WiFi werkt nog steeds niet goed

• 27 januari 2019
  • 16 reacties
  • 274 keer bekeken

Beste Telfort,

Vier maanden geleden postte ik al meermaals mijn beklag en ben ik met jullie hulp niks opgeschoten. Ik heb meerdere keren werkelijk alle stappen ondernomen die jullie aangeven en mijn wifi is nog steeds zo traag dat ik zelfs een half bezoekje aan het toilet kon plannen tijdens het laden van dit forum vandaag.
Mijn kanalen heb ik een aantal keer verwisseld zonder succes. Ik gebruik nog steeds alleen mijn macbook en iphone als enige apparaten. Mijn appartement is gelijkvloers en de afstand met de modem is overal niet verder dan 12 meter, echter in mijn slaapkamer en keuken kan ik (ook met de deur open) regelmatig geen app op mijn telefoon meer openen wegens een te zwak signaal. Pal naast de modem werken achter mijn laptop werkt soms ook niet eens.

Mijn downloadsnelheid is op dit moment: 2.3 Mbps, Upload: 1.3 Mbps, het fluctueert wel, maar is nooit normaal geweest. Voor glasvezel wel aan de erg karige kant. Mijn instapabonnement dat ik bij jullie had in mijn vorige woning op een boeren niemandsland waar het überhaupt een wonder was dat er wifi mogelijk was, werkte aanzienlijk veel sneller en was ook nog eens veel goedkoper. Na 7 maanden ergernis en veel gehannes is er nog geen spat verbeterd. Volgens mij functioneert mijn Experiabox V8 niet naar behoren en ik zou graag iets willen ontvangen dat wél functioneert (de V10?).

Vriendelijke groet,
Jody

Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt

16 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hi Jody, welkom hier. Dit kan nooit aan je verbinding liggen aangezien je glasvezel hebt. Heb je het glasvezelkastje naast de Experiabox ook 10 seconden stroomloos gemaakt? Als dat niet helpt ga ik een nieuwe modem voor je bestellen. Laat het me weten hier. 🙂
Hallo Alex,

Bedankt voor je reactie. Ik had al eerder zowel het glasvezelkastje als de Experiabox enige tijd stroomloos gehad, maar net nog een keer geprobeerd (je weet maar nooit). Helaas geen succes. Up- (0.8) en downloadsnelheid (1.7) is op dit moment zelfs nog lager...
Ik zou heel blij zijn als een nieuwe modem het probleem zal verhelpen en ontvang er graag een.

Hartelijke groet,
Jody
Reputatie 5
Badge +8
Hi Jody, bij deze is een nieuwe modem naar je onderweg. Laat je ons weten of het heeft geholpen?
Hallo Alex, dank voor de snelle verzending van een nieuwe modem! De nieuwe modem, de Experiabox V8, functioneert echter precies hetzelfde als de oude Experiabox V8. Qua snelheid en ontvangst is het niets verbeterd ten opzichte van de vorige...
Reputatie 5
Badge +8
Dat is vreemd, zou je ook een speedtest willen uitvoeren via een kabel op een laptop/pc? Welke resultaten krijg je dan te zien?
Al vele jaren heb ik geen ingang op mijn laptop voor zo'n kabel, dus dat gaat niet lukken. Wel merk ik dat ik 's middags voldoende snelheid heb. 's Avonds wordt het echter verschrikkelijk. Het laden van een simpele website duurt minuten, videobellen lukt dan niet (nodig voor mijn werk) en ik krijg dan vaak zelfs latency errors bij het doen van een speedtest. Niet ok. Wanneer komt er een oplossing?
Reputatie 1
@Alex - Telfort, stuur @Jody gewoon een V10...
Het is echt een wereld van verschil met de V8 die ik had...

Ik moest eerst vragen om de afdeling opzeggingen voordat Telfort mij een V10 stuurde @Jody

Gisteren met de V10:
https://farm8.staticflickr.com/7880/46111862975_98dac6c6c7_o.jpg

Voorheen met de V8:
https://farm8.staticflickr.com/7927/40060875883_410f737f3a_o.jpg
@dfrenner Bedankt! Als ik niks meer hoor van Alex, ga ik komende week een dagdeel vrij nemen om telefonisch te gaan vragen naar de afdeling opzeggingen, want ik ben het inmiddels meer dan zat.

Jouw V8 resultaat is trouwens mijn resultaat op het beste moment van de dag... Normaliter heb ik 's avonds dit (foto van scherm) als het géén error geeft:

Het is wel jammer dat er geen mogelijkheid is bedraad te testen wellicht met een usb adapter?
Op deze methode kan je aantonen dat het in de wifi verbinding zit.
Een V10 modem zou in dit geval zeker kunnen helpen. Telfort doet echter nogal moeilijk als het op de V10 aankomt. Ze vervangen de v8 iig niet zomaar voor de v10.

