beantwoord

WiFi: verbonden, geen internet

• 29 januari 2018
  • 35 reacties
  • 18833 keer bekeken

Toon het eerste bericht

35 reacties

7Nog een mogelijkheid: zou het kunnen, dat de software van het modem ge-update zou moeten worden?

Updates worden vanuit Telfort gepushed. Daar heb je als klant geen invloed op.
Gebeurt 's nachts. Modem moet dus wel altijd aan staan.
Reputatie 1
Dan kom ik nu toch uit bij de suggestie van Stephen over een vervangend modem, temeer daar ik nu op één van de twee aangesloten televidie-toestellen al de hele ochtend maar ongeveer de helft vn de TV-zenders ontvang: de andere tonen alleen een zwart scherm...
Reputatie 1
Dank voor de suggestie(s), Babylonia. Maar de "slimme" meter staat op zo'n 15 meter afstand, en het modem (de ExperiaV8) staat zo'n twee meter van de gewone meterkast af, in de vensterbank, dus daaraan mag het ook niet liggen. Maar we zijn net 'n paar minuten thuisgekomen vanaf fysiotherapie,,, Dáár hadden onze mobieltjes meteen WiFi mét internet, nu zijn we weer thuis en beide mobieltjes zijn weer verbonden met WiFi, maar zónder internet ...
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Kampes, jammer dat het probleem ook niet is opgelost met het modem dat ik je heb verzonden. Hopelijk lukt het wel met het 3e modem. Ik zie je reactie dan graag tegemoet.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo kampes, welkom op het forum! Als het probleem zich alleen voordoet op je telefoon dan ligt het vermoedelijk aan je telefoon. Graag het WiFi-netwerk op je telefoon vergeten en daarna opnieuw instellen. Ervaar je dit probleem ook met andere WiFi-netwerken?
Reputatie 1
Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is: Toen mijn vrouw op haar TV de code van het kinderslot moest intoetsen op NPO3, kreeg ze daarna van die zenden alleen maar een zwart scherm... Vanmorgen alles weer gereset, omdat we nu op geen van beide TV's nog een uitzending konden ontvangen. In de loop van de dag nog een aantal malen geprobeerd (gereset), met hetzelfde resultaat. Geen TV dus, alleen op de computers nog internet... voor zolang dat duurt!
Reputatie 8
nu zijn we weer thuis en beide mobieltjes zijn weer verbonden met WiFi, maar zónder internet ...
Dat zou betekenen dat de WiFi verbinding op zichzelf dus goed is, maar de connectie vanaf het modem met internet niet goed functioneert.

Neem de volgende punten eens door (en vervolgreacties):
https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-werkt-niet-goed-67836/index1.html#post561505
Reputatie 1
Nog even dit: ik heb vanavond mijn mobieltje niet alleen uitgezet, maar ook de batterij er uit gehaald, 'n tijdje laten liggen, daarna de zaak weer in elkaar gezet. Zodra ik hem aanzette was de boodschap voor WiFi weer: "verbonden, geen internet". Voor mij betekent dit toch echt, dat het aan de Telfort-verbinding ligt en niet aan mijn mobieltje... Hoewel alleen mijn mobieltje (en niet dat van mijn vrouw) deze klachten geeft.
Reputatie 1
Vergeten en opnieuw instellen helpt niet. Vanmiddag moeiteloosingelogd op een ander netwerk, maar het netwerk van Telfort werkt ook moeiteloos... tot op het moment, ergens in de loop van de dag, dat ik weer die melding krijg van 'verbonden, geen internet'. Als ik verder niets doe, en gewoon ga slapen, dan word ik morgen wakker en ben dan weer gewoon verbonden mét internet!
Ik zou echt niet weten wat de oorzaak zou kunnen zijn in mijn splinternieuwe telefoon, als verder alles goed werkt...
Reputatie 8
Badge +11
Ik ken het toestel niet, maar misschien kan @Koffiemok er wat over zeggen. Zit er iets van een "niet storen" functie op of "ouderlijk toezicht" die de verbinding beperkt tot bepaalde tijden?

Ik denk alleen maar even hardop mee.....

Reageer