beantwoord

WiFi: verbonden, geen internet

• 29 januari 2018
  • 35 reacties
  • 18732 keer bekeken

Reputatie 1
De eerste helft van elke dag heb ik uitstekend verbinding met WiFi, vanaf de vroege ochtend tot ergens na het middaguur. Daarna geldt de rest van de dag de kreet "verbonden, geen internet". Gister, zondag en ook de zondag ervoor, bleef ik vlekkeloos de hele dag verbonden via WiFi. De rest van de apparaten in huis ondervindt geen problemen, alleen mijn mooie en nieuwe Moto G5...
Resetten van modem en telefoon heb ik allang geprobeerd, zonder resultaat...
icon

Beste antwoord door kampes 2 maart 2018, 13:29

Dank je, Stephen. Sorry dat het even heeft geduurd voor ik reageerde. Het modem zelf bracht niet de oplossing, al werkt het goed: we zaten wel opeens met twee mobieltjes de geen WiFi net internet hadden!
We moesten wachten tot onze zoon tijd had om langs te komen, en die heeft de problemen opgelost, en wel door (voor zover ik heb begrepen) aan verscheidene apparaten vaste IP-nummers toe te kennen inplaats van die te laten instellen door het modem: problemen ophelost!
Fe beide vorige modems liggen, ingepakt en wel, klaar om geretourneerd te worden.
Heel erg bedankt voor je hulp en moeite!
Bekijk reactie

35 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, geeft niet. Bedankt voor je reactie en heldere toelichting. Fijn dat het probleem is opgelost door zoonlief. 😃
Reputatie 1
Dank je, Stephen. Sorry dat het even heeft geduurd voor ik reageerde. Het modem zelf bracht niet de oplossing, al werkt het goed: we zaten wel opeens met twee mobieltjes de geen WiFi net internet hadden!
We moesten wachten tot onze zoon tijd had om langs te komen, en die heeft de problemen opgelost, en wel door (voor zover ik heb begrepen) aan verscheidene apparaten vaste IP-nummers toe te kennen inplaats van die te laten instellen door het modem: problemen ophelost!
Fe beide vorige modems liggen, ingepakt en wel, klaar om geretourneerd te worden.
Heel erg bedankt voor je hulp en moeite!
Reputatie 8
Badge +16
Beste kampes, ik zie dat je het nieuwe modem al hebt ontvangen. Is het probleem hiermee opgelost? In afwachting van jouw reactie.
@kampes

Probeer dit eens
Ik had ook deze storing maar nu werkt mijn Samsung Galaxy TAB S2 type SM-T813 al 3 dagen zonder storing of verbreken van de WIFI.
In de instellingen stond bij WIFI erg sterk maar op mijn toestel was WIFI symbool niet te zien op mijn scherm rechtsboven.

Log in in uw modem en verander het onderstaande.

Informatie vind u bij uw Provinder en bij mij begint het met http://192.168.2.254/ ( Telfort )

Als u bent ingelogd, ga naar
Wlan en klik op
Settings
Stond bij mij op
Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b
Gewijzigd naar
802.11g only

En klik op Save of op Apply

Tijdelijke oplossing tot er een definitieve oplossing komt van Telfort misschien?
Nu denk ik dat het dus toch waarschijnlijk aan de oude modem ligt
Ik heb de Experia Box V8

Hoop dat u hier wat aan heeft
Reputatie 1
Vandaar mijn suggestie dat er misschien iets fout zou kunnen zijn met de instellingen in het modem,,, Maar laat ik nu voorlopig maar even de komst van mopden nummer drie afwachten!
Reputatie 8
nu zijn we weer thuis en beide mobieltjes zijn weer verbonden met WiFi, maar zónder internet ...
Dat zou betekenen dat de WiFi verbinding op zichzelf dus goed is, maar de connectie vanaf het modem met internet niet goed functioneert.

Neem de volgende punten eens door (en vervolgreacties):
https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-werkt-niet-goed-67836/index1.html#post561505
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kampes, jammer dat het probleem ook niet is opgelost met het modem dat ik je heb verzonden. Hopelijk lukt het wel met het 3e modem. Ik zie je reactie dan graag tegemoet.
Reputatie 1
Dank voor de suggestie(s), Babylonia. Maar de "slimme" meter staat op zo'n 15 meter afstand, en het modem (de ExperiaV8) staat zo'n twee meter van de gewone meterkast af, in de vensterbank, dus daaraan mag het ook niet liggen. Maar we zijn net 'n paar minuten thuisgekomen vanaf fysiotherapie,,, Dáár hadden onze mobieltjes meteen WiFi mét internet, nu zijn we weer thuis en beide mobieltjes zijn weer verbonden met WiFi, maar zónder internet ...
Reputatie 8
Staat die modem/router misschien dicht bij een slimme meter opgesteld, of ander apparaat wat storing kan veroorzaken? Zie ook volgende reacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/home-internet-stopped-working-74275/index1.html#post610088
https://forum.telfort.nl/wifi-269/slimme-meter-stoort-tv-signaal-met-een-kleine-aanpassing-het-opgelost-71359

