beantwoord

WiFi werkt niet op mobiele telefoon

• 18 juni 2019
  • 36 reacties
  • 601 keer bekeken

Toon het eerste bericht

36 reacties

Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje ik neem het even over van Jasper en zoek graag verder naar de oplossing, zodat we jouw WiFi verbinding kunnen verbeteren. We hebben een handig stappenplan om je WiFi verbinding te verbeteren. Ik raad je aan om dat rustig door te nemen en te doorlopen. Daar zit ook een stap tussen om uit te zoeken wat het beste kanaal is in jouw omgeving, en hoe je deze instelt. Laat je weten hoe het is gegaan?
Die stappen heb ik al 2 a 3x Gedaan maar die stappen komen we niet verder mee heb die stappen plan al gehad van u collega en een keer een collega aan de lijn en wij zelf geprobeerd dat help niet dus was eerlijk gezegdt niet van plan om het eigenlijk nog een keer te doen als u me begrijpt
Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje dat snap ik wel. De draadloze verbinding is alleen echt afhankelijk van de verbinding en situatie bij jou thuis, en is daarom niet iets dat ik van afstand voor je kan oplossen. Helaas niet, anders had ik je graag meteen de oplossing gegeven. Zo gemakkelijk is het met WiFi helaas niet. Dit stappenplan dat ik je stuurde, is anders dan dat wat Jasper je voorheen gegeven heeft. Hier zitten ook stappen in om uit te zoeken wat het beste kanaal is, om die vervolgens in te kunnen stellen. Daarom raad ik je toch aan om deze rustig te doorlopen wanneer je tijd hebt.
@Alexandra - Telfort ook dit heb ik al een keer geprobeerd en dat help ook niet elke kanaal hebben we al gebruikt en geprobeerd maar het help allemaal niet
Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje Kan je me specifiek vertellen wat er aan de hand is? Alleen dan kan ik je hier goed mee helpen. Als je alleen vertelt dat je 'alles' hebt geprobeerd wordt het heel moeilijk om een oplossing te vinden. Verbreekt de WiFi verbinding? Of is deze traag? Werkt de draadloze verbinding wel goed als je binnen 3 meter afstand van het modem bent? Welke verbinding gebruik je, het 2.4 of 5 GHz signaal? Welke apparaten (met merk en type) heb je thuis die je op de WiFi verbinding gebruikt, en merk je op alle hetzelfde?
De wifi verbreekt elke keer en vaak komt het ook niet terug op onze mobiels en de verbinding valt ook weg als je ook binnen de 3 meter zit en we hebben ook al 2.4 en 5 ghz geprobeerd geen een van beide werkt apparaten zijn mobiel samsung A10 en samsung galaxy S10+ verbreekt het constant en mijn playstation 4 ook ennik merk op alles dat het allemaal wegvalt en vooral op onze mobiels
Reputatie 8
Badge +9
@Kaboutertje Oke, je merkt het op alle apparaten die de WiFi verbinding gebruiken, ook dichtbij het modem. De verbinding tussen het modem en ons netwerk is stabiel, deze heb ik zojuist nog nagekeken. Dat ziet er dus goed uit. En zoals eerder uitgelegd is, is WiFi een draadloze verbinding, waardoor deze erg vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen is in je omgeving. Wat we kunnen doen, is dat ik je een nieuw modem toestuur, en dat we proberen hoe het met een ander modem gaat. Ik kan, gezien de redenen hiervoor, niet garanderen dat dit de oplossing is.

Dus als je wilt, zorg ik dat je een nieuw modem krijgt. Dat is het laatste dat ik voor je kan doen. Als dit niet helpt, zit het probleem echt bij je thuis in de verbinding of omgeving. Wat je dan kan doen, is er thuis hulp bij halen. Mocht je een vriend/familielid/kennis hebben die er veel van weet, zou je zo iemand erbij kunnen vragen. Wat ook nog een optie is, is dat je een WiFi monteur inplant, dat is tegen betaling. Deze monteur helpt je dan op locatie met het verbeteren van de verbinding.
Stuur maar een nieuw moden op
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Kaboutertje, helemaal goed, dat kunnen we nog proberen. Je ontvangt het nieuwe modem binnen ongeveer twee werkdagen thuis. Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat. Mocht het onverhoopt geen verschil maken, dan moet er echt iemand bij je thuis komen kijken en je daar verder helpen.
Hallo

Dat hoop ik ook dat dit werkt maar als dit nou niet zou werken en er iemand langs moet komen kosy me dat dan geld trouwens of niet
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Kaboutertje, laten we eerst even afwachten hoe het gaat met het nieuwe modem. Er is natuurlijk een kans aanwezig dat het daarmee een stuk beter werkt, mocht er toch een probleem in je huidige modem zitten dat ik van afstand niet kan 'zien' of meten.

Zo niet, dan zit het probleem ergens thuis. Dat kan ik van afstand niet uitzoeken, het kan een storingsbron (een apparaat bijvoorbeeld) zijn, een ander signaal dat stoort, de manier van aansluiten en plaatsen, ga zo maar door. Vandaar dat ik je aanraadde dat als je een bekende hebt die hier handig mee is, om hem of haar erbij te vragen. Anders kom je op een WiFi monteur uit, dat is inderdaad tegen betaling.

Reageer