beantwoord

Wifi werkt niet meer

• 23 juli 2017
  • 7 reacties
  • 206 keer bekeken

Beste Klantenservice,

Een aantal weken geleden begon mijn wifi-verbinding te haperen en regelmatig uit te vallen, terwijl het lampje van de wifi op de modem wel gewoon brandde. Door de modem, een Zyxel P-2812HNU(L)-F1, uit en weer aan te zetten werd het probleem soms tijdelijk verholpen, maar dit ging nooit heel lang goed. Daarbij werkte het knopje om de wifi aan te zetten op de modem ook steeds moeizamer, ik moest het telkens meerdere malen indrukken voordat het lampje ging branden. Onlangs heb ik de modem gereset via de tutorial op jullie site. Ging prima, alle vaste verbindingen deden het heel snel weer. Alleen de wifi niet. Na nogmaals een reset nog steeds niet en nu krijg ik ook zelfs het lampje op de modem van de wifi niet meer aan met de wifiknop, hoe vaak ik deze ook indruk. De vaste verbinding doet het wel nog steeds. Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Overigens heb ik ook al een tijdje een probleem met de terugkijkoptie op de tv (het 'groene' knopje), ik krijg bij alle zenders en programma's die die optie hebben de melding dat de service niet beschikbaar is. Wellicht dat dat probleem hier ook aan gerelateerd is?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Rik
icon

Beste antwoord door rik01 4 augustus 2017, 16:39

Hoi Michael

De ontvanger is binnen en aangesloten en de terugkijkoptie werkt ook weer. Bedankt voor de service! :)

Groeten,

Rik
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rik, top! Zo doen we dat! Veel plezier ervan!

Wil je feedback geven over hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂
Hoi Michael

De ontvanger is binnen en aangesloten en de terugkijkoptie werkt ook weer. Bedankt voor de service! :)

Groeten,

Rik
Reputatie 8
Badge +2
Hoi rik01! Heel fijn om te horen dat WiFi weer goed werkt! Morgen tussen 10:30 - 13:30 uur wordt de ontvanger ook bij je bezorgd. Laat je het weten als hij ook binnen is? Het feest is dan compleet! Hoor graag van je.
Hoi Michael,
De modem vanochtend binnen gekregen en aangesloten en de wifi werkt weer 🙂 Het terugkijken inderdaad nog niet. Bedankt voor de bestelling, die zie ik dan komende week wel binnen komen. Ik zal het resultaat hier laten weten.
Goed weekend!
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Rik, dank voor je reactie. Het modem zorgt alleen voor de internetverbinding. De tv-ontvanger regelt de televisiedienst. Het modem gaat daarom het probleem niet verhelpen wat terugkijken betreft. Metingen van de tv-verbinding laten helaas ook zien dat er wat foutjes zitten in de ontvanger. Ik heb dit aan deze kant getest en ik kan met jouw account wél 'begin gemist' gebruiken, op alle zenders. Ik ga daarom ook je tv-ontvanger vervangen. Deze ontvang je ook begin volgende week. Laat je het weten als hij ook binnen is?

Edit:
Je mag ook de abonnementsgegevens weer opnieuw opgeven. Tijdens het testen heb ik je ontvanger weer een reset gegeven. :)
Beste Michael,

Bedankt voor je reactie en het aanvragen van de nieuwe modem. Helaas werkt de terugkijkoptie na invoeren van de gegevens en opnieuw aanzetten van de ontvanger nog niet. Zou dit verholpen kunnen zijn als ik de nieuwe modem heb aangesloten? Want dan kan ik daar wel even op wachten.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rik, welkom op het forum van Telfort! Dat werkt niet lekker, zo'n klapperende WiFi-connectie, kan ik me goed voorstellen. Het resetten en opnieuw instellen is denk ik zó vaak gedaan, dat het modem er niet zoveel zin meer in heeft. Het is daarom verstandig om hem te vervangen voor een nieuwe. Dit heb ik zojuist voor je in gang gezet. Het huidige modem is namelijk al in 2012 geleverd, het is best een oudje dus. Wat betreft je vraag over de 'terugkijkoptie': de ontvanger heb ik een reset gegeven vanaf deze kant. Ik ben benieuwd of je verbetering merkt nadat je de abonnementsgegevens hebt opgegeven. Laat je het me weten wat je ervan vindt?

Reageer