beantwoord

WiFi wisselend traag op Experia Box V8

• 28 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 129 keer bekeken

Als sinds een paar maanden is de snelheid van WiFi niet meer stabiel.
Zeker als er meerdere apparaten zijn verbonden gaat de snelheid erg ver omlaag tot 1MB/s wat niet meer werkbaar is.
Ik heb het modem al een aantal keren gereset, wifi kanaal al een aantal keer gewisseld maar niks lijkt te helpen.
De snelheid als de laptop bekabeld is komt in de buurt van wat ik zou verwachten.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 30 augustus 2019, 12:19

Hoi @Michel_D, welk hier.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je baalt van de snelheid van de WiFi. Als deze heel ver omlaag gaat is het inderdaad niet meer werkzaam. Je hebt al gereset en kanaal gewisseld, maar zonder succes. Heb je de WiFi check ook al eens doorlopen? Geeft dat verbetering?

Andere tip is nog om de Experia Box V8 om te draaien. De WiFi module zit namelijk aan de achterkant.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Michel_D, Bart heeft vakantie, daarom neem ik het van hem over. Ik zie dat @JanD je al te hulp geschoten is, dat is fijn 🙂 Kan je daarmee uit de voeten? Laat het gerust weten als je vragen hebt.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Michel_D ,
hoe meer apparaten je aansluit hoe lager de internetsnelheid per apparaat.
Stel je hebt een 20Mbps abo en ook tv, gaat er voor de tv 8Mbps af, houd je over 12 Mbps.
Gebruik je tevens 5 apparaten tegelijk er bij dan heb je 12Mbps : 5 2,4 Mbps per apparaat tot je beschikking.
De WiFi-sterkte is door de landelijke en mondiale regelgeving gereguleerd.
Individueel kun je zelf wel wat aan de WiFi sleutelen:
Bij de 2.4-band alléén de kanalen 1, 6 en 11 gebruiken en alléén kanaalbreedte 20.
Bij de 5.0-band de kanalen van kanaal 100 en hoger gebruiken met een zo smal mogelijke kanaalbreedte, bijvoorbeeld ook op 20 instellen.
Bij een smalle kanaalbreedte heb je een verder bereik en bij een bredere kanaalbreedte heb je een hogere snelheid, het is maar net waar je voor kiest.
Hallo Bart,
Dank voor je reactie.
Ik heb de box inderdaad maar omgedraaid. Het lijkt nu iets stabieler hoewel er op het moment dat er meerdere apparaten toegevoegd worden ik de indruk heb dat dit ook ten koste gaat van de snelheid.
Zo'n 8 tot 10 apparaten moet toch geen probleem zijn? Waarom bouwen ze geen krachtigere antenne in de Experia Box?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Michel_D, welk hier.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je baalt van de snelheid van de WiFi. Als deze heel ver omlaag gaat is het inderdaad niet meer werkzaam. Je hebt al gereset en kanaal gewisseld, maar zonder succes. Heb je de WiFi check ook al eens doorlopen? Geeft dat verbetering?

Andere tip is nog om de Experia Box V8 om te draaien. De WiFi module zit namelijk aan de achterkant.

Reageer