beantwoord

Wifi werkt niet meer op mijn Zyxel modem

• 1 maart 2018
  • 9 reacties
  • 1413 keer bekeken

Sinds vanmiddag werkt wifi opeens niet meer. Ik heb van alles geprobeerd, maar zie geen signaal meer. Ik krijg nog wel toegang via een kabel. Ik heb geprobeerd de wifi verbinding aan en uit te zetten, zelfs een factory reset helpt niet. Het modem geeft aan dat wifi aan staat, maar geen enkel apparaat ziet het netwerk meer, zelfs niet op 10cm afstand. Vanochtend werkte het nog gewoon en vanmiddag opeens niet meer. Ik vermoed dat de wifi hardware stuk is
icon

Beste antwoord door GJC 14 maart 2018, 07:55

Toch denk ik dat je wel een harde reset moet doen. Mogelijk lost dat het op.
Aangezien de ZyXEL's al wat op leeftijd komen is er grote kans dat hij aan vervanging toe is.
Zorg dat je klantnummer in je profiel staat. Zodra webcare aan je vraag toe is volgt reactie.
Bekijk reactie

9 reacties

Heb je soms een Zyxel modem?
Staat je klantnummer al in je forumprofiel? Dan weet webcare om welke aansluiting het gaat.
Ja klantnummer staat erin, inderdaad een Zyxel
De Zyxels zijn onderhand aardig op leeftijd. En dat komt ook bij modems vaker met gebreken. Webcare gaat je binnenkort verder helpen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Ron, welkom op het forum. Ik zie dat je vandaag nog contact hebt gehad met een collega van me. Na een reset van je Zyxel modem werkt de wifi weer geeft mijn collega aan. Werkt alles weer naar wens? 😳
Ik ben afgelopen week op vakantie geweest, en zoals ik al verwacht had ligt mijn wifi er weer uit bij thuiskomst. Zeer vervelend, ook ivm met alarm. Heb deze vandaag weer een factory-reboot gegeven, echter zonder resultaat. Vorige keer lukte het ook pas de tweede keer. Ik stel voor dat jullie een nieuwe opsturen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Ron, dat is een heel redelijk voorstel. Ik heb een vervangend modem voor je besteld. Die zal binnen een paar dagen bij je thuis komen.
Ook ik heb sinds vanochtend problemen met mijn WiFi mijn ZyXel modem. Internetverbinding is wel zichtbaar in de WiFi-lijst maar het lukt niet om verbinding te krijgen. Foutmelding is ook verbindingsproblemen op alle apparaten (tv, telefoon en Ipad). Al via de probleemoplosser een aantal keer de spanning van het modem gehaald maar helpt niet. Reset heb ik nog niet geprobeerd omdat ik, tegen beter weten in, hoop dat het probleem zichzelf oplost.
Reputatie 8
Badge +11
Toch denk ik dat je wel een harde reset moet doen. Mogelijk lost dat het op.
Aangezien de ZyXEL's al wat op leeftijd komen is er grote kans dat hij aan vervanging toe is.
Zorg dat je klantnummer in je profiel staat. Zodra webcare aan je vraag toe is volgt reactie.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Hommen, het lijkt me toch verstandig om de reset te proberen. Als dat niet werkt, dan ga ik je modem vervangen.

Reageer