beantwoord

Wifi versterker WPA2 code

• 22 januari 2018
  • 13 reacties
  • 397 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb verleden week de "Wifi versterker" in ed Telfort shop gekocht. Beetje gehaaste aankoop en eigenlijk ben ik er helemaal nuet tevreden mee.

Los van mijn ontevredenheid heb ik het volgende probleem. Sommige apparaten willen niet meer connecten met mn huis wifi met de oorspronkelijke WPA2 code van de Zyxel modem (ongeveer de helft van de apparaten will niet connecten, 1 laptop, 1 smartphone en 2 tabblads). Andere apparaten (andere laptop, andere telefoon) wel. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Duck-Twacy 23 januari 2018, 20:42

Oh, Stephen had even je reactie niet gezien. Heb de instructie uit het filmpje hier gevolgd https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wifi-versterker.htm (dus de wifi versterker via kabel aangesloten laten wps-en met de zyxel. (en ook eerst een harde reset)

Waar ik (naast de opstart problemen) niet zo tevreden mee ben, is dat ik gelezen heb dat een wifi versterker de snelheid halveert (omdat ie niet simultaan kan zenden en ontvangen).Als je snelheid heel belangijk vind, kan je dus beter iets meer betalen voor een andere optie. Als je de info over de wifi modem op Telfort leest, zie je niets over de nadelen/beperkingen (lijkt alles compromisloos en geweldig)

Btw hoe lang gaat zo'n Zyxel 2812 modem mee. De mijne is nu een jaar of 6 oud schat ik
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Duck-Twacy, wat jammer dat je ontevreden bent met de TV-ontvanger. Kun je aangeven waarom precies je ontevreden bent?
Graag je modem een harde reset geven. Ik hoor daarna graag van je of alle apparaten weer verbinding kunnen maken met WiFi.
Reputatie 1
Badge
Laat maar, heb t al opgelost met de info op de kpn site. "Grappig" dat daar de wifi modem goedkoper is.
Reputatie 1
Badge
Oh, Stephen had even je reactie niet gezien. Heb de instructie uit het filmpje hier gevolgd https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/wifi-versterker.htm (dus de wifi versterker via kabel aangesloten laten wps-en met de zyxel. (en ook eerst een harde reset)

Waar ik (naast de opstart problemen) niet zo tevreden mee ben, is dat ik gelezen heb dat een wifi versterker de snelheid halveert (omdat ie niet simultaan kan zenden en ontvangen).Als je snelheid heel belangijk vind, kan je dus beter iets meer betalen voor een andere optie. Als je de info over de wifi modem op Telfort leest, zie je niets over de nadelen/beperkingen (lijkt alles compromisloos en geweldig)

Btw hoe lang gaat zo'n Zyxel 2812 modem mee. De mijne is nu een jaar of 6 oud schat ik
Reputatie 8
Badge +11
Als je de versterker bekabeld hebt aangesloten is er van die halvering van snelheid geen sprake. Hij kan 'volle kracht' je apparaten bedienen doordat hij niet ook nog draadloos met de router hoeft te communiceren.
Reputatie 8
Badge +18
@Duck-Twacy zolang je zyxel nog goed werkt zou ik het mooi zo laten, maar is dit niet het geval dan wordt je modem vervangen voor een experia V8
Elke router verkoper prijst zijn product mooi aan vooral het wifi deel. Wat vaak neerkomt op het bijelkaar optellen van de capaciteit per wifiradio.

Al zou de versterker well full duplex zijn de meeste clients zoals telefoons en tablets meestal niet wat een max van 72Mbps voor 2,4 ghz en 150Mbps voor 5ghz betekent. Plus de volledige capaciteit 300Mb voor 2,4ghz en 1,3Gbps voor 5 ghz moet vaak weer gedeeld worden met meerdere devices dus is het maar goed dat er 5 antennes in zitten.
En dan is er zeker op de 2,4 nog de drukte met buren zodat je bijna nooit 40mhz kan benutten dit is zelfs af te raden gewoon op 20 zetten voor de 2,4

Omdat de versterker het 802.11 ac protocol ondersteund zou je via 5ghz een theoretische max van 1,3 gbps hebben
Wellicht dat iemand met top of the line devices dit kan bevestigen. Afhankelijk van je abonnement en apparatuur is je interne verbinding bijna altijd hoger dan die naar buiten.
Reputatie 1
Badge
OKay, Okay. Hij doet t nu een stuk beter dan eerst, dus voor mij voldoet ie nu wel. Hij is nu idd bekabeld aangesloten (wat eerst ook niet helemaal lekker werkte). Waarschijnlijk was de eerste keer er iets niet goed gegaan
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie Duck-Twacy! Fijn dat je eindstand toch wel tevreden bent met de WiFi-versterker en dat de problemen zijn opgelost. 😃
Reputatie 1
Badge
Mag ik hier nog even op terug komen. Ik heb de laatste tijd (weken??) toch vrij vaak problemen met internet verbinding en ook met voip. Meestal herstelt het zich vrij snel, maar op bepaalde apparaten blijft de verbindng haperen.

Ook komt het vaak voor dat ik niet gebeld kan worden, of wel gebeld, maar niet zelf bellen...

Ik weet niet of dat te maken kan hebben met de Wifi versterker, of meer een probleem is van het (al wat behaaarde) Zyxel modem (aan/uit zetten levert weinig op vooralsnog)
Reputatie 1
Badge
Oops, bejaarde, niet behaarde 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Duck-Twacy, het modem is inderdaad wat bejaard. Een nieuw exemplaar wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen.
Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Reputatie 1
Badge
Dank, de doos is vandaag bezorgt. Weet nog niet of t gaat helpen. eerst zelf even de griep overwinnen,,,
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden en beterschap!

Reageer