beantwoord

WiFi werkt niet op mobiele telefoon

  • 18 juni 2019
  • 36 reacties
  • 660 keer bekeken

Hallo

Ik heb al weken last van mijn wifi op me mobiel vindt het heel vervelend maar hij gooit me heel vaak eruit en moet dan op me 4G verder en dat vindt ik helemaal niet nodig als mijn wifi gewoon goed moet functioner vindt dit heel vervelend dus hoop snel dat jullie hier snel iets mee gaan doen

Alvast bedankt m.v.g. m melsen

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 22 augustus 2019, 09:55

Goedemorgen @Kaboutertje, helemaal goed, dat kunnen we nog proberen. Je ontvangt het nieuwe modem binnen ongeveer twee werkdagen thuis. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat. Mocht het onverhoopt geen verschil maken, dan moet er echt iemand bij je thuis komen kijken en je daar verder helpen.
Bekijk reactie

36 reacties

Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje Kan je me specifiek vertellen wat er aan de hand is? Alleen dan kan ik je hier goed mee helpen. Als je alleen vertelt dat je 'alles' hebt geprobeerd wordt het heel moeilijk om een oplossing te vinden. Verbreekt de WiFi verbinding? Of is deze traag? Werkt de draadloze verbinding wel goed als je binnen 3 meter afstand van het modem bent? Welke verbinding gebruik je, het 2.4 of 5 GHz signaal? Welke apparaten (met merk en type) heb je thuis die je op de WiFi verbinding gebruikt, en merk je op alle hetzelfde?
De wifi verbreekt elke keer en vaak komt het ook niet terug op onze mobiels en de verbinding valt ook weg als je ook binnen de 3 meter zit en we hebben ook al 2.4 en 5 ghz geprobeerd geen een van beide werkt apparaten zijn mobiel samsung A10 en samsung galaxy S10+ verbreekt het constant en mijn playstation 4 ook ennik merk op alles dat het allemaal wegvalt en vooral op onze mobiels
Reputatie 8
Badge +17
Is het alleen de phone die niet goed werkt of heb je nog meer devices die dezelfde klacht hebben
Alleen de telefoon en heb pas een nieuwe telefoon dus dat moet het niet kunnen zijn
Reputatie 8
Badge +16
Wat voor modem of router gebruik je voor je Wifi?
Experia box v10A
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Kaboutertje, als ik het goed begrijp valt de WiFi alleen weg op jouw nieuwe telefoon en werkt het op andere apparaten wel goed? Of zijn er geen andere apparaten verbonden met de WiFi?
Het WiFi signaal wordt door de Experia Box uitgezonden, op afstand hebben wij daar geen invloed op. Je kunt zelf naar de instellingen van het WiFi netwerk kijken in de Experia Box, je kunt daar het kanaal wijzigen. Daarmee zendt het netwerk op een andere frequentie uit, dat kan het verschil maken voor jouw telefoon. Ik hoor graag van je hoe het daarna gaat.
Hllo @Jasper - Telfort

Ik ga dit morgen even bekijken hoe en wat en ik ben de enigste thuis alleen als er nog meer mensen zijn is dit nog meer een ramp
Reputatie 8
Badge +11
Dat is goed, ik hoor je bevindingen morgen graag van je.
Deze telefoon is ook het enige apparaat waar jij mee probeert te verbinden dus?
Ik heb nu alles al geprobeerd maar niks werkt al paar keer naar jullie gebeld krokg ik maar 2 keuzes en dan daarna wordt er opgehangen en ik ben nu niet alleen die op de wifi zit en elke keer weg valt ook me vriend heeft er last van 1 of ik wil dat jullie langs komen van monteur of een nieuwe modem op ga sturen want wordt hier een beetje gek van vorigemaand is gewoon me data helemaal op gegaan van me telefoon terwijl ik dat nooit op maakte dus de wifi is gewoon k.t dus wat gaan we hier nou mee doen
Reputatie 8
Badge +11
Ik weet niet welke kanalen je hebt geprobeerd, er zijn er geen gegeven in dit topic 🙂 Werkte het voorheen met dit modem wel beter, of gaat het sinds het begin zo?
Dat weet ik.niet we hebben het geprobeerd ja me vriend dan heb een paar geprobeerd welke weet ik niet en in het begin was dat enkele keer maar niet heel vaak nu is dat om het kwartier soms qel minder als een kwartier
Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje Oke, je merkt het op alle apparaten die de WiFi verbinding gebruiken, ook dichtbij het modem. De verbinding tussen het modem en ons netwerk is stabiel, deze heb ik zojuist nog nagekeken. Dat ziet er dus goed uit. En zoals eerder uitgelegd is, is WiFi een draadloze verbinding, waardoor deze erg vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen is in je omgeving. Wat we kunnen doen, is dat ik je een nieuw modem toestuur, en dat we proberen hoe het met een ander modem gaat. Ik kan, gezien de redenen hiervoor, niet garanderen dat dit de oplossing is.

