beantwoord

Wifi werkt niet meer op mijn Zyxel

• 21 februari 2018
  • 8 reacties
  • 264 keer bekeken

Sinds vandaag werkt wifi opeens niet meer. Ik heb van alles geprobeerd, maar zie geen signaal meer. Ik krijg nog wel toegang via een kabel. Ik heb geprobeerd de wifi verbinding aan en uit te zetten, zelfs een factory reset helpt niet. Het modem geeft aan dat wifi aan staat, maar geen enkel apparaat ziet het netwerk meer, zelfs niet op 10cm afstand. Gisteravond werkte het nog gewoon een vanmorgen opeens niet meer. Ik vermoed dat de wifi hardware stuk is.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 22 februari 2018, 14:41

Hoi bosmam, dit is een heel duidelijk verhaal. Je modem is kapot, althans de wifi module. De Zyxel modems zijn ook al wat ouder en de kans wordt daardoor groter dat de kapot gaan. De jouwe heeft het na zes jaar trouwe dienst begeven. Er komt een vervangend modem jouw kant op. Red je het nog even zonder wifi?
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Welk type modem heb je, als het een Zyxel is dan heeft die zijn beste tijd gehad en is het Wifi gedeelte defect
Welk type modem heb je, als het een Zyxel is dan heeft die zijn beste tijd gehad en is het Wifi gedeelte defect

Ja, het is een Zyxel modem.
Staat je klantnummer en/of je postcode + huisnummer in je forumprofiel?
Dat weet webcare, als ze aan je topic toe zijn, om welke aansluiting het gaat.
Mijn klantnummer staat in het forumprofiel...
Mijn klantnummer staat in het forumprofiel...
Dan wordt het even wachten tot je topic aan de beurt is. 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Hoi bosmam, dit is een heel duidelijk verhaal. Je modem is kapot, althans de wifi module. De Zyxel modems zijn ook al wat ouder en de kans wordt daardoor groter dat de kapot gaan. De jouwe heeft het na zes jaar trouwe dienst begeven. Er komt een vervangend modem jouw kant op. Red je het nog even zonder wifi?

Ik heb voor nood een 2e router aan het modem gehangen en kan me er mee redden. Gelukkig werkt de vaste verbinding nog wel. Weet je ook welk modem verstuurd zal worden? Aangezien ik mijn eigen SIP server instellingen gebruik...
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Bosmam, dit gaat een Experiabox V8 worden. Dat is een model waar je nog je eigen SIP instellingen op kan instellen.

Reageer