beantwoord

WiFi werkt niet op mobiele telefoon

  • 18 juni 2019
  • 36 reacties
  • 658 keer bekeken

Hallo

Ik heb al weken last van mijn wifi op me mobiel vindt het heel vervelend maar hij gooit me heel vaak eruit en moet dan op me 4G verder en dat vindt ik helemaal niet nodig als mijn wifi gewoon goed moet functioner vindt dit heel vervelend dus hoop snel dat jullie hier snel iets mee gaan doen

Alvast bedankt m.v.g. m melsen

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 22 augustus 2019, 09:55

Goedemorgen @Kaboutertje, helemaal goed, dat kunnen we nog proberen. Je ontvangt het nieuwe modem binnen ongeveer twee werkdagen thuis. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat. Mocht het onverhoopt geen verschil maken, dan moet er echt iemand bij je thuis komen kijken en je daar verder helpen.
Bekijk reactie

36 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Kaboutertje, laten we eerst even afwachten hoe het gaat met het nieuwe modem. Er is natuurlijk een kans aanwezig dat het daarmee een stuk beter werkt, mocht er toch een probleem in je huidige modem zitten dat ik van afstand niet kan 'zien' of meten.

Zo niet, dan zit het probleem ergens thuis. Dat kan ik van afstand niet uitzoeken, het kan een storingsbron (een apparaat bijvoorbeeld) zijn, een ander signaal dat stoort, de manier van aansluiten en plaatsen, ga zo maar door. Vandaar dat ik je aanraadde dat als je een bekende hebt die hier handig mee is, om hem of haar erbij te vragen. Anders kom je op een WiFi monteur uit, dat is inderdaad tegen betaling.
Hallo

Dat hoop ik ook dat dit werkt maar als dit nou niet zou werken en er iemand langs moet komen kosy me dat dan geld trouwens of niet
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Kaboutertje, helemaal goed, dat kunnen we nog proberen. Je ontvangt het nieuwe modem binnen ongeveer twee werkdagen thuis. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat. Mocht het onverhoopt geen verschil maken, dan moet er echt iemand bij je thuis komen kijken en je daar verder helpen.
Stuur maar een nieuw moden op
Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje Oke, je merkt het op alle apparaten die de WiFi verbinding gebruiken, ook dichtbij het modem. De verbinding tussen het modem en ons netwerk is stabiel, deze heb ik zojuist nog nagekeken. Dat ziet er dus goed uit. En zoals eerder uitgelegd is, is WiFi een draadloze verbinding, waardoor deze erg vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen is in je omgeving. Wat we kunnen doen, is dat ik je een nieuw modem toestuur, en dat we proberen hoe het met een ander modem gaat. Ik kan, gezien de redenen hiervoor, niet garanderen dat dit de oplossing is.

