Wifi Zyxel P-2812 valt telkens weg

• 9 oktober 2015
  • 21 reacties
  • 1004 keer bekeken

Hoi

Sinds enige tijd ervaar ik veel problemen met de stabiliteit van mijn WiFi........hij valt telkens uit.

Op mijn router zie ik dat mijn wlan-licht knippert.
Ik druk dan de blauwe wlan on/off knop in en dan brandt het lampje weer goed.
Problem solved zou je denken.
Alleen dit gebeurt tig keer per dag.....en dat is erg vervelend als je thuiswerkt er je verbindingen van je pc valt weg.
Ook mijn Toon verliest elke verbinding.....en dus doet mijn verwarming het niet goed.

Ergo,......graag je hulp

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 8
Badge +19

Het wifi-lampje mag best knipperen hoor, dat betekent dat er dataverkeer over de verbinding gaat.

Alleen dit gebeurt tig keer per dag.....en dat is erg vervelend als je thuiswerkt er je verbindingen van je pc valt weg.
Ook mijn Toon verliest elke verbinding.....en dus doet mijn verwarming het niet goed.

Lees onderstaand topic eens en volg de gegeven tips en adviezen op...

Hoe druk is jouw WiFi omgeving?

Het wifi-lampje mag best knipperen hoor, dat betekent dat er dataverkeer over de verbinding gaat.

Lees onderstaand topic eens en volg de gegeven tips en adviezen op...

Hoe druk is jouw WiFi omgeving?

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb wat aangepast.....betwijfel of dit de oplossing is.
Heb zelf het vermoeden dat deze router verouderd is maar kijk het even aan.
Reputatie 8
Badge +19

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb wat aangepast.....betwijfel of dit de oplossing is.
Heb zelf het vermoeden dat deze router verouderd is maar kijk het even aan.

Graag gedaan, zoals je hebt kunnen lezen in het topic is wifi nogal onderhevig aan invloeden van buitenaf.
Of je aanpassingen effect hebben zal moeten blijken.

Een oudere modem wil niet perse zeggen dat de wifi-hardware niet goed functioneert.
Ik heb mbv wifi-analyzer de meest optimale plek gezocht en daarop vastgezet maar dit is dus niet de oplossing.
Hier in Huis begint dus langzamerhand iedereen gek te worden.

Hallo Telfort......graag even reactie!!!
Reputatie 8
Badge +19

Hallo Telfort......graag even reactie!!!

Wat wil je dat Telfort hier aan doet..?
Wifi is zoals gezegd een lokale aangelegenheid, en kan daarom niet worden gegarandeerd (en ondersteund) door een provider.

Al eens goed naar mogelijke storingsbronnen die er in of om je huis zijn bijgekomen sinds het probleem zich voordoet..?
Er zijn nogal wat apparaten die op 2,4 Ghz uitzenden en de wifi van je router kunnen storen.

- Babyfoons
- Draadloze muizen en toetsenborden
- Draadloze gameconsoles
- Videobewakingssystemen of alarmsensoren
- Magnetrons (ingeschakeld)
- DECT- telefoontoestellen (thuis telefoons)
- Bluetooth apparatuur
- Draadloze lichtschakelaar
- Etc...

Als je een oudere modem hebt kan je Telfort verzoeken om een nieuwe te sturen, wellicht scheelt het...
Goeiemorgen

Ik heb al mn geduld verzameld en het de afgelopen periode aangekeken.
Ik moet dus om de haverklap mn blauwe wifi-knop indrukken omdat mn verbinding wegvalt !!!!!!

Ik heb er geen andere verklaring voor dan dat het apparaat moet liggen.
In mijn huiselijke omgeving is namelijk niets veranderd......en ja.....ik heb mn kanaal al geoptimaliseerd.

Is er wellicht een moderator die met me mee kan kijken ???!!!???
Hallo Telfort.......ik wil graag een reactie.

