beantwoord

Zeer instabiele Wifi sinds installatie Experia Box v10

• 7 juli 2019
  • 7 reacties
  • 525 keer bekeken

Afgelopen week is door Telfort medewerker nieuw glasvezelmodem en Experia Box v10 geïnstalleerd. Hij heeft bij gelegenheid zowel netwerknaam als wachtwoord gepersonaliseerd. Vervolgens hebben we de bestaande extender daarop aangepast. Sinds de installatie volop problemen met wegvallen verbinding. Valt vooral op door stoppen met afspelen muziek via Sonos. Soms blikt de wifi verbinding spontaan omgeschakeld te zijn naar de extender op eerste etage. Als ik de muziek opnieuw tracht te starten, dan zie ik weliswaar een maximaal wifi signaal, maar het lukt niet om de muziek opnieuw aan te zetten. Wel draait er naast het wifi symbool een zandloper-achtig symbool waaruit ik afleid dat hij wel tracht te verbinden. Frequentie wijzigen via de door Telfort gesupporteerde link werkt niet, want het gepersonaliseerde wachtwoord wordt niet geaccepteerd bij het invullen ervan, dus daarmee kom ik niet verder. Ik erger me groen en blauw, dit is niet acceptabel. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door eeveeaa 7 juli 2019, 15:06

Inmiddels toch gelukt om de instellingen te wijzigen van "willekeurig" kanaal naar een specifiek kanaal. Het lijkt erop dat het probleem hiermee verholpen is, hopelijk blijft het zo. Het blijft wel vreemd dat het type Experia Box dat afgelopen woensdag bij ons geplaatst werd niet de meest recent uitgebrachte versie is, maar een ouder exemplaar (V10 ipv V10a). Heeft iemand met dit laatste een soortelijke ervaring?
Bekijk reactie

7 reacties

Je komt nu niet in het Modem begrijp ik hier uit, dat wachtwoord zal die niet veranderd hebben denk ik, en die staat achterop het modem zelf onder het kaartje(neem aan dat je de V10a hebt gekregen en niet de V10)

Anders is resetten via het gaatje een oplossing, moet je wel weer alles instellen maar zijn de namen en wachtwoorden weer allemaal zoals ze op de sticker en modem staan.
Dank voor je snelle reactie, gek genoeg hebben we toch echt de V10 ontvangen, is de V10a de verbeterde versie? Dan is het op z'n minst vreemd dat we die niet hebben gekregen....
Reputatie 3
De WIFI van de V10 is zoals bekend wat minder. Om de verbinding stabieler te maken zijn er extenders beschikbaar die simpel aan te sluiten zijn. https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=282
Hmmm, maandag meteen maar met Telfort in gesprek waarom wij niet het meest recente/verbeterde modem hebben gekregen.
Inmiddels toch gelukt om de instellingen te wijzigen van "willekeurig" kanaal naar een specifiek kanaal. Het lijkt erop dat het probleem hiermee verholpen is, hopelijk blijft het zo. Het blijft wel vreemd dat het type Experia Box dat afgelopen woensdag bij ons geplaatst werd niet de meest recent uitgebrachte versie is, maar een ouder exemplaar (V10 ipv V10a). Heeft iemand met dit laatste een soortelijke ervaring?
De WIFI van de V10 is zoals bekend wat minder. Om de verbinding stabieler te maken zijn er extenders beschikbaar die simpel aan te sluiten zijn. https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=282
Hallo @mw74
de V10a mag dan wel nieuwer zijn maar de V10 wordt door de meerderheid geacht een beter modem/router te zijn.
De WiFi Experia is géén extender maar een volwaardig access-point.
Hallo @eeveeaa
Het nadeel van het AP van KPN is dat eenmaal aangesloten op de V10 de WiFi van de V10 wordt uitgeschakeld, de WiFi wordt a.h.w. verplaatst nar de AP, die dan de volwaardige WiFi voor zijn rekening neemt.
Als je dan naast de WiFi van de V10 toch nog een extra wifi-punt nodig hebt neem dan een volwaardig AP of een router die als AP is in te stellen.
AP=Access Point.
Géén extenders gebruiken, die koop je voor een paar euro bij de Kruidvat etc., ze vergroten wel het wifi bereik maar halveren de snelheid.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @eeveeaa, welkom hier. Ik lees dat je instabiele WiFi had. Hiervoor heb je het WiFi kanaal aangepast en het lijkt opgelost. Dat is fijn. Kun je weer zonder problemen muziek luisteren. :)

En dan vraag je je af waarom je een V10 hebt gekregen en niet de nieuwste V10a. Nieuwer wil niet zeggen dat het ook het beste is. De modems verschillen maar een klein beetje en hebben dezelfde firmware aan boord. Welk modem je krijgt is afhankelijk van de voorraad. Het is dus echt geen slechter modem zoals JanD ook al aangeeft.

Mocht je zo nog andere vragen hebben, laat het ons dan vooral weten.

Reageer