wifi versterker. Hiermee kan je ook nog noemenswaardige verbeteringen brengen in je draadloze verbinding.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Wij hebben ook al een vervangend V8-modem en wifi-versterker gekregen.
Dit heeft allemaal niks geholpen.

Uitgaande dat je de WiFi versterker zelf bekabeld hebt aangesloten met de Experia Box V8.
(De enig juiste wijze van verbinden die profijt oplevert), heb je in die set-up te maken met twee aparte WiFi punten die los van elkaar werken. Het is te toevallig dat ze dan allebei niet zouden voldoen.

Als dat het geval is, heb ik mijn twijfels in je eigen netwerk set-up.
Zorg eerst dat dat in orde is.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Egbert, welkom op ons forum. Zo te lezen ben je niet tevreden met je wifi verbinding. In dit topic wordt uitgelegd welke modem Telfort levert. Ik zie dat in een later contact met de klantenservice je een voorstel is gedaan om dit probleem op te lossen. Ik verwacht dat het antwoord naar tevredenheid is geweest. Wel kan ik je nog meegeven om naar het advies voor het aansluiten van je wifi versterker te kijken. Vooral naar het stuk voor bekabeld aansluiten van je wifi versterker. Hiermee kan je ook nog noemenswaardige verbeteringen brengen in je draadloze verbinding.
Hoi Wieger,

Nadat ik bovenstaande klacht op het forum had geplaatst, heb ik een oude wifi-router van Telfort aan de V8 verbonden met een internetkabel. Twee jaar geleden waren we ook klant bij Telfort toen zij Kick XL overnamen. Van dat abonnement hadden we nog een Zyxel-modem liggen dat eigendom was van Kick XL en niet retour hoefde. De wifi van dat modem werkte prima. Vervolgens heb ik de klantenservice gebeld om te vertellen dat de wifi via het zyxel-modem wel goed werkte. Die hebben mij doorverbonden naar de technische afdeling. De medewerker van die afdeling vond het niet nodig om met twee routers naast elkaar te werken. We hebben een experiabox V10 ontvangen en alles lijkt nu goed te werken. Als alles goed blijft werken sturen we na het weekend de V8 en wifi-versterker retour. Het blijkt nu dus toch aan de V8 te liggen en gelukkig was de medewerker afgelopen maandag bij de technische dienst zo vriendelijk om de v10 op te sturen. Het kan wel zo zijn dat de V8 normaal gesproken goed genoeg is, maar waarschijnlijk hadden wij van de zoveel duizend de slechte. Ik ben nu inderdaad tevreden. Ik vond het wel te lang duren voordat de juiste oplossing kwam. Die tips van de wifi-versterker en wisselen van wifikanaal werkte bij ons niet. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken toe te geven dat het ook aan het modem kan liggen. Veel mensen kunt u van alles wijs maken over bijv. slechte wifi bij alle providers, maar mij niet.

Met vriendelijke groet,

Egbert Dijkhuizen
Reputatie 8
Badge +11
Je hebt nu een ander modem gekregen, dan is toch toegegeven dat deze in dit geval de oorzaak was?
Het is niet meer dan logisch dat eerst ook andere mogelijke oorzaken worden uitgesloten.

Reageer