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm
Reputatie 1
OK, vandaag dus het nieuwe modem ontvangen en precies volgens de begeleidende brief geïnstalleerd.
Resultaat: nu hebben we twee mobieltjes met Wifi: "verbonden, geen internet". Na een chat-sessie kreeg mijn vrouwde toezegging dat er een nieuw en moderner moden gestuurd zal worden... Dat wordt dus sinds november (toen zijn we overgetapt naar Telfort) het derde modem...
Kan het misschien zijn dat er iets fout zit in de instellingen in het modem?
Reputatie 1
Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is: Toen mijn vrouw op haar TV de code van het kinderslot moest intoetsen op NPO3, kreeg ze daarna van die zenden alleen maar een zwart scherm... Vanmorgen alles weer gereset, omdat we nu op geen van beide TV's nog een uitzending konden ontvangen. In de loop van de dag nog een aantal malen geprobeerd (gereset), met hetzelfde resultaat. Geen TV dus, alleen op de computers nog internet... voor zolang dat duurt!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, je huidig modem is up to date wat betreft de firmware. Een nieuwe modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen.
Laat je dan even weten welk resultaat dit hefet opgeleverd? Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Dan kom ik nu toch uit bij de suggestie van Stephen over een vervangend modem, temeer daar ik nu op één van de twee aangesloten televidie-toestellen al de hele ochtend maar ongeveer de helft vn de TV-zenders ontvang: de andere tonen alleen een zwart scherm...
7Nog een mogelijkheid: zou het kunnen, dat de software van het modem ge-update zou moeten worden?

Updates worden vanuit Telfort gepushed. Daar heb je als klant geen invloed op.
Gebeurt 's nachts. Modem moet dus wel altijd aan staan.
Reputatie 1
Nog een mogelijkheid: zou het kunnen, dat de software van het modem ge-update zou moeten worden?
Reputatie 8
Badge +16
Beste kampes, het enige wat ik nog voor je kan doen is je een vervangend modem opsturen. Wellicht dat het probleem daarmee is opgelost. Ik hoor graag van je hoe je hierover denkt.
Reputatie 8
Badge +11
De mening over een te zwakke verbinding deel ik niet. Dan zou ook de melding "verbonden" er niet zijn en zou je als je 'bovenop de router' zit verschil moeten merken.
Om de één of andere reden wil je telefoon blijkbaar niet babbelen met de wifi van je router.
De router heb je al een harde reset gegeven. Ik vond op onderstaande pagina's nog wat tips:
https://www.technobezz.com/fix-moto-g5-wi-fi-issues/
Reputatie 1
Het is nu een constante toestand: Mijn mobieltje geeft aan voor WiFi "VGV.... (mijn Telfort identiteit) verbonden, geen internet". Dat is nu al twee dagen nonstop zo!, behalve wanneer ik buitenshuis ben. Zodra ik bij mijn fysiotherapie-praktijk binnenstap heb ik dáár wél WiFi mét internet! Hetzelfde in het ziekenhuis in Ede, waar ik ook weleens kom: meteen weer WiFi mét internet. Kom ik dan weer thuis in Randwijk, dan valt de verbinding met internet meteen weer weg en valt alles wat ik met mijn mobieltje doe onder datagebruik... wat veel duurder is!
Mijn conclusie: dit ligt echt niet aan mijn mobieltje, maar aan de verbinding met Telfort die kennelijk veel te zwak is. Nog iemand met ideetjes?
Reputatie 1
Helaas, helpt niet...
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, mijn excuses. Wat je nog kan doen is andere WiFi-kanalen uitproberen. Zie onderstaande link voor uitleg.

WiFi kanaal veranderen
Reputatie 1
Sorry, Stephen, je hebt niet goed gelezen...Háár mobieltje had weer WiFi, het mijne dus niet! Ik denk ewoon dat het signaal van Telfort te zwak is: als ik op een ander netwerk (fysiotherapie of in een ziekenhuis) inlog, dan heb ik meteen een vette WiFi-verbinding, mét internet-toegang. Hier thuis hen ik nu alweer een dag die boodschap Wifi: berbonden, heen internet.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, fijn dat het is opgelost en bedankt voor het melden! In je eerste post heb je aangegeven dat je het modem al had gereset maar dat het probleem zich nog steeds voordoet. Gelukkig nu niet meer.
Reputatie 1
En toen tenslotte vroeg mijn vrouw me het V8-ding te resetten omdat zij op haar mobiel geen internet had. Toen dat achter de rug was had zij weer internet en ik had weer gewoon WiFi, verbonden met internet. Dus nee, niet mijn mobieltje...
Reputatie 1
Zondag 3/2/18 om 20.30: nu niet alleen de WiFi-verbinding "verbonden, geen internet", maar ook de 4G-dataverbinding is weg. Ik weet al bij voorbaat dat beide morgenochtend weer, voor een tijdje, in orde zullen zijn...Nee, ik zie niet dat dat aan mijn slpinternieuwe mobieltje ligt...
Reputatie 1
De telefoon zelf is pas twee weken oud, de software is helemaal bijgewerkt. De andere apparaten (2 computers) werken naar behoren, met dien verstande dat we 's nachts altijd even de stekker uit het stopkontakt moeten trekken omdat anders de computer aangezet en meteen weer gereset moet worden voor het internet werkt....

Reageer