beantwoord

WiFi: verbonden, geen internet

  • 29 januari 2018
  • 35 reacties
  • 18732 keer bekeken

Reputatie 1
De eerste helft van elke dag heb ik uitstekend verbinding met WiFi, vanaf de vroege ochtend tot ergens na het middaguur. Daarna geldt de rest van de dag de kreet "verbonden, geen internet". Gister, zondag en ook de zondag ervoor, bleef ik vlekkeloos de hele dag verbonden via WiFi. De rest van de apparaten in huis ondervindt geen problemen, alleen mijn mooie en nieuwe Moto G5...
Resetten van modem en telefoon heb ik allang geprobeerd, zonder resultaat...
icon

Beste antwoord door kampes 2 maart 2018, 13:29

Dank je, Stephen. Sorry dat het even heeft geduurd voor ik reageerde. Het modem zelf bracht niet de oplossing, al werkt het goed: we zaten wel opeens met twee mobieltjes de geen WiFi net internet hadden!
We moesten wachten tot onze zoon tijd had om langs te komen, en die heeft de problemen opgelost, en wel door (voor zover ik heb begrepen) aan verscheidene apparaten vaste IP-nummers toe te kennen inplaats van die te laten instellen door het modem: problemen ophelost!
Fe beide vorige modems liggen, ingepakt en wel, klaar om geretourneerd te worden.
Heel erg bedankt voor je hulp en moeite!
Bekijk reactie

35 reacties

@kampes

Probeer dit eens
Ik had ook deze storing maar nu werkt mijn Samsung Galaxy TAB S2 type SM-T813 al 3 dagen zonder storing of verbreken van de WIFI.
In de instellingen stond bij WIFI erg sterk maar op mijn toestel was WIFI symbool niet te zien op mijn scherm rechtsboven.

Log in in uw modem en verander het onderstaande.

Informatie vind u bij uw Provinder en bij mij begint het met http://192.168.2.254/ ( Telfort )

Als u bent ingelogd, ga naar
Wlan en klik op
Settings
Stond bij mij op
Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b
Gewijzigd naar
802.11g only

En klik op Save of op Apply

Tijdelijke oplossing tot er een definitieve oplossing komt van Telfort misschien?
Nu denk ik dat het dus toch waarschijnlijk aan de oude modem ligt
Ik heb de Experia Box V8

Hoop dat u hier wat aan heeft
Reputatie 1
Dank je, Stephen. Sorry dat het even heeft geduurd voor ik reageerde. Het modem zelf bracht niet de oplossing, al werkt het goed: we zaten wel opeens met twee mobieltjes de geen WiFi net internet hadden!
We moesten wachten tot onze zoon tijd had om langs te komen, en die heeft de problemen opgelost, en wel door (voor zover ik heb begrepen) aan verscheidene apparaten vaste IP-nummers toe te kennen inplaats van die te laten instellen door het modem: problemen ophelost!
Fe beide vorige modems liggen, ingepakt en wel, klaar om geretourneerd te worden.
Heel erg bedankt voor je hulp en moeite!
Reputatie 8
Badge +18
Heb je een V10 als modem en is je phone dan via 5Ghz verbonden met je modem, zo ja zet de 5Ghz uit en gebruik de 2,4 Ghz band omdat de V10 namelijk wifi problemen kent via de 5 Ghz band.
Schat ik het goed in dat je de Moto G 5 plus hebt
Reputatie 1
Toestel is Moto G5. En helaas, geen "niet storen" en geen kinderslot. Modem is Experia V8.

......
Voor mij betekent dit toch echt, dat het aan de Telfort-verbinding ligt en niet aan mijn mobieltje... Hoewel alleen mijn mobieltje (en niet dat van mijn vrouw) deze klachten geeft.


