beantwoord

WiFi: verbonden, geen internet

  • 29 januari 2018
  • 35 reacties
  • 18732 keer bekeken

Reputatie 1
De eerste helft van elke dag heb ik uitstekend verbinding met WiFi, vanaf de vroege ochtend tot ergens na het middaguur. Daarna geldt de rest van de dag de kreet "verbonden, geen internet". Gister, zondag en ook de zondag ervoor, bleef ik vlekkeloos de hele dag verbonden via WiFi. De rest van de apparaten in huis ondervindt geen problemen, alleen mijn mooie en nieuwe Moto G5...
Resetten van modem en telefoon heb ik allang geprobeerd, zonder resultaat...
icon

Beste antwoord door kampes 2 maart 2018, 13:29

Dank je, Stephen. Sorry dat het even heeft geduurd voor ik reageerde. Het modem zelf bracht niet de oplossing, al werkt het goed: we zaten wel opeens met twee mobieltjes de geen WiFi net internet hadden!
We moesten wachten tot onze zoon tijd had om langs te komen, en die heeft de problemen opgelost, en wel door (voor zover ik heb begrepen) aan verscheidene apparaten vaste IP-nummers toe te kennen inplaats van die te laten instellen door het modem: problemen ophelost!
Fe beide vorige modems liggen, ingepakt en wel, klaar om geretourneerd te worden.
Heel erg bedankt voor je hulp en moeite!
Bekijk reactie

35 reacties

Reputatie 1
OK, vandaag dus het nieuwe modem ontvangen en precies volgens de begeleidende brief geïnstalleerd.
Resultaat: nu hebben we twee mobieltjes met Wifi: "verbonden, geen internet". Na een chat-sessie kreeg mijn vrouwde toezegging dat er een nieuw en moderner moden gestuurd zal worden... Dat wordt dus sinds november (toen zijn we overgetapt naar Telfort) het derde modem...
Kan het misschien zijn dat er iets fout zit in de instellingen in het modem?
Reputatie 8
Staat die modem/router misschien dicht bij een slimme meter opgesteld, of ander apparaat wat storing kan veroorzaken? Zie ook volgende reacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/home-internet-stopped-working-74275/index1.html#post610088
https://forum.telfort.nl/wifi-269/slimme-meter-stoort-tv-signaal-met-een-kleine-aanpassing-het-opgelost-71359

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm
Reputatie 1
Dank voor de suggestie(s), Babylonia. Maar de "slimme" meter staat op zo'n 15 meter afstand, en het modem (de ExperiaV8) staat zo'n twee meter van de gewone meterkast af, in de vensterbank, dus daaraan mag het ook niet liggen. Maar we zijn net 'n paar minuten thuisgekomen vanaf fysiotherapie,,, Dáár hadden onze mobieltjes meteen WiFi mét internet, nu zijn we weer thuis en beide mobieltjes zijn weer verbonden met WiFi, maar zónder internet ...
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kampes, jammer dat het probleem ook niet is opgelost met het modem dat ik je heb verzonden. Hopelijk lukt het wel met het 3e modem. Ik zie je reactie dan graag tegemoet.
Reputatie 8
nu zijn we weer thuis en beide mobieltjes zijn weer verbonden met WiFi, maar zónder internet ...
Dat zou betekenen dat de WiFi verbinding op zichzelf dus goed is, maar de connectie vanaf het modem met internet niet goed functioneert.

Neem de volgende punten eens door (en vervolgreacties):
https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-werkt-niet-goed-67836/index1.html#post561505
Reputatie 1
Vandaar mijn suggestie dat er misschien iets fout zou kunnen zijn met de instellingen in het modem,,, Maar laat ik nu voorlopig maar even de komst van mopden nummer drie afwachten!
@kampes

Probeer dit eens
Ik had ook deze storing maar nu werkt mijn Samsung Galaxy TAB S2 type SM-T813 al 3 dagen zonder storing of verbreken van de WIFI.
In de instellingen stond bij WIFI erg sterk maar op mijn toestel was WIFI symbool niet te zien op mijn scherm rechtsboven.

Log in in uw modem en verander het onderstaande.

Informatie vind u bij uw Provinder en bij mij begint het met http://192.168.2.254/ ( Telfort )

Als u bent ingelogd, ga naar
Wlan en klik op
Settings
Stond bij mij op
Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b
Gewijzigd naar
802.11g only

En klik op Save of op Apply

Tijdelijke oplossing tot er een definitieve oplossing komt van Telfort misschien?
Nu denk ik dat het dus toch waarschijnlijk aan de oude modem ligt
Ik heb de Experia Box V8

Hoop dat u hier wat aan heeft
Reputatie 8
Badge +16
Beste kampes, ik zie dat je het nieuwe modem al hebt ontvangen. Is het probleem hiermee opgelost? In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Dank je, Stephen. Sorry dat het even heeft geduurd voor ik reageerde. Het modem zelf bracht niet de oplossing, al werkt het goed: we zaten wel opeens met twee mobieltjes de geen WiFi net internet hadden!
We moesten wachten tot onze zoon tijd had om langs te komen, en die heeft de problemen opgelost, en wel door (voor zover ik heb begrepen) aan verscheidene apparaten vaste IP-nummers toe te kennen inplaats van die te laten instellen door het modem: problemen ophelost!
Fe beide vorige modems liggen, ingepakt en wel, klaar om geretourneerd te worden.
Heel erg bedankt voor je hulp en moeite!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, geeft niet. Bedankt voor je reactie en heldere toelichting. Fijn dat het probleem is opgelost door zoonlief. 😃

Reageer