Controleer nog even het volgende:

• Zet je modem zo hoog mogelijk. Zo kan hij het WiFi singaal het beste kwijt.
  • Zorg dat er geen andere electrische (draadloze) apparaten in de buurt van het modem staan.
  • Reset het modem.
  • Download vervoglens op een (Android, Samsung bijv) toestel (Mobiel/Table) de WiFI-Analyzer app en ga op de plek waar je computer/laptop staat kijken welk kanaal daar het beste singaal afgeeft en stel je modem daarop in.
Werkt het dan nog niet en is je verbinding verder in orde (In de interface van het modem kan je de Attainable en Current down/up-loadspeed zien) dan zal Telfort of het modem moeten vervangen voor een nieuwe of een V10.
Reputatie 5
Badge +8
@dfrenner Bedankt! Als ik niks meer hoor van Alex, ga ik komende week een dagdeel vrij nemen om telefonisch te gaan vragen naar de afdeling opzeggingen, want ik ben het inmiddels meer dan zat.

Jouw V8 resultaat is trouwens mijn resultaat op het beste moment van de dag... Normaliter heb ik 's avonds dit (foto van scherm) als het géén error geeft:

Je hoort zeker wel van me. 😉 Om zelf een dagdeel vrij te nemen hiervoor is ook weer zoiets, doe dat maar niet. Ik ga bij wijze van uitzondering zelf met ze bellen om jou eentje toe te sturen in dit geval. Je hoeft zelf dus niets te doen nu.
Reputatie 1

Je hoort zeker wel van me. 😉 Om zelf een dagdeel vrij te nemen hiervoor is ook weer zoiets, doe dat maar niet. Ik ga bij wijze van uitzondering zelf met ze bellen om jou eentje toe te sturen in dit geval. Je hoeft zelf dus niets te doen nu.

Het is uiteraard fijn voor Jody dat jullie dit doen, maar waarom nou niet voor alle oude klanten?
Het verschil tussen de V8 en V10 is echt heel groot.
Reputatie 5
Badge +8

Het is uiteraard fijn voor Jody dat jullie dit doen, maar waarom nou niet voor alle oude klanten?

Omdat dit verreweg voor de meeste klanten geen impact heeft. WiFi is altijd beïnvloedbaar door de omgeving. Zo ongeveer 90% van de V8 klanten heeft hier geen problemen mee of heeft dit niet laten weten, de 2.4 Ghz frequentie is meer dan prima voor de meeste huishoudens. Ik spreek overigens uit ervaring aangezien ik zelf ook de V8 heb aan de KPN kant. Dat het bij jou heeft geholpen geloof ik gelijk overigens. Uitzonderingen zijn er altijd en daarin denk ik graag mee.
Reputatie 1

Omdat dit verreweg voor de meeste klanten geen impact heeft. WiFi is altijd beïnvloedbaar door de omgeving. Zo ongeveer 90% van de V8 klanten heeft hier geen problemen mee of heeft dit niet laten weten, de 2.4 Ghz frequentie is meer dan prima voor de meeste huishoudens. Ik spreek overigens uit ervaring aangezien ik zelf ook de V8 heb aan de KPN kant. Dat het bij jou heeft geholpen geloof ik gelijk overigens. Uitzonderingen zijn er altijd en daarin denk ik graag mee.

Een mooi politiek correct antwoord, maar daar kun je pas over oordelen wanneer je de V10 geprobeerd hebt. Gezien de veel betere verbinding die de V10 ook oplevert, ben ik ervan overtuigd dat iedereen er iets aan heeft en verchil gaat merken!

Naast 5GHz is het seperate gasten netwerk ook echt heel handig, want je kunt een limiet aan je gastennetwerk toekennen.

Iedereen kent die verjaardagen wel dat iedereen op jouw wifi wil zitten en dat je verbinding traag wordt. Niet meer met eeen gastennetwerk, war je een limiet instelt op het aantal mbit voor de gasten
Reputatie 5
Badge +8
Haha, van al mijn collega's hier ben ik, gok ik, het minst politiek correcte. Oordelen kan ik alleen op basis van de gegevens die we hier hebben. Maw, hoeveel van de V8 klanten daadwerkelijk problemen melden. Een indicatie dus. 5 Ghz is zeker in opkomst en kan zeker helpen als je hardware dit ook ondersteunt. Op termijn zullen we inderdaad ook overgaan op de V10(a). Gastnetwerk is een mooie extra functie op de V10. Voor nu is dit in ieder geval het beleid dat we volgen. 🙂
Op basis van alles wat ik over de v8 lees is het geen uitblinker maak je geen gebruik van wifi maakt is de prestratie bedraad vermoedelijk niet veel minder dan een v10, dus daarom mijn vraag om toch eerst bedraad te meten.

Vraag je een verhoging naar 100 Mb vind ik wel dat hier een v10 bij hoort om ook via wifi het beste resultaat te krijgen. Bij een 50Mb abo heeft het alleen echt meerwaarde om van de iets rustigere 5ghz gebruik te kunnen maken. Wil je in een gezins woning op elke verdieping goede wifi hebben zal je toch ook zelf moeten investeren.

Eerst alles uitsluiten los van alle mogelijke invloeden zijn de genoemde resultaten voor glasvezel via wifi niet acceptabel wat niet betekent dat het aan het model Experia ligt.

Reageer