Als je dit terug leest, krijg je dan ook niet het gevoel dat het toch aan jouw mobiel ligt?
Reputatie 1
Het is nu een constante toestand: Mijn mobieltje geeft aan voor WiFi "VGV.... (mijn Telfort identiteit) verbonden, geen internet". Dat is nu al twee dagen nonstop zo!, behalve wanneer ik buitenshuis ben. Zodra ik bij mijn fysiotherapie-praktijk binnenstap heb ik dáár wél WiFi mét internet! Hetzelfde in het ziekenhuis in Ede, waar ik ook weleens kom: meteen weer WiFi mét internet. Kom ik dan weer thuis in Randwijk, dan valt de verbinding met internet meteen weer weg en valt alles wat ik met mijn mobieltje doe onder datagebruik... wat veel duurder is!
Mijn conclusie: dit ligt echt niet aan mijn mobieltje, maar aan de verbinding met Telfort die kennelijk veel te zwak is. Nog iemand met ideetjes?
Reputatie 8
Badge +11
De mening over een te zwakke verbinding deel ik niet. Dan zou ook de melding "verbonden" er niet zijn en zou je als je 'bovenop de router' zit verschil moeten merken.
Om de één of andere reden wil je telefoon blijkbaar niet babbelen met de wifi van je router.
De router heb je al een harde reset gegeven. Ik vond op onderstaande pagina's nog wat tips:
https://www.technobezz.com/fix-moto-g5-wi-fi-issues/
Reputatie 1
Vandaar mijn suggestie dat er misschien iets fout zou kunnen zijn met de instellingen in het modem,,, Maar laat ik nu voorlopig maar even de komst van mopden nummer drie afwachten!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, kun je het modem een harde reset geven? Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, fijn dat het is opgelost en bedankt voor het melden! In je eerste post heb je aangegeven dat je het modem al had gereset maar dat het probleem zich nog steeds voordoet. Gelukkig nu niet meer.
Reputatie 1
Sorry, Stephen, je hebt niet goed gelezen...Háár mobieltje had weer WiFi, het mijne dus niet! Ik denk ewoon dat het signaal van Telfort te zwak is: als ik op een ander netwerk (fysiotherapie of in een ziekenhuis) inlog, dan heb ik meteen een vette WiFi-verbinding, mét internet-toegang. Hier thuis hen ik nu alweer een dag die boodschap Wifi: berbonden, heen internet.
Reputatie 1
Helaas, helpt niet...
Reputatie 8
Badge +16
Beste kampes, het enige wat ik nog voor je kan doen is je een vervangend modem opsturen. Wellicht dat het probleem daarmee is opgelost. Ik hoor graag van je hoe je hierover denkt.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, ik sluit me ook aan bij nelly jacoba. Aangezien alle andere apparaten wel naar behoren functioneren dan moet het haast wel aan de telefoon liggen. Is je telefoon up to date wat betreft de software?
Reputatie 1
OK, vandaag dus het nieuwe modem ontvangen en precies volgens de begeleidende brief geïnstalleerd.
Resultaat: nu hebben we twee mobieltjes met Wifi: "verbonden, geen internet". Na een chat-sessie kreeg mijn vrouwde toezegging dat er een nieuw en moderner moden gestuurd zal worden... Dat wordt dus sinds november (toen zijn we overgetapt naar Telfort) het derde modem...
Kan het misschien zijn dat er iets fout zit in de instellingen in het modem?
Reputatie 8
Staat die modem/router misschien dicht bij een slimme meter opgesteld, of ander apparaat wat storing kan veroorzaken? Zie ook volgende reacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/home-internet-stopped-working-74275/index1.html#post610088
https://forum.telfort.nl/wifi-269/slimme-meter-stoort-tv-signaal-met-een-kleine-aanpassing-het-opgelost-71359

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm
Reputatie 1
Nog een mogelijkheid: zou het kunnen, dat de software van het modem ge-update zou moeten worden?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, geeft niet. Bedankt voor je reactie en heldere toelichting. Fijn dat het probleem is opgelost door zoonlief. 😃
Reputatie 1
De telefoon zelf is pas twee weken oud, de software is helemaal bijgewerkt. De andere apparaten (2 computers) werken naar behoren, met dien verstande dat we 's nachts altijd even de stekker uit het stopkontakt moeten trekken omdat anders de computer aangezet en meteen weer gereset moet worden voor het internet werkt....
Reputatie 1
Zondag 3/2/18 om 20.30: nu niet alleen de WiFi-verbinding "verbonden, geen internet", maar ook de 4G-dataverbinding is weg. Ik weet al bij voorbaat dat beide morgenochtend weer, voor een tijdje, in orde zullen zijn...Nee, ik zie niet dat dat aan mijn slpinternieuwe mobieltje ligt...
Reputatie 1
En toen tenslotte vroeg mijn vrouw me het V8-ding te resetten omdat zij op haar mobiel geen internet had. Toen dat achter de rug was had zij weer internet en ik had weer gewoon WiFi, verbonden met internet. Dus nee, niet mijn mobieltje...
Reputatie 8
Badge +16
Beste kampes, ik zie dat je het nieuwe modem al hebt ontvangen. Is het probleem hiermee opgelost? In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Ik heb het modem vanmorgen weer eens een hard reset gegeven. Het is nu drie uur in de middag, en mijn status is alweer "verbonden, geen internet". Dus nee, niet het resultaat waarop ik had gehoopt.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, je huidig modem is up to date wat betreft de firmware. Een nieuwe modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen.
Laat je dan even weten welk resultaat dit hefet opgeleverd? Bij voorbaat dank!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, mijn excuses. Wat je nog kan doen is andere WiFi-kanalen uitproberen. Zie onderstaande link voor uitleg.

WiFi kanaal veranderen

Reageer