beantwoord

WiFi versterker koppelen aan nieuwe modem

• 30 september 2018
  • 18 reacties
  • 1141 keer bekeken

Hallo,

Een tijdje geleden hebben wij een nieuwe modem gekregen, aangezien onze oude modem kapot was. Wij gebruikten voor onze oude modem altijd een WiFi versterker van Telfort, zonder versterker werkte hij niet.
Nu willen wij onze WiFi versterker koppelen aan onze nieuwe modem, maar we weten niet precies hoe dat moet. Als we de versterker aansluiten op het stopcontact, komt de "naam" (ssid) van onze vorige modem tevoorschijn.
Dus hoe koppelen we de versterker aan onze nieuwe modem?

Met vriendelijke groeten,
Steenkamer
icon

Beste antwoord door jimny 11 oktober 2018, 14:57

Denkfoutje : Omdat je de versterker bekabeld gekoppeld hebt kun je de SSID die je ziet staan is hetzelfde als je modem en daarmee inloggen dus ook het wachtwoord die bij je modem hoort.
Loop je nu b.v. met een devices naar het modem dan wordt het modem je leverancier en loop je naar je versterker dan wordt dezelfde SSID opgepikt en is de versterker de leverancier.
Wat je bv kunt doen is de SSID van je modem een andere naam geven in mijn afbeelding heb ik de 5Ghz in het modem JSF genoemd en in de versterker is en blijft de SSID 36 etc.zodat je altijd weet of je nu verbinding hebt met de versterker cq modem

Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Er zit op de versterker een blauw Wps knopje dat moet je indrukken om verbinding met je modem te maken, als dat niet lukt dan moet je tevens het wps knopje op het modem ook indrukken.
Als het gelukt is dan zijn beide ledjes op de versterker blauw
Belangrijk is dat je versterker eerst moet resetten alvorens je met bovenstaande begint, het resetknopje zit aan de achterkant

Kom jer niet uit doorloop dan onderstaande link

https://www.kpn.com/faq/17082
En hier staat de Telfort handleiding
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-instellen.htm
We hebben de versterker meerdere malen gereset en op zowel de wps-knop van de versterker als die van de modem gedrukt, maar telkens verschijnt de oude netwerk naam tevoorschijn als je met het netwerk verbinding probeert te maken. Het nieuwe netwerk staat er ook bij en werkt ook gewoon, het gaat er alleen om dat de versterker met het nieuwe netwerk moet worden gekoppeld.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Steenkamer, de WiFi versterker zal de gegevens van de oude Experia Box nog in zich hebben staan inderdaad. Door de reset te doen zou de versterker helemaal geschoond moeten worden, alle instellingen die er waren zouden verwijderd moeten worden. Als je daarna de WPS-knop gebruikt zal deze zich opnieuw koppelen aan de Experia Box.
Hoe had je de versterker gereset? Was dat door de stroom er vanaf te halen, of door met een paperclip in het resetgaatje naast de stroomkabel te drukken?
Hi Steenkamer, de WiFi versterker zal de gegevens van de oude Experia Box nog in zich hebben staan inderdaad. Door de reset te doen zou de versterker helemaal geschoond moeten worden, alle instellingen die er waren zouden verwijderd moeten worden. Als je daarna de WPS-knop gebruikt zal deze zich opnieuw koppelen aan de Experia Box.
Hoe had je de versterker gereset? Was dat door de stroom er vanaf te halen, of door met een paperclip in het resetgaatje naast de stroomkabel te drukken?

