beantwoord

WiFi werkt niet in combinatie met versterker

• 21 november 2019
  • 7 reacties
  • 147 keer bekeken

Reputatie 1

Wellicht is dit topic al veel vaker geopend. 

Hieronder mijn situatie. 

Beneden:  Experiabox 10 

Boven experia wifi versterker bekabeld aangesloten. 

Deze twee wifi punten werkte altijd goed naast elkaar met verschillende “namen” 

SInds afgelopen maandag is dat voorbij. Toen had ik beneden geen Wifi meer (bekabeld wel) 

Helpdesk gebeld en een aantal dingen gedaan, nou ja beneden deed die het toen weer. Maar boven niet. (ook niet gecontroleerd toen) 

Lange tijd geleden. Toen ik de experiabox kreeg en de versterker voor boven.  samen met een Telfort medewerker beide netwerken ingesteld zodat deze beide goed werkte. 

Maar helaas ik weet niet meer hoe dat toen gedaan is. Ik kan wel inloggen in de experiabox en een aantal instellingen wijzigen, maar niks helpt. 

Wat is dé oplossing om beide apparaten weer te laten werken? 

icon

Beste antwoord door JanD 21 november 2019, 17:43

Hallo @ReinierP , de Experia Wifi heeft een firmware update gehad en geeft bij sommige klanten in meer of mindere mate problemen.

Bij een V10-modem is het altijd al zo geweest dat als je de zwarte Experia WiFi aansluit, de wifi op de modem uitgeschakeld wordt, daar is niets aan veranderd.

Ik heb het bij mij als volgt opgelost:

koppel de Experia WiFi los van de modem.

Reset de modem d.m.v. het resetknopje met een paperclip o.i.d.

Reset de Experia wifi terug naar fabrieksinstellingen.

Als de modem weer in bedrijf is koppel de Experia WiFi weer met de kabel aan de modem en de Experia Wifi neemt alle gegevens van de modem over en schakelt de wifi in de modem weer uit.

Als je ook de WiFi in de modem weer aan wilt zetten, log in op de modem, zet de wifi aan en bevestig.

Het kan gebeuren dat de modem niet in 1 keer ‘wifi aan’ blijft, dan eventueel nog een (paar) keer proberen.

Ik heb nu wifi op beide apparaten met 1 SSID-naam (wifi-naam) en werkt bij mij prima, zowel op de 2,4- als op de 5.0-band.

Bekijk reactie

7 reacties

Hallo @ReinierP , heb je de witte of de zwarte Experia WiFi?

Reputatie 1

Hallo @JanD  een zwarte

Hallo @ReinierP , de Experia Wifi heeft een firmware update gehad en geeft bij sommige klanten in meer of mindere mate problemen.

Bij een V10-modem is het altijd al zo geweest dat als je de zwarte Experia WiFi aansluit, de wifi op de modem uitgeschakeld wordt, daar is niets aan veranderd.

Ik heb het bij mij als volgt opgelost:

koppel de Experia WiFi los van de modem.

Reset de modem d.m.v. het resetknopje met een paperclip o.i.d.

Reset de Experia wifi terug naar fabrieksinstellingen.

Als de modem weer in bedrijf is koppel de Experia WiFi weer met de kabel aan de modem en de Experia Wifi neemt alle gegevens van de modem over en schakelt de wifi in de modem weer uit.

Als je ook de WiFi in de modem weer aan wilt zetten, log in op de modem, zet de wifi aan en bevestig.

Het kan gebeuren dat de modem niet in 1 keer ‘wifi aan’ blijft, dan eventueel nog een (paar) keer proberen.

Ik heb nu wifi op beide apparaten met 1 SSID-naam (wifi-naam) en werkt bij mij prima, zowel op de 2,4- als op de 5.0-band.

Reputatie 1

Hoi @JanD bedankt voor het antwoord.  Ik ga binnenkort even proberen of dit lukt.

Maar je gaf aan dat in de oude situatie de wifi op het modem uitgeschakeld wordt.  Dat was bij mij niet het geval.  Er is toen iets verzonnen om op het modem en de versterker wifi te hebben.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @ReinierP. Van harte welkom hier. Momenteel wordt inderdaad de nieuwe software voor de Experia WiFi uitgerold. Dit betreft versie 1.00.26v3 en daarmee wordt de langverwachte mesh functionaliteit geïntroduceerd. Helaas was er sprake van een tweetal bugs, maar die lijken inmiddels te zijn opgelost. Ik ben daarom wel benieuwd hoe het nu is. Hebben de tips van @JanD het probleem opgelost? 

Reputatie 1

Eerlijk gezegd heb ik na de tips niks meer gedaan.

Maar opeens werkte het.  Heel fijn natuurlijk. 

Reputatie 8
Badge +10

Fijn dat het weer naar behoren werkt, @ReinierP. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, dan weet je ons te vinden. 

Reageer