beantwoord

WiFi werkt niet op mobiele telefoon

  • 18 juni 2019
  • 36 reacties
  • 696 keer bekeken


Toon het eerste bericht

36 reacties

Ook dit heeft niet geholpen het blijft gewoon zo en me vriend en me zus waren van het weekend hier en die hadden ook last van de wifi dus het kan niet aan mijn telefoon liggen het licht dus echt aan de wifi wat gaan we hier nou mee doen want ik hou hier niet zo van zit meer op me 4G dan op de wifi en ik vindt dat dat niet mogelijk is dat dat zo moet als je in je eigen huis geen eens goeie wifi hebt @Jasper - Telfort
Reputatie 8
Badge +11
Het WiFi signaal gaat door de lucht, daardoor is het afhankelijk van omgevingsfactoren. Welke kanalen heeft hij allemaal geprobeerd? Je zei eerder ook dat het op andere apparaten wel goed ging, maar nu gaat het ook niet goed op telefoons van anderen. Werken de andere apparaten die je eerder noemde nog wel goed nu?
Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje ik neem het even over van Jasper en zoek graag verder naar de oplossing, zodat we jouw WiFi verbinding kunnen verbeteren. We hebben een handig stappenplan om je WiFi verbinding te verbeteren. Ik raad je aan om dat rustig door te nemen en te doorlopen. Daar zit ook een stap tussen om uit te zoeken wat het beste kanaal is in jouw omgeving, en hoe je deze instelt. Laat je weten hoe het is gegaan?
Die stappen heb ik al 2 a 3x Gedaan maar die stappen komen we niet verder mee heb die stappen plan al gehad van u collega en een keer een collega aan de lijn en wij zelf geprobeerd dat help niet dus was eerlijk gezegdt niet van plan om het eigenlijk nog een keer te doen als u me begrijpt
Reputatie 8
Badge +11
Dat willen we beide, daarvoor heb ik zoveel mogelijk informatie nodig. Stel dat ik een monteur aanvraag hiervoor en hij kan het met een kleine wijziging verhelpen kan hij daar kosten voor in rekening brengen. Dat zou zonde zijn, dus dat wil ik dan voorkomen. Met de informatie die ik op dit moment heb, heb ik nog niet genoeg om te beslissen wat de beste vervolgstap is. Welke kanalen zijn er allemaal geprobeerd, op hoeveel apparaten werkt het nu wel en niet, zit daarbij nog een verschil tussen computers/laptops en mobiele telefoons?
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Kaboutertje, laten we eerst even afwachten hoe het gaat met het nieuwe modem. Er is natuurlijk een kans aanwezig dat het daarmee een stuk beter werkt, mocht er toch een probleem in je huidige modem zitten dat ik van afstand niet kan 'zien' of meten.

Zo niet, dan zit het probleem ergens thuis. Dat kan ik van afstand niet uitzoeken, het kan een storingsbron (een apparaat bijvoorbeeld) zijn, een ander signaal dat stoort, de manier van aansluiten en plaatsen, ga zo maar door. Vandaar dat ik je aanraadde dat als je een bekende hebt die hier handig mee is, om hem of haar erbij te vragen. Anders kom je op een WiFi monteur uit, dat is inderdaad tegen betaling.
De kanalen die u me een keer heb gegeven hebben we geprobeerd niks en me vriend heeft er last van op zijn mob en laptop en ik alleen me mob een computer heb ik wel maar die staat nooit aan en voor de rest heb ik geen apparaten in huis op de wifi
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Kaboutertje, had je gisteren nog kans gehad om het te bekijken? 🙂
Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje dat snap ik wel. De draadloze verbinding is alleen echt afhankelijk van de verbinding en situatie bij jou thuis, en is daarom niet iets dat ik van afstand voor je kan oplossen. Helaas niet, anders had ik je graag meteen de oplossing gegeven. Zo gemakkelijk is het met WiFi helaas niet. Dit stappenplan dat ik je stuurde, is anders dan dat wat Jasper je voorheen gegeven heeft. Hier zitten ook stappen in om uit te zoeken wat het beste kanaal is, om die vervolgens in te kunnen stellen. Daarom raad ik je toch aan om deze rustig te doorlopen wanneer je tijd hebt.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @Kaboutertje, welkom terug. Ik mijn vorige bericht stelde ik een aantal specifieke vragen, met het doel om samen naar een oplossing te kijken. Zou je die vragen alsnog kunnen beantwoorden?
Die vragen wil ik gerust beantwoorden geen probleem

Reageer