Dus als je wilt, zorg ik dat je een nieuw modem krijgt. Dat is het laatste dat ik voor je kan doen. Als dit niet helpt, zit het probleem echt bij je thuis in de verbinding of omgeving. Wat je dan kan doen, is er thuis hulp bij halen. Mocht je een vriend/familielid/kennis hebben die er veel van weet, zou je zo iemand erbij kunnen vragen. Wat ook nog een optie is, is dat je een WiFi monteur inplant, dat is tegen betaling. Deze monteur helpt je dan op locatie met het verbeteren van de verbinding.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Kaboutertje, helemaal goed, dat kunnen we nog proberen. Je ontvangt het nieuwe modem binnen ongeveer twee werkdagen thuis. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat. Mocht het onverhoopt geen verschil maken, dan moet er echt iemand bij je thuis komen kijken en je daar verder helpen.
@Alexandra - Telfort ook dit heb ik al een keer geprobeerd en dat help ook niet elke kanaal hebben we al gebruikt en geprobeerd maar het help allemaal niet
Hallo

Dat hoop ik ook dat dit werkt maar als dit nou niet zou werken en er iemand langs moet komen kosy me dat dan geld trouwens of niet
Stuur maar een nieuw moden op
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Kaboutertje Kom maar op met die antwoorden, dan kan de moderator je verder helpen.
Die vragen heb ik al antwoordt opgegeven geen enkele sateliet of wa dan ook werkt ben ook in de modem geweest maar daar kan je niet veel en die links doen ook niet veel ik wil gewoon dat er 1 of een monteur gaat langs komen op Mijn adres om te kijken wat eraan de hand is of gewoon een nieuwe modem opsturen of iets anders de rest ga ik niks doen want niks helpt
Reputatie 8
Badge +7
Die vragen heb ik al antwoordt opgegeven geen enkele sateliet of wa dan ook werkt ben ook in de modem geweest maar daar kan je niet veel en die links doen ook niet veel ik wil gewoon dat er 1 of een monteur gaat langs komen op Mijn adres om te kijken wat eraan de hand is of gewoon een nieuwe modem opsturen of iets anders de rest ga ik niks doen want niks helpt
Hallo @Kaboutertje , blijkbaar niet, want anders reageert @Jasper - Telfort niet zo naar je toe.
Ja dan heb ik eroverheen gelezen mijn excuses maar niks helpt dus wil dat we op een goeie manier eruit komen
@Jasper - Telfort sorry dat ik nu pas reageer maar het lukt mijn niet om het kanaal te wijzigen
Reputatie 8
Badge +11
Wat gebeurt er precies als je het kanaal wilt wijzigen? Had je de stappen op de link in mijn eerdere bericht gevolgd, kreeg je daarbij een foutmelding of gebeurde er iets anders?
Nou ik ben er allemaal niet goed in ik kan misschien aan me vriend vragen die van het weekend kom of hij voor me wilt kijken
Reputatie 8
Badge +11
Dat is voor jou makkelijker inderdaad, dan hoef je je niet op onbekend terrein te begeven en kan hij het voor je wijzigen. Laat je na het weekend weten of het daarmee lukt?

Reageer