WIFi wachtwoord wordt niet meer herkent op iPad

• 18 maart 2016
  • 11 reacties
  • 34072 keer bekeken

Sinds een aantal weken kan ik met de iPad niet meer inloggen op mijn WiFi, Ik werd tijdens gebruik van mijn iPad ineens van het netwerk afgemikt. Bij het opnieuw inloggen blijf ik sindsdien de melding krijgen dat ik een incorrect password invoer. Mijn laptop en Bluray player hebben dit probleem niet, in elk geval heb ik bij deze apparaten nog niet opnieuw mijn password moeten invoeren. Heb vandaag een nieuwe iPad gekocht, maar ook nu blijf ik dezelfde melding krijgen.Ik heb een Zyxel router, 4 jaar oud.Ik durf eigenlijk niet goed de router te resetten, ben bang dat mijn laptop en bluray player dan hetzelfde probleem krijgen. Is er iemand die ditzelfde probleem heeft (gehad)?

11 reacties

Ik begrijp dat je zelf een wifi wachtwoord hebt ingesteld.
Een fout bij het intypen ligt het meest voor de hand.
Beide Ipads kunnen wel inloggen op andere netwerken?
Ik begrijp dat je zelf een wifi wachtwoord hebt ingesteld.
Een fout bij het intypen ligt het meest voor de hand.
Beide Ipads kunnen wel inloggen op andere netwerken?

Ik heb geen nieuw wachtwoord ingesteld, het is het wachtwoord op het kaartje dat bij de router is geleverd. En het wachtwoord is correct ingevuld, ondertussen al vele tientallen malen geprobeerd. Een van de iPads heb ik wel geprobeerd een ander netwerk en daar is het geen probleem om op het netwerk te komen.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Bella, welkom op het forum. Wat lastig dat dit misgaat! Naast de wifinaam op de iPad, zie je een informatieknop. Als je daarop klikt staat bovenaan de optie 'Vergeet dit netwerk'. Wil je dit eens proberen om te zien of je hierna wel kunt inloggen?
Hoi Bella, welkom op het forum. Wat lastig dat dit misgaat! Naast de wifinaam op de iPad, zie je een informatieknop. Als je daarop klikt staat bovenaan de optie 'Vergeet dit netwerk'. Wil je dit eens proberen om te zien of je hierna wel kunt inloggen?

Al eerder geprobeerd, heeft niet geholpen. Ik heb mijn keyboard gereset en uiteindelijk zelfs een complete reset gedaan, mocht allemaal niet baten.Ook mijn nieuwe iPad en iPhone die ik gisteren heb gekocht hebben hetzelfde probleem. Vandaag op een ander netwerk met password ingelogd, geen enkel probleem, voor zowel iPad als iPhone werkte het perfect. Zijn er nog andere opties?
Ik begrijp je huiver maar een reset van je modem komt dan toch in beeld...
Reputatie 4
Badge +1
Dan lijkt het inderdaad aan de wifi bij jou thuis te liggen Bella. Je kunt het modem resetten door het gaatje achterin het modem met reset erboven, 10 seconden ingedrukt te houden met bijvoorbeeld een paperclip of tandenstoker. Wil je laten weten hoe het is gegaan en of je weer gebruik van wifi kunt maken hierna?
Badge
Hoe is dit uit eindelijk opgelost?
Ik heb dit probleem nu ook sinds vanavond. Iphones worden uit het niets van de wifi geflikkerd , Laptop doet het wel. En ja het wachtwoord is 100% correct.
Vergeet netwerk helpt geen reet. Hij blijft melden wachtwoord onjuist,terwijl dit juist is.
Heb je de netwerk instellingen van de ios apparaten al eens gereset:

iOS Netwerkinstellingen herstellen

Mocht bovenstaande oplossingen niet helpen dan kun je het beste de netwerkinstellingen herstellen op je iPhone, iPad of iPod Touch. Ga hiervoor naar Instellingen ? Algemeen ? Stel opnieuw in ? tik hier op ‘Herstel netwerkinstellingen’ om de netwerkinstellingen te herstellen. Zodra dit voltooid is dien je opnieuw verbinding te maken met je wifi netwerk.
Badge
Hallo qtje,
Bedankt voor de reactie. Het is bij mij uit eindelijk gelukt om het modem aan en uit te zetten. Hoe simpel kon het zijn :)

Heb je de netwerk instellingen van de ios apparaten al eens gereset:

iOS Netwerkinstellingen herstellen

Mocht bovenstaande oplossingen niet helpen dan kun je het beste de netwerkinstellingen herstellen op je iPhone, iPad of iPod Touch. Ga hiervoor naar Instellingen ? Algemeen ? Stel opnieuw in ? tik hier op ‘Herstel netwerkinstellingen’ om de netwerkinstellingen te herstellen. Zodra dit voltooid is dien je opnieuw verbinding te maken met je wifi netwerk.
Hier hetzelfde probleem met de iPhone 6. Het wachtwoord wordt niet (meer) herkend. Alle andere app doen het wel. De iPhone in kwestie pikt wel andere netwerken op en kan dus wel op WiFi bijv bij de buren. Het is dus niet de antenne.
Het modem al gereset. Aan en uit ook al. Telefoon zelfs al teruggezet naar fabrieks instellingen.
Wie heeft er verder nog tips?
Zou een vast IP adres voor de iPhone helpen in deze? Heb nu al zoveel gelezen en geprobeerd...
Tips zijn meer dan welkom!
Badge
Ik heb thuis ook vaste IP adressen ingesteld.
2 Iphones, Laptop, Playstation en E-reader. Bij ons was voornamelijk de Playstation die IP adres ‘pikte’
Kan sowieso geen kwaad om vaste IP’s in te stellen. Ik geen problemen meer.
Succes

Reageer