beantwoord

WIFI verificatiefout: Zyxel P-2812HNU-F1

• 29 december 2016
  • 10 reacties
  • 760 keer bekeken

Sinds enkele dagen werkt mijn WIFI niet meer correct. Op meerdere apparaten krijg ik de indicatie "verificatiefout". Mijn bekabelde internetverbinding werkt ook niet Het draadloos netwerk is ook gewoon te vinden met volledige sterkte..Af en teo als ik half uur spanning van modem haal wil ie nog wel even contact maken en is die tijd open ik dit topic

Reeds geprobeerd:
- Modem opnieuw op laten starten om het half a heel uur
- Stekker eruit, erin.
- WIFI Kanaal wijzigen
- WPA-PSK omzetten naar Static WEP
- Harde reset (dmv 20 sec reset achterzijde inhouden - netwerk opnieuw instellen)
- Zonder succes de hele online help doorlopen..
Op alle tablets en telefoon verificatie fout en willen al helemaal niet meer verbinden.
Firmware Version: V3.11TUE8

wie weet de oplossing
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 november 2017, 19:49

Als je de stappen van H.Warmerdam hebt doorlopen en je dan nog steeds tegen een verificatiefout aanloopt, dan is je modem defect. Een verificatiefout houdt in dat je telefoon, tablet of PC zich niet kan aanmelden op de wifi van de router. Vaak komt dit doordat een verkeerd wifi wachtwoord wordt doorgestuurd. Controleer daarom als eerste of je het wachtwoord wel goed hebt ingevuld. Verwijder de bestaande wifi gegevens helemaal, verbind opnieuw en vul het wachtwoord opnieuw in. Soms werkt het om je wifi kanaal aan te passen of je modem te resetten. Hebben deze stappen niet geholpen, dan is het inderdaad tijd om je modem te vervangen.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ben bang dat de Wifi van het modem defect is en aangezien webcare alles meeleest pakken ze je topic wel op zodra je aan de beurt bent.

Wil je de harde reset nog een keer doen door met een puntig voorwerp 30 sec. Het gaatje in te drukken
Heb ik gedaan heb nu 1 pc die het doet rest wil geen verbinding maken blijft verificatiefout geven
Reputatie 8
Badge +17
Heb je in het modem zelf ook instellingen veranderd en lees de link eens door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-kanaal-kiezen.htm
Ja ik heb diverse instellingen aangepast heb je kunnen lezen in het begin.Deze ook weer terug gezet.
Heb af en toe verbinding maar staal weer uit en kan ik modem resetten om het weer aan de gang te krijgen.
Lukt af en toe in een keer maar moet soms meerdere malen.En die link die je geeft geeft geen soelaas.
Ben redelijk op de hoogte met instellingen
Het is weer zover geen wifi verbindingen meer,nu via kabel met pc aan modem en krijg ik verbinding.
Zie alle apparaten maar telefoons geven weer de verificatie fout aan en de tablets ook.tewwede pc ook geen wifi meer.
Wordt er beetje triest van.
Kan ik dit modem niet omruilen op Grote Houtstraat 10, Haarlem
Reputatie 8
Badge +2
Hallo H.Warmerdam,

Opmerkelijk dat WiFi niet lekker werkt. Zoals jimny al opmerkte, is vermoedelijk de WiFi-module in het modem naar de gallemiezen. Om deze reden heb ik het exemplaar direct voor je vervangen voor een nieuwe. Een ander, goed werkend modem is nu naar je onderweg. Ik verwacht dat hij begin volgende week wordt afgeleverd. Het huidige apparaat mag je terugsturen naar ons. Het adres vind je hier.

Laat je het weten als hij binnen is? Mijn dank.
Michael
Expiria box vanmorgen 31-12-2016 binnen gekregen en aangesloten.
Geweldige snelle levering mijn dank daarvoor. Alles werkt naar behoren en Wifi is geweldig sterk signaal.
Reputatie 8
Badge +2
Hi H.Warmerdam,

Dank voor deze warme terugkoppeling! Dat zie ik graag natuurlijk. Geniet ervan. Met volle teugen. :)

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.
Reputatie 7
Badge +7
Als je de stappen van H.Warmerdam hebt doorlopen en je dan nog steeds tegen een verificatiefout aanloopt, dan is je modem defect. Een verificatiefout houdt in dat je telefoon, tablet of PC zich niet kan aanmelden op de wifi van de router. Vaak komt dit doordat een verkeerd wifi wachtwoord wordt doorgestuurd. Controleer daarom als eerste of je het wachtwoord wel goed hebt ingevuld. Verwijder de bestaande wifi gegevens helemaal, verbind opnieuw en vul het wachtwoord opnieuw in. Soms werkt het om je wifi kanaal aan te passen of je modem te resetten. Hebben deze stappen niet geholpen, dan is het inderdaad tijd om je modem te vervangen.

Reageer