Hallo,
Ik heb meerdere keren de resetknop (het gaatje naast de stroomkabel inderdaad) ingedrukt. De lampjes stoppen met branden, dan begint de power knop blauw te knipperen en gaat weer uit. Dit gebeurt een paar keer voor hij weer blauw blijft en de wps blauw gaat knipperen. Dan verschijnt de oude naam ook gewoon weer. De restknop werkt dus niet
Reputatie 8
Badge +11
De versterker doorloopt de stappen van de reset uiterlijk wel goed dus, maar inwendig blijft die de oude gegevens houden. Wat je dan kunt doen is de gegevens handmatig in de versterker zetten. Op deze pagina staat bij 'WiFi Versterker koppelen aan modem (bij modem zonder WPS-knop)' beschreven hoe je dit kunt doen. Lukt het daarmee wel om de gegevens aan te passen?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb geen reactie meer van je gezien, is het met bovenstaande stappen nog gelukt om de versterker te koppelen aan de modem?
Het is gelukt om de versterker te koppelen aan de nieuwe modem, bedankt voor uw hulp. De sterkte van de wifi versterker is alleen te zwak om overal in het huis wifi te hebben, kunt u dit probleem oplossen?
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat het koppelen is gelukt! Ik kan vanaf hier niet bij de versterker, de instellingen daarvan kan je alleen zelf aanpassen. Op deze pagina worden een aantal tips gegeven om het signaal zo sterk mogelijk te maken. Zou je de stappen 5 en 6 kunnen doen en kijken of je daarmee een kanaal kunt vinden waarop het bereik het beste is?
We hebben zojuist de verbinding van 2,4 GHz naar een optimaal kanaal veranderd, we wilden hetzelfde doen bij 5 GHz, maar toen gaf de WiFI Analyzer (die we moesten downloaden) aan dat er voor 5 GHz "GEEN NETWERKEN GEVONDEN" waren. Wat moeten we nu doen?
Reputatie 8
Badge +11
Is de versterker wel met een kabel aangesloten? Bij draadloos verschijnt inderdaad alleen het 2.4GHz netwerk.
Op 5GHz is het bereik overigens wat kleiner. Ideale situatie is dus de versterker bekabeld aansluiten en ergens plaatsen dicht bij de plek waar het bereik vanuit de router slecht is.
Is de versterker wel met een kabel aangesloten? Bij draadloos verschijnt inderdaad alleen het 2.4GHz netwerk.
Ja hij is met een kabel aangesloten, zo stond het namelijk in de handleiding en die heb ik gevolgd
Reputatie 8
Badge +11
We kruisten elkaar. Ik had nog een toevoeging gedaan hierboven.
Dat 5GHz niet verschijnt is vreemd. Kan het dat je versterker een ander SSID uitzendt, waardoor je niet in de gaten hebt dat het netwerk er is?
Ik heb hier momenteel geen versterker aangesloten zitten dus kan niet een, twee, drie nakijken hoe het ook alweer zat. Het gaat toch om de 'oude witte' versterker en niet om de Experia Wifi (zwart)?
Er blijkt een ander probleem te zijn: ik checkte, nu hij met de kabel verbonden is met mijn laptop, of de SSID klopte, dat blijkt niet het geval. Nu verschijnt de SSID van onze oude modem, dus de handmatige reset is toch ook niet gelukt. Ik denk dat de versterker gewoon kapot is.
Reputatie 8
Badge +19
Wellicht ten overvloede, maar het is je bekend dat je 5 Ghz wifi alleen beschikbaar is als het device waarmee je verbinding wil maken ook 5 Ghz wifi ondersteund..?
Met een 2,4 Ghz device zal je 5 Ghz wifinetwerk niet zichtbaar zijn.
Reputatie 8
Badge +17
Denkfoutje : Omdat je de versterker bekabeld gekoppeld hebt kun je de SSID die je ziet staan is hetzelfde als je modem en daarmee inloggen dus ook het wachtwoord die bij je modem hoort.
Loop je nu b.v. met een devices naar het modem dan wordt het modem je leverancier en loop je naar je versterker dan wordt dezelfde SSID opgepikt en is de versterker de leverancier.
Wat je bv kunt doen is de SSID van je modem een andere naam geven in mijn afbeelding heb ik de 5Ghz in het modem JSF genoemd en in de versterker is en blijft de SSID 36 etc.zodat je altijd weet of je nu verbinding hebt met de versterker cq modem

Reputatie 8
Badge +11
Dat de versterker een andere naam uitzendt kan wat dat betreft ook geen kwaad inderdaad. Daarmee kan je beide netwerken onderscheiden en zelf verbinden met het sterkste netwerk op de plek waar je in huis bent. Beide apparaten een verschillende naam geven wordt op de link in mijn vorige bericht ook als een van de tips gegeven. Kan je wel verbinden met het netwerk met de naam van je oude modem?
Reputatie 8
Badge +11
Hi Steenkamer, ik heb geen reactie meer van je gezien, is het nog gelukt met bovenstaande tips en vragen?

Reageer