Dus als je wilt, zorg ik dat je een nieuw modem krijgt. Dat is het laatste dat ik voor je kan doen. Als dit niet helpt, zit het probleem echt bij je thuis in de verbinding of omgeving. Wat je dan kan doen, is er thuis hulp bij halen. Mocht je een vriend/familielid/kennis hebben die er veel van weet, zou je zo iemand erbij kunnen vragen. Wat ook nog een optie is, is dat je een WiFi monteur inplant, dat is tegen betaling. Deze monteur helpt je dan op locatie met het verbeteren van de verbinding.
De wifi verbreekt elke keer en vaak komt het ook niet terug op onze mobiels en de verbinding valt ook weg als je ook binnen de 3 meter zit en we hebben ook al 2.4 en 5 ghz geprobeerd geen een van beide werkt apparaten zijn mobiel samsung A10 en samsung galaxy S10+ verbreekt het constant en mijn playstation 4 ook ennik merk op alles dat het allemaal wegvalt en vooral op onze mobiels
Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje Kan je me specifiek vertellen wat er aan de hand is? Alleen dan kan ik je hier goed mee helpen. Als je alleen vertelt dat je 'alles' hebt geprobeerd wordt het heel moeilijk om een oplossing te vinden. Verbreekt de WiFi verbinding? Of is deze traag? Werkt de draadloze verbinding wel goed als je binnen 3 meter afstand van het modem bent? Welke verbinding gebruik je, het 2.4 of 5 GHz signaal? Welke apparaten (met merk en type) heb je thuis die je op de WiFi verbinding gebruikt, en merk je op alle hetzelfde?
@Alexandra - Telfort ook dit heb ik al een keer geprobeerd en dat help ook niet elke kanaal hebben we al gebruikt en geprobeerd maar het help allemaal niet
Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje dat snap ik wel. De draadloze verbinding is alleen echt afhankelijk van de verbinding en situatie bij jou thuis, en is daarom niet iets dat ik van afstand voor je kan oplossen. Helaas niet, anders had ik je graag meteen de oplossing gegeven. Zo gemakkelijk is het met WiFi helaas niet. Dit stappenplan dat ik je stuurde, is anders dan dat wat Jasper je voorheen gegeven heeft. Hier zitten ook stappen in om uit te zoeken wat het beste kanaal is, om die vervolgens in te kunnen stellen. Daarom raad ik je toch aan om deze rustig te doorlopen wanneer je tijd hebt.
Die stappen heb ik al 2 a 3x Gedaan maar die stappen komen we niet verder mee heb die stappen plan al gehad van u collega en een keer een collega aan de lijn en wij zelf geprobeerd dat help niet dus was eerlijk gezegdt niet van plan om het eigenlijk nog een keer te doen als u me begrijpt
Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje ik neem het even over van Jasper en zoek graag verder naar de oplossing, zodat we jouw WiFi verbinding kunnen verbeteren. We hebben een handig stappenplan om je WiFi verbinding te verbeteren. Ik raad je aan om dat rustig door te nemen en te doorlopen. Daar zit ook een stap tussen om uit te zoeken wat het beste kanaal is in jouw omgeving, en hoe je deze instelt. Laat je weten hoe het is gegaan?
Dat weet ik.niet we hebben het geprobeerd ja me vriend dan heb een paar geprobeerd welke weet ik niet en in het begin was dat enkele keer maar niet heel vaak nu is dat om het kwartier soms qel minder als een kwartier
Reputatie 8
Badge +11
Ik weet niet welke kanalen je hebt geprobeerd, er zijn er geen gegeven in dit topic 🙂 Werkte het voorheen met dit modem wel beter, of gaat het sinds het begin zo?
De kanalen die u me een keer heb gegeven hebben we geprobeerd niks en me vriend heeft er last van op zijn mob en laptop en ik alleen me mob een computer heb ik wel maar die staat nooit aan en voor de rest heb ik geen apparaten in huis op de wifi
Reputatie 8
Badge +11
Dat willen we beide, daarvoor heb ik zoveel mogelijk informatie nodig. Stel dat ik een monteur aanvraag hiervoor en hij kan het met een kleine wijziging verhelpen kan hij daar kosten voor in rekening brengen. Dat zou zonde zijn, dus dat wil ik dan voorkomen. Met de informatie die ik op dit moment heb, heb ik nog niet genoeg om te beslissen wat de beste vervolgstap is. Welke kanalen zijn er allemaal geprobeerd, op hoeveel apparaten werkt het nu wel en niet, zit daarbij nog een verschil tussen computers/laptops en mobiele telefoons?
Ja dan heb ik eroverheen gelezen mijn excuses maar niks helpt dus wil dat we op een goeie manier eruit komen
Reputatie 8
Badge +7
Die vragen heb ik al antwoordt opgegeven geen enkele sateliet of wa dan ook werkt ben ook in de modem geweest maar daar kan je niet veel en die links doen ook niet veel ik wil gewoon dat er 1 of een monteur gaat langs komen op Mijn adres om te kijken wat eraan de hand is of gewoon een nieuwe modem opsturen of iets anders de rest ga ik niks doen want niks helpt
Hallo @Kaboutertje , blijkbaar niet, want anders reageert @Jasper - Telfort niet zo naar je toe.
Die vragen heb ik al antwoordt opgegeven geen enkele sateliet of wa dan ook werkt ben ook in de modem geweest maar daar kan je niet veel en die links doen ook niet veel ik wil gewoon dat er 1 of een monteur gaat langs komen op Mijn adres om te kijken wat eraan de hand is of gewoon een nieuwe modem opsturen of iets anders de rest ga ik niks doen want niks helpt
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Kaboutertje Kom maar op met die antwoorden, dan kan de moderator je verder helpen.
Die vragen wil ik gerust beantwoorden geen probleem
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Kaboutertje, welkom terug. Ik mijn vorige bericht stelde ik een aantal specifieke vragen, met het doel om samen naar een oplossing te kijken. Zou je die vragen alsnog kunnen beantwoorden?
Ik heb nu alles al geprobeerd maar niks werkt al paar keer naar jullie gebeld krokg ik maar 2 keuzes en dan daarna wordt er opgehangen en ik ben nu niet alleen die op de wifi zit en elke keer weg valt ook me vriend heeft er last van 1 of ik wil dat jullie langs komen van monteur of een nieuwe modem op ga sturen want wordt hier een beetje gek van vorigemaand is gewoon me data helemaal op gegaan van me telefoon terwijl ik dat nooit op maakte dus de wifi is gewoon k.t dus wat gaan we hier nou mee doen
Reputatie 8
Badge +11
Het WiFi signaal gaat door de lucht, daardoor is het afhankelijk van omgevingsfactoren. Welke kanalen heeft hij allemaal geprobeerd? Je zei eerder ook dat het op andere apparaten wel goed ging, maar nu gaat het ook niet goed op telefoons van anderen. Werken de andere apparaten die je eerder noemde nog wel goed nu?
Ook dit heeft niet geholpen het blijft gewoon zo en me vriend en me zus waren van het weekend hier en die hadden ook last van de wifi dus het kan niet aan mijn telefoon liggen het licht dus echt aan de wifi wat gaan we hier nou mee doen want ik hou hier niet zo van zit meer op me 4G dan op de wifi en ik vindt dat dat niet mogelijk is dat dat zo moet als je in je eigen huis geen eens goeie wifi hebt @Jasper - Telfort
Reputatie 8
Badge +11
Dat is voor jou makkelijker inderdaad, dan hoef je je niet op onbekend terrein te begeven en kan hij het voor je wijzigen. Laat je na het weekend weten of het daarmee lukt?

Reageer