Wifi verbinding Zyxel modem is zeer traag of valt plotseling uit

• 28 juni 2017
  • 6 reacties
  • 142 keer bekeken

Beste,

Ik heb nu al een aantal jaar de Zyxel modem in gebruik. De laatste tijd ervaar ik problemen met de WIFI. Deze is zeer traag of valt gewoon uit. De rest van het internet blijft wel werken, ik kan gewoon tv kijken en streamen via bv. Netflix.

Ik heb het idee dat het WIFI onderdeel defect is. Na het herstarten van de router werkt het weer even.

Kan ik een nieuw modem ontvangen?

Groeten, Raymond

6 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Raymond, op deze manier internetten is natuurlijk onhandig. Om je hiermee te helpen, heb ik een paar vragen. Als je WiFi verbinding niet (goed) werkt, kun je dan wel op een laptop/computer bekabeld internetten? Kun je mij in een apart bericht je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN sturen? Dan kan ik met je meekijken 😳.
Reputatie 4
Badge +10
Je gegevens heb ik ontvangen, bedankt hiervoor. Herstarten kan inderdaad kort even helpen, alleen je kunt het beste je modem terugzetten naar fabrieksinstellingen. Mocht dat niet helpen, dan kun je het beste je WiFi kanaal wijzigen en een rustig kanaal kiezen. Het is goed mogelijk dat je WiFi kanaal niet optimaal is, omdat je op een druk kanaal zit. Kun je mij laten weten of dit heeft geholpen? Hoe is je verbinding dan als je in de buurt van het modem staat en hoe is het in andere ruimtes? Daarnaast is het goed om na te gaan of het modem in de buurt van bepaalde storingsbronnen staat. Een modem naast een verwarming kan bijvoorbeeld voor een instabiele verbinding zorgen. Hoor het graag van je!
Beste Deborah,

Bedankt voor je reactie. Alle zaken zoals terugzetten naar fabrieksinstellingen, kanaalwijzigingen etc. heb ik allemaal al geprobeerd.

De kabels etc. zijn ook allemaal nieuw.

Voorheen werkte alles ook perfect maar de laatste maanden ervaar ik deze problemen. Ik heb andere post gevolgd op dit forum en ook die tips allemaal geprobeerd.

Als het modem herstart is dan is in alle kamers de wifi goed. Voor 1 kamer maak ik gebruik van een repeater om het signaal te versterken.

Echter na verloop van tijd valt de wifi terug in snelheid en vervolgens doet deze het helemaal niet meer. Zoals aangegeven, de tv, bekabeld Netflix kijken etc. blijft gewoon werken. Herstarten van het modem is dan de enige manier.

Groeten, Raymond
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Raymond, het klinkt inderdaad alsof je alles al hebt geprobeerd. Constant herstarten is natuurlijk geen oplossing. Ik heb daarom een nieuw modem voor je besteld. Je kunt verwachten dat het modem morgen of overmorgen door PostNL wordt geleverd. Kun je mij laten weten of je WiFi verbinding goed is met het nieuwe modem? Hoor het graag 😳.
Hoi Deborah,

Het nieuwe modem is binnen gekomen en heb alles netjes aangesloten. Het oude modem komt retour.
Ik zal het een tijdje in de gaten houden en zal mijn bevindingen terugkoppelen.

Groeten, Raymond
Reputatie 4
Badge +10
Hey Raymond, goed om te lezen dat je het nieuwe modem hebt aangesloten. Oke, ik hoor het graag!

Reageer