beantwoord

Wireless echt niet te doen (P-2812HNU-F1)

• 27 januari 2013
  • 10 reacties
  • 3475 keer bekeken

Ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1 modem en via wireless is er echt geen lol aan. Op 1 meter afstand van dit ding, zonder muur o.i.d ertussen is onderstaand mijn resultaat 

http://www.speedtest.net/result/2466082883.png

Ik heb elk mogenlijk kanaal geprobeerd, van 1 t/m 13 en niets lijkt te helpen.

Heeft iemand anders hier ook last van / meer ervaring mee? Ik zou dit erg graag willen oplossen.
icon

Beste antwoord door Jelmer 28 januari 2013, 14:28

@Mario_s,

Bedankt voor je bericht. Het nieuwe modem wordt binnen 5 werkdagen bij je afgeleverd. Graag lees ik in dit topic terug of de problemen met het nieuwe modem zijn verholpen.

Jelmer
Bekijk reactie

10 reacties

Badge
@Mario_s,

Jammer dat je problemen met de draadloze verbinding ervaart. Ervaar je de problemen op 1 apparaat of op meerdere apparaten?

Jelmer
Reputatie 8
Badge +17
Als je de laptop (tijdelijk!) bedraad aansluit zie je dan verschil in downloadsnelheid?
@Mario_s,

Jammer dat je problemen met de draadloze verbinding ervaart. Ervaar je de problemen op 1 apparaat of op meerdere apparaten?

Jelmer

Dit probleem doet zich voor op alle apparaten die ik heb, iPhone, iPad, macbook, windows machine. Overal valt de verbinding na een of twee meter met als een kaartenhuis in elkaar. 

Ik heb zelfs mijn laptop naast de modem gezet (10cm afstand) ook daar op alle apparaten heel slechte verbinding. 

Bedraad doet de verbinding het prima en voluit. 
Badge
@Mario_s,

Het probleem lijkt in de draadloze functie van het modem te zitten. Ik wil graag het modem voor je vervangen. Kun je mij jouw postcode en huisnummer in een privébericht sturen?

Jelmer
Badge
@Mario_s,

Bedankt voor je bericht. Het nieuwe modem wordt binnen 5 werkdagen bij je afgeleverd. Graag lees ik in dit topic terug of de problemen met het nieuwe modem zijn verholpen.

Jelmer
@Mario_s,

Het probleem lijkt in de draadloze functie van het modem te zitten. Ik wil graag het modem voor je vervangen. Kun je mij jouw postcode en huisnummer in een privébericht sturen?

Jelmer

De gegevens zijn verstuurd, ik wacht het af en zal hier mijn bevindingen weer posten.
Badge
Even inSSIDer downloaden op je laptop en kijken welke buren er op welke 2.4 Ghz kanalen zitten. Tevens kun je zien wat je eigen WLAN sterkte is. 

Mark
Reputatie 1
Ik heb een nieuwe abbonoment besteld van 30 mb/s en ik krijg ook dit modem, maar nu hoeft het eigenlijk niet meer voor mij maar kan niet meer terug, ik kan op mijn console in mijn kamer boven alleen met wifi, kan geen gaten meer boren in de muur of plafond, ik hoop dat ik hier geen last van zal hebben.
Badge
Hi Adnane,

Rustig even kijken. De Zyxel is geen slechte modem/router. Als je met jouw 30 Mbps verbinding misschien werkelijk op 20 Mbps uitkomt is er niet aan de hand.
Even inSSIDer downloaden op je laptop en kijken welke buren er op welke 2.4 Ghz kanalen zitten. Tevens kun je zien wat je eigen WLAN sterkte is. Stel gewoon een goed en "rustig" kanaal in. Bekijk tevens of je Mode Select op het modem Wireless ingesteld is op 802.11 b/g/n. De /n optie scheelt echt behoorlijk qua snelheid. Het modem op goede hoogte ophangen. Niet op de grond zetten!

We zitten hier met 9 apparaten gekoppeld aan het Wireless en de snelheid is goed. Tevens draaien wij met twee HD TV's. En echt, het thuisnetwerk is betrouwbaar en kwalitatief heel goed.

Mark
Wat mark hier boven beschrijfd klopt
natuurlijk moet je wel wat van de 30mb aftrekken als je gebruik maakt van digitale tv van telfort en bij HD nog iets meer
Maar als je de zaak goed insteld loopt het als een speer
en wat de modem betreft is dit een van de beste en veelzijdigste die je krijgt van een provider
wifi gaat over het algemeen goed maar bedenk als je veel data/video streamt dat een vaste verbinding beter is en betrouwbaarder
een goede wifi verbinding is ook afhankelijk van de omgeving waar je zit en het gebouw en externe storings faktoren
zorg in ieder geval dat de wifi op dual kanaal zoals Mark hier boven zegt

Groetjes

Reageer