beantwoord

WiFi: verbonden, geen internet

  • 29 januari 2018
  • 35 reacties
  • 18830 keer bekeken

Reputatie 1
De eerste helft van elke dag heb ik uitstekend verbinding met WiFi, vanaf de vroege ochtend tot ergens na het middaguur. Daarna geldt de rest van de dag de kreet "verbonden, geen internet". Gister, zondag en ook de zondag ervoor, bleef ik vlekkeloos de hele dag verbonden via WiFi. De rest van de apparaten in huis ondervindt geen problemen, alleen mijn mooie en nieuwe Moto G5...
Resetten van modem en telefoon heb ik allang geprobeerd, zonder resultaat...
icon

Beste antwoord door kampes 2 maart 2018, 13:29

Dank je, Stephen. Sorry dat het even heeft geduurd voor ik reageerde. Het modem zelf bracht niet de oplossing, al werkt het goed: we zaten wel opeens met twee mobieltjes de geen WiFi net internet hadden!
We moesten wachten tot onze zoon tijd had om langs te komen, en die heeft de problemen opgelost, en wel door (voor zover ik heb begrepen) aan verscheidene apparaten vaste IP-nummers toe te kennen inplaats van die te laten instellen door het modem: problemen ophelost!
Fe beide vorige modems liggen, ingepakt en wel, klaar om geretourneerd te worden.
Heel erg bedankt voor je hulp en moeite!
Bekijk reactie

35 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, welkom op het forum! Als het probleem zich alleen voordoet op je telefoon dan ligt het vermoedelijk aan je telefoon. Graag het WiFi-netwerk op je telefoon vergeten en daarna opnieuw instellen. Ervaar je dit probleem ook met andere WiFi-netwerken?
Reputatie 1
Vergeten en opnieuw instellen helpt niet. Vanmiddag moeiteloosingelogd op een ander netwerk, maar het netwerk van Telfort werkt ook moeiteloos... tot op het moment, ergens in de loop van de dag, dat ik weer die melding krijg van 'verbonden, geen internet'. Als ik verder niets doe, en gewoon ga slapen, dan word ik morgen wakker en ben dan weer gewoon verbonden mét internet!
Ik zou echt niet weten wat de oorzaak zou kunnen zijn in mijn splinternieuwe telefoon, als verder alles goed werkt...
Reputatie 8
Badge +11
Ik ken het toestel niet, maar misschien kan @Koffiemok er wat over zeggen. Zit er iets van een "niet storen" functie op of "ouderlijk toezicht" die de verbinding beperkt tot bepaalde tijden?

Ik denk alleen maar even hardop mee.....
Reputatie 8
Badge +18
Heb je een V10 als modem en is je phone dan via 5Ghz verbonden met je modem, zo ja zet de 5Ghz uit en gebruik de 2,4 Ghz band omdat de V10 namelijk wifi problemen kent via de 5 Ghz band.
Schat ik het goed in dat je de Moto G 5 plus hebt
Reputatie 1
Toestel is Moto G5. En helaas, geen "niet storen" en geen kinderslot. Modem is Experia V8.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, kun je het modem een harde reset geven? Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.
Reputatie 1
Ik heb het modem vanmorgen weer eens een hard reset gegeven. Het is nu drie uur in de middag, en mijn status is alweer "verbonden, geen internet". Dus nee, niet het resultaat waarop ik had gehoopt.
Reputatie 1
Nog even dit: ik heb vanavond mijn mobieltje niet alleen uitgezet, maar ook de batterij er uit gehaald, 'n tijdje laten liggen, daarna de zaak weer in elkaar gezet. Zodra ik hem aanzette was de boodschap voor WiFi weer: "verbonden, geen internet". Voor mij betekent dit toch echt, dat het aan de Telfort-verbinding ligt en niet aan mijn mobieltje... Hoewel alleen mijn mobieltje (en niet dat van mijn vrouw) deze klachten geeft.

......
Voor mij betekent dit toch echt, dat het aan de Telfort-verbinding ligt en niet aan mijn mobieltje... Hoewel alleen mijn mobieltje (en niet dat van mijn vrouw) deze klachten geeft.


