WIFI verficatiefout met Samsung galaxy note 10.1"

• 26 januari 2013
  • 8 reacties
  • 5470 keer bekeken

Badge
Hallo Forum,

Sinds kort eigenaar van een tablet Samsung Galaxy Note 10.1" ik krijg deze niet in het wifi netwerk aangekoppeld.
Het thuisnetwerk is sinds een paar maanden met een ZyXel  P-2812HNU-F1 geconfigureerd, werkt naar behoren. Als ik de tablet aanmeld krijg ik de melding "verficatiefout", password is correct ingevoerd (check dubbel check). Router 10 minuten uitgezet en weer opgestart met als resultaat zelfde melding. Eigen channel selectie gedaan i.p.v. automatisch zonder resultaat. I.p.v. WPA2 PSK => WPA PSK gebruikt zonder resultaat. Security van het wifi netwerk uitgeschakeld pffffffff ook dit leverde geen positief resultaat op. Even bij de buurman wezen koffiedrinken met m'n tablet en even getest op zijn netwerk BINGO werkt.

Vraag hoe krijg ik hem op de zyxel  P-2812HNU-F1 aan het werk???

Groetjes
Gosse

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Gosse, hier staat een stappenplan, ook voor Android: https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/uitleg-koppelen-pc-laptop-android-apparaat-modem-via-wifi-31315/

waarschijnlijk zit er toch ergens een mis-match tussen wachtwoord in de modem en de tablet.

je kan eventueel ook een eigen wachtwoord kiezen.
Badge
Deze bedoel je:

Android (let op: kleine afwijkingen per Android versie zijn mogelijk):

"menu" toets
    kies "Instellingen" of "Settings"
    bij "WiFi": selecteer de netwerknaam (welke je gevonden hebt bij punt 1,2 of 3 van "Benodigdheden")
    bij "Wachtwoord" vul je het WiFi wachtwoord in (of netwerksleutel) in welke je gevonden hebt bij punt 1,2 of 3 van "Benodigdheden"
    klik "Verbinden"

Dat zou te makelijk zijn. Als ik b.v. geen beveiliging heb zou ik zo contact moeten kunnen maken??
Reputatie 8
Badge +17
Ja, als je geen beveiliging hebt, heb je een open netwerk, iedereen zou dan zo kunnen verbinden.

maar daar gaat het niet om, dat is niet het enige gedeelte dat je moet doorlopen. bovenaan beginnen... 😉
Badge
Kees-Jan,

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Mijn wifi netwerk functioneerd al. Alleen mij tablet wil niet aankoppelen.

Ik heb even getest bij mijn buurman en daar gaat het wel goed.

Dus de vraag is hoe krijg ik dit voor elkaar in mijn netwerk??

Groetjes,
Gosse
Reputatie 8
Badge +17
  1. Bij je buurman doet je tablet het wél, je tablet werkt dus
  2. andere apparaten werken wél op je netwerk, je netwerk werkt dus
  3. je krijgt "verificatiefout" op je eigen netwerk, dat wil zeggen dat er iets is met de inlog óf de beveiliging

als het ooit gaat lukken, laat het even horen, want ik heb géén andere clou meer behalve degene die ik je al gegeven heb.
Badge
Hallo Kees-Jan,

Bedankt voor je hulp jammer dat er geen oplossing komt.

Nog 1 vraag als ik de beveiliging uitschakel en ik krijg nog steeds verificatiefout, dat gebeurt dus in mijn geval wat is dan jou conclusie??

Groetjes,
Gosse
Badge
Hallo Kees-Jan,

Probleem is opgelost, ogen dicht gehad mac filter stond aan 😕 dus kan de vraag hierbij gesloten worden.

Groet,
Gosse
Reputatie 8
Badge +17
hmm, dan is het niet zo gek dat je een verificatiefout krijgt, of wel? ;)

goed om te horen dat het opgelost is!

veel plezier met je tablet! goeie keus! 🙂

Reageer