beantwoord

WiFi werkt niet op telefoon

Reputatie 1
Hallo allen,

Ik heb reeds eerder een soortgelijk topic gestart (geen antwoord onderstreept, waarvoor excuses), waarbij ik dit onderwerp heb aangekaart.

Mijn mobiel doet het overal op wifi, behalve in mijn eigen studentenkamer. Dat wil zeggen, bij vrienden, ouders etc. werkt het. Nu hebben we een nieuwe router, echter bestaat het probleem nog. Dat wil zeggen, het netwerk wordt überhaupt niet gevonden.

Wie oh wie helpt mij?

Met vriendelijke groet,

Cracker

Admin: Topic verplaatst naar juiste categorie en naam veranderd i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 13 juli 2018, 16:12

Hi Cracker, het is nog niet gelukt na je vorige topic dus. Het toestel zelf maakt wel verbinding met andere netwerken, dus het toestel zelf kan wel verbinden met WiFi. Het WiFi netwerk van de Ziggo router doet het ook, want andere apparaten kunnen er ook mee verbinden. Het zou een specifiek issue kunnen zijn moet jouw model toestel en de Ziggo modem. Heb je het ook geprobeerd met een andere Samsung A3?

Bekijk reactie

14 reacties

Even het andere topic gelezen er hangt nu dus een eigen router achter die van Ziggo??
Daar zie je het ssid niet van, zien andere toestellen de ssid wel?
Reputatie 1
Nieuwe router aangezien de oude problemen had, nu hebben we een nieuwe. Mobiel geeft inderdaad aan het netwerk überhaupt niet te kennen, andere toestellen (huisgenoten) hebben dit alles wel..
Reputatie 8
Badge +18
Voor de volledigheid en suidelijkheid het eerdere topic:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/samsung-a3-geen-wifi-74413
Reputatie 1
Bedankt voor de link. Het resetten en testen in veilige modus heeft geen effect; het netwerk verschijnt niet.
Het zal echt in je Telefoon zitten zoals in andere topics daarover het geval lijkt te zijn. Maar daar was het een combinatie met een Telfort router.
Eigenlijk zou je deze vraag bij Ziggo moeten stellen.
Reputatie 2
Badge +2
Wat heb je voor een telefoon?
Stel je router eens in op een vast kanaal,bv 1,6,11. I.p.v automatisch vrij kanaal zoeken.
Reputatie 6
Badge +8
Hi Cracker, het is nog niet gelukt na je vorige topic dus. Het toestel zelf maakt wel verbinding met andere netwerken, dus het toestel zelf kan wel verbinden met WiFi. Het WiFi netwerk van de Ziggo router doet het ook, want andere apparaten kunnen er ook mee verbinden. Het zou een specifiek issue kunnen zijn moet jouw model toestel en de Ziggo modem. Heb je het ook geprobeerd met een andere Samsung A3?
Reputatie 1
Hi allen,

Ik heb inmiddels een andere telefoon, een Samsung A3. Echter doet het probleem zich wederom voor. Kan dit wellicht met de provider te maken hebben?

Groet,

Cracker
Reputatie 2
Badge +2
Log eens in op je router ,en zet hem vast op een kanaal tussen 1 en 11.
Sommige telefoons herkennen kanaal 13 niet.
Dit probleem heb ik gehad met een motorola g5 s plus.
Reputatie 1
Goedenavond,

Ik heb ingelogd op de router; deze stond op automatisch. Heb deze op kanaal 6 gezet, nu vind mijn mobiel het netwerk wel.

Voorlopig lijkt het te zijn opgelost, maar begrijpen doe ik het allerminst.

Cracker
Reputatie 2
Badge +2
Ik kan het ook niet verklaren,maar het werkt in ieder geval op alle kanalen behalve kanaal 13.
Mijn Motorola heeft het probleem.
Reputatie 8
Als kanaal 13 niet gebruikt kan worden heeft dat mogelijk met de "land" instellingen te maken waarbinnen een apparaat wordt gebruikt. Staat los van een provider e.d. Maar heeft te maken met de wetgeving welke WiFi kanalen gebruikt mogen worden. Dat kan in landen verspreid over de wereld anders zijn dan in Europa / Nederland, waardoor kanaal 13 niet gebruikt zou mogen worden. Probeer te achterhalen of dat in je telefoon nog ergens is in te stellen. (Maar het zou best kunnen dat het helemaal niet is in te stellen?)

Dan is de truc om dan maar een andere kanaal in de router zelf in te stellen, anders dan kanaal 13.
Reputatie 2
Badge +2
Klopt inderdaad wat je zegt.
Sommige telefoons hebben daar problemen mee,ook al stel je Nederland als land .
Reputatie 6
Badge +8
Het heeft inderdaad te maken met regelgevingen in bepaalde landen. In ieder geval in Japan (maar daar hebben ze wel een kanaal 14) en Amerika wordt geen gebruik gemaakt van kanaal 13, waardoor apparaten met een oorsprong in deze landen daar niet mee kunnen verbinden. Kanaal 12 werkt op dezelfde manier ook niet op alle apparaten.
Als je een apparaat hebt die kanaal 13 wel kan gebruiken, zal het een relatief rustig kanaal zijn 🙂

Reageer