Als je dit terug leest, krijg je dan ook niet het gevoel dat het toch aan jouw mobiel ligt?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, ik sluit me ook aan bij nelly jacoba. Aangezien alle andere apparaten wel naar behoren functioneren dan moet het haast wel aan de telefoon liggen. Is je telefoon up to date wat betreft de software?
Reputatie 1
De telefoon zelf is pas twee weken oud, de software is helemaal bijgewerkt. De andere apparaten (2 computers) werken naar behoren, met dien verstande dat we 's nachts altijd even de stekker uit het stopkontakt moeten trekken omdat anders de computer aangezet en meteen weer gereset moet worden voor het internet werkt....
Reputatie 1
Zondag 3/2/18 om 20.30: nu niet alleen de WiFi-verbinding "verbonden, geen internet", maar ook de 4G-dataverbinding is weg. Ik weet al bij voorbaat dat beide morgenochtend weer, voor een tijdje, in orde zullen zijn...Nee, ik zie niet dat dat aan mijn slpinternieuwe mobieltje ligt...
Reputatie 1
En toen tenslotte vroeg mijn vrouw me het V8-ding te resetten omdat zij op haar mobiel geen internet had. Toen dat achter de rug was had zij weer internet en ik had weer gewoon WiFi, verbonden met internet. Dus nee, niet mijn mobieltje...
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, fijn dat het is opgelost en bedankt voor het melden! In je eerste post heb je aangegeven dat je het modem al had gereset maar dat het probleem zich nog steeds voordoet. Gelukkig nu niet meer.
Reputatie 1
Sorry, Stephen, je hebt niet goed gelezen...Háár mobieltje had weer WiFi, het mijne dus niet! Ik denk ewoon dat het signaal van Telfort te zwak is: als ik op een ander netwerk (fysiotherapie of in een ziekenhuis) inlog, dan heb ik meteen een vette WiFi-verbinding, mét internet-toegang. Hier thuis hen ik nu alweer een dag die boodschap Wifi: berbonden, heen internet.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, mijn excuses. Wat je nog kan doen is andere WiFi-kanalen uitproberen. Zie onderstaande link voor uitleg.

WiFi kanaal veranderen
Reputatie 1
Helaas, helpt niet...
Reputatie 1
Het is nu een constante toestand: Mijn mobieltje geeft aan voor WiFi "VGV.... (mijn Telfort identiteit) verbonden, geen internet". Dat is nu al twee dagen nonstop zo!, behalve wanneer ik buitenshuis ben. Zodra ik bij mijn fysiotherapie-praktijk binnenstap heb ik dáár wél WiFi mét internet! Hetzelfde in het ziekenhuis in Ede, waar ik ook weleens kom: meteen weer WiFi mét internet. Kom ik dan weer thuis in Randwijk, dan valt de verbinding met internet meteen weer weg en valt alles wat ik met mijn mobieltje doe onder datagebruik... wat veel duurder is!
Mijn conclusie: dit ligt echt niet aan mijn mobieltje, maar aan de verbinding met Telfort die kennelijk veel te zwak is. Nog iemand met ideetjes?
Reputatie 8
Badge +11
De mening over een te zwakke verbinding deel ik niet. Dan zou ook de melding "verbonden" er niet zijn en zou je als je 'bovenop de router' zit verschil moeten merken.
Om de één of andere reden wil je telefoon blijkbaar niet babbelen met de wifi van je router.
De router heb je al een harde reset gegeven. Ik vond op onderstaande pagina's nog wat tips:
https://www.technobezz.com/fix-moto-g5-wi-fi-issues/
Reputatie 8
Badge +16
Beste kampes, het enige wat ik nog voor je kan doen is je een vervangend modem opsturen. Wellicht dat het probleem daarmee is opgelost. Ik hoor graag van je hoe je hierover denkt.
Reputatie 1
Nog een mogelijkheid: zou het kunnen, dat de software van het modem ge-update zou moeten worden?
7Nog een mogelijkheid: zou het kunnen, dat de software van het modem ge-update zou moeten worden?

Updates worden vanuit Telfort gepushed. Daar heb je als klant geen invloed op.
Gebeurt 's nachts. Modem moet dus wel altijd aan staan.
Reputatie 1
Dan kom ik nu toch uit bij de suggestie van Stephen over een vervangend modem, temeer daar ik nu op één van de twee aangesloten televidie-toestellen al de hele ochtend maar ongeveer de helft vn de TV-zenders ontvang: de andere tonen alleen een zwart scherm...
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, je huidig modem is up to date wat betreft de firmware. Een nieuwe modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen.
Laat je dan even weten welk resultaat dit hefet opgeleverd? Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is: Toen mijn vrouw op haar TV de code van het kinderslot moest intoetsen op NPO3, kreeg ze daarna van die zenden alleen maar een zwart scherm... Vanmorgen alles weer gereset, omdat we nu op geen van beide TV's nog een uitzending konden ontvangen. In de loop van de dag nog een aantal malen geprobeerd (gereset), met hetzelfde resultaat. Geen TV dus, alleen op de computers nog internet... voor zolang dat duurt!

Reageer