vraag

WIFI verbinding valt weg

• 7 december 2012
  • 24 reacties
  • 4966 keer bekeken

Badge
Op dit moment heb ik steeds wegvallende WIFI verbinding, Ik had paar keer klantenservice gebeld. Ze hebben paar keer kanaal veranderd en ik had geen verbetering gemerkt. Vandaag ben ik door Telfort Klantenservice gebeld en ik moest Insider downloaden en gaan proberen.

Ik had eerste paar maanden geen enkel probleem mee gehad met WIFI verbinding. De apparaten (laptop/Iphone) zijn ook niet veranderd en modem staat nog steeds op hetzelfde plek. Ik vroeg aan de medewerk of ik nieuwe modem kan krijgen, zij komt steeds mee dat er niks aan de hand is met de modem.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

24 reacties

Badge
@YAPISTIR

Vervelend dat je problemen met WIFI ervaart. Waneer je hetzelfde probleem op meerdere apparaten ervaart ligt het vaak aan het modem of een externe storingsbron (vaak een ander apparaat zoals een babyfoon dat het WIFI signaal verstoort). Ik heb je een ander modem verstuurd dat binnen 5 werkdagen bij je bezorgd zal worden. Wil je in dit topic laten weten of het probleem met het nieuwe modem is verholpen?

Jelmer
Badge
@YAPISTIR

Vervelend dat je problemen met WIFI ervaart. Waneer je hetzelfde probleem op meerdere apparaten ervaart ligt het vaak aan het modem of een externe storingsbron (vaak een ander apparaat zoals een babyfoon dat het WIFI signaal verstoort). Ik heb je een ander modem verstuurd dat binnen 5 werkdagen bij je bezorgd zal worden. Wil je in dit topic laten weten of het probleem met het nieuwe modem is verholpen?

Jelmer

Bedankt.Heb jij mijn adresgegevens nog nodig?
Badge
@YAPISTIR

Jelmer

Kan dat ook bij mij het geval zijn???
eerst was het maar 1 laptop,en nu 3 stuks plus de 3 smartphones.
Hij geeft aan dat mijn router een verborgen netwerk is?????
Badge
vandaag (11-12-2012) mijn nieuwe modem gehaald. Met de nieuwe modem kan ik helaas helemaal geen WiFi verbinding maken. Daarom heb ik mijn oude modem weer terug gezet. Ik stuur de nieuwe modem morgen per post weer terug.
Badge
vandaag (11-12-2012) mijn nieuwe modem gehaald. Met de nieuwe modem kan ik helaas helemaal geen WiFi verbinding maken. Daarom heb ik mijn oude modem weer terug gezet. Ik stuur de nieuwe modem morgen per post weer terug.

Hallo Yapistir,

Wij hadden hetzelfde probleem,en ook vandaag het nieuwe modem ontvangen.
Echter krijgen we met het nieuwe modem geen tv.
Ook wij hebben oude modem weer aangesloten.
Ik weet niet welk  type je hebt van ZyXel,maar bij onze oude modem was het draadloos niet goed geinstalleerd,dit is via het uitlezen van modem vtot nu toe verholpen.
Reputatie 8
Badge +17
Je hebt toch wel de WiFi gegevens van je modem in de laptop en phone gezet?
anders wil die nooit een verbinding maken...

bij iedere modem horen namelijk specifieke verbingsinstellingen, zie het bijhorende WiFi kaartje of de sticker op de modem.
Badge
Je hebt toch wel de WiFi gegevens van je modem in de laptop en phone gezet?
anders wil die nooit een verbinding maken...

bij iedere modem horen namelijk specifieke verbingsinstellingen, zie het bijhorende WiFi kaartje of de sticker op de modem.

De gegevens heb ik wel in de laptop gezet. Laptop vindt wel de modem. Vervolgens voer ik de wachtwoord in. Ik krijg telkens de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Daarom heb ik mijn oude modem nu terug gezet.
Reputatie 8
Badge +17
Je hebt toch wel HOOFD- en kleine letters gebruikt waar dat nodig is?
Badge
Je hebt toch wel HOOFD- en kleine letters gebruikt waar dat nodig is?

inderdaad ik heb exact hetzelfde wachtwoord ingevoerd. Dit heb ik paar keer gedaan.
Reputatie 8
Badge +17
Kan je in de modem inloggen en kijken of het juiste wachtwoord bij de WiFi instellingen staat?
Badge
Kan je in de modem inloggen en kijken of het juiste wachtwoord bij de WiFi instellingen staat?

omdat ik niet draadloos kan internetten, had ik met kabel verbinding gemaakt. en vervolgens in de modem ingelogd. Bij wireless instellingen onderaan staat de juiste wachtwoord.
Reputatie 8
Badge +16
Je laptop is toevallig niet voorzien van een Atheros wireless adapter?
Badge

Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6230 heb ik.
Reputatie 8
Badge +17
Als je in datzelfde scherm, de beveiliging eens UIT zet, kan je dan wel verbinding maken?
Badge

Vertel Tuut Tuut ik heb hier ook 2 laptops staan met Atheros adapter.
Badge
Als je in datzelfde scherm, de beveiliging eens UIT zet, kan je dan wel verbinding maken?

dat gaat ook niet. Ik had ook een met een andere laptop geprobeerd en hij kan nog steeds geen verbinding maken
Reputatie 8
Badge +17
@hwesterhof2000: kijk eens hier: https://forum.telfort.nl/search.php?query=atheros volgens mij heeft tuut-tuut al een oplossing hiervoor gegeven...
Badge
kijk eens hier: https://forum.telfort.nl/search.php?query=atheros volgens mij heeft tuut-tuut al een oplossing hiervoor gegeven...

ik heb geen Atheros wireless adapter,maar een Intel. Ik denk dat ik niet veel aan heb
Reputatie 8
Badge +16
Nee dat klopt er zat een stoorzender in het topic
Badge
Nee dat klopt er zat een stoorzender in het topic
??????????
Ik ben dit topic ook aan het volgen omdat ik hetzelfde probleem heb(had)
Vandaag ook een nieuw modem gekregen,en kreeg met het nieuwe modem ook geen verbinding.
Daarom ook weer het oude aangesloten.
En toevallig heb ik hier 2 laptops staan die geen verbinding kregen(Atheros adapter).
Reputatie 8
Badge +17
@hwesterhof2000: kijk eens hier: https://forum.telfort.nl/search.php?query=atheros  volgens mij heeft tuut-tuut al een oplossing hiervoor gegeven...
Hallo,
De laatste tijd ervaar ik elke dag meerdere keren dat mijn wifi verbinding wegvalt en ook het internetten traag is, ik dacht eerst dat het aan mijn laptop lag, mijn kinderen hebben het zelfde probleem.
Groetjes M.Sabbar
Oh ja ik moet ieder keer de laptop opnieuw opstarten dan lukt het wel maar daarna weer verbindingsproblemen, HELP.
Hallo,
De laatste tijd ervaar ik elke dag meerdere keren dat mijn wifi verbinding wegvalt en ook het internetten traag is, ik dacht eerst dat het aan mijn laptop lag, mijn kinderen hebben het zelfde probleem.
Groetjes M.Sabbar

Het eerste wat ik zou proberen is van wifi kanaal te wisselen. Vaak is dit de oplossing maar niet altijd.
Om dit te testen moet je inloggen bij de modem. Bij wlan settings vind je dan de optie om het wifi kanaal te wijzigen.
Ik ga er van uit dat de verbinding met internet wel goed blijft werken als je de laptop bedraad aansluit met een utp kabel. Heb je dat geprobeerd?