Kan er iemand even reageren??
Reputatie 4
Badge +1
Beste Marsien, welkom op het forum. Dat je hier flink van baalt kan ik mij goed voorstellen. Als je mij jouw naw-gegevens stuurt in een privébericht, kijk ik wat ik voor je kan doen. Zoals Enterprise al aangeeft, is het lastig omdat het om wifi gaat. Hoe is de verbinding wanneer je bijvoorbeeld je laptop direct op het modem aansluit met een kabel?
Hou Christy, ik lees de berichten hier met veel aandacht; sinds een week of 2-3 ervaar ik hetzelfde probleem.
Ik heb geen wijzigingen in mn configuratie niet aangepast, en sinds deze periode valt wifi te pas en te onpas weg.
De blauwe knop had ik nog niet ontdekt..maar vandaag heb ik al 3 (!) keer de stekker eruit getrokken om weer een wifi connectie te kunnen opbouwen.
Ik ben erg benieuwd of er een update vh modem/router oid heeft plaatsgevonden. Graag ook contact met mij Christy..ik heb voor mijn gevorl hetzelfde probleem.

Willem
Hoi Willem

Op mijn modem zit een blauwe knop WLAN ON/OFF. Als ik die in drui wordt mn verbinding vaak even hersteld
Ik heb hem al gevonden Marsien..maar ja..ik heb liever mn stabiel wifi signaal terug 😉 Heb jj al contact met Christy gehad?
Ik heb hem al gevonden Marsien..maar ja..ik heb liever mn stabiel wifi signaal terug 😉 Heb jj al contact met Christy gehad?
Heb mn NAW-gegevens in een apart bericht gemailed en wacht nu in spanning af.
Ben net als jou van mening dat het aan apparaat moet liggen. Heeft altijd top gewerk en ik was ook hartstikke tevreden maar nu is het pet !

Hoi willem
Ik heb op verzoek van Christy metingen gedaan.....direct laptop aan de kabel.....en voor mezelf metingen van het wifi-signaal.
Snelheid met de kabel is 29.6 mps en metingen op de wifi 18.4.
Wordt vervolgd
Reputatie 4
Badge +1
Dag Marsien, inmiddels hebben we een aantal dingen doorlopen. Wanneer jij de kabel direct aansluit op het modem, haal je een snelheid van 29.6 down. Dit is een prima snelheid voor jouw abonnement. Het probleem zit hem dus in de draadloze verbinding.

Tegenwoordig maakt iedereen gebruik van wifi. Het is dus erg lastig om een kanaal te vinden waarop weinig gebruikers zijn. Een goede draadloze verbinding is afhankelijk van verschillende factoren waar wij geen invloed op hebben. Heb je alle 13 kanalen getest om te zien of je verbetering merkt?
Ja dat heb ik gedaan......en dst heeft tijdelijk geholpen.
De situatie is instabiel en dat was eerder niet zo.
Als er geen oplossing voor is dan moet ik me maar eens gaan orienteren.
Er zijn tenslotte aanbieders waar een veel hogere snelheid gemaakt wordt.

Evengoed bedankt voor het kijken en meedenken
Reputatie 4
Badge +1
Ik ga kijken naar een laatste oplossing Marsien. Morgen kom ik hier op terug.
Ik ga kijken naar een laatste oplossing Marsien. Morgen kom ik hier op terug.

Alvast bedankt voor de moeite !
Hoi christy,
3 dagen geleden zei je dat je er "morgen" op terug zou komen.......ik begin nu toch wel heel benieuwd te worden naar het resultaat

Marcel
Reputatie 4
Badge +1
Sorry Marsien, ik ben vorige week ziek geweest. Daarom hoorde je niets meer van mij. Ik stuur je nu een nieuw modem op. Deze ontvang je binnen 5 werkdagen. Laat je me weten of het daarmee beter gaat?
Sorry Marsien, ik ben vorige week ziek geweest. Daarom hoorde je niets meer van mij. Ik stuur je nu een nieuw modem op. Deze ontvang je binnen 5 werkdagen. Laat je me weten of het daarmee beter gaat?

Hoi Christy,.....fijn dat je weer beter bent !
Prima service om een nieuwe modem te sturen.
Laten we hopen dat dit inderdaad de oplossing is.
Je hoort van mij !!

Groet
Marcel
Reputatie 4
Badge +1
Top Marcel 🙂 Ik kijk uit naar jouw berichtje.