beantwoord

WiFi-verbinding valt steeds weg

• 30 mei 2019
  • 11 reacties
  • 316 keer bekeken

Mijn internet valt steeds weg doet het verder prima. Waar kan dit aan liggen monteur heb het zelf geinstalleerd. Heb een experia box v10a? Die box blijft wel gewoon aan maar soms verbreekt de verbinding opeens waarna je bijna gelijk weer kan verbinden. Tips of iemand die weet wat dit kan zijn?
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 3 juni 2019, 09:41

Duidelijk, @Damned. Om je te kunnen helpen bij het optimaliseren van je WiFi-verbinding heb ik wel iets meer informatie van je nodig. Kun je aangeven wat er op de momenten dat je verbinding wegvalt verder nog actief is in je netwerk? Oftewel, wat voor apparaten zijn er aangesloten, en welke maken op het moment dat je verbinding wegvalt actief gebruik van internet?

Wil je verder -op een laptop of PC na- alle apparaten eens uitzetten, zodat er nog maar één apparaat is verbonden met internet? Koppel ook zaken als accesspoints eens los. Valt het signaal dan ook weg? Of blijft je WiFi-verbinding dan wel stabiel?

Daarnaast is het ook goed om te kijken hoe "druk" je omgeving is. Op deze pagina vind je verschillende tools waarmee je kunt controleren op welk kanaal jouw internetverkeer de minste hinder ondervindt van netwerken in de buurt. Als blijkt dat het érg druk is op het huidige kanaal kan het zeker geen kwaad om een frequentie (kanaal) te kiezen die nog relatief dunbevolkt is. Met behulp van deze stappen kun je het kanaal veranderen.

Ten slotte wil ik je vragen om de stappen in onze probleemoplosser te doorlopen. Als je hierna geen verbetering merkt, kun je mij dan laten weten wat je precies hebt getest? Dan krijg ik een duidelijker beeld van de situatie. Ik lees graag je bevindingen.
Bekijk reactie

11 reacties

Als de verbinding wegvalt welke leds branden op dat moment wel en welke niet.
Welke verbinding valt exact weg de complete verbinding dus ook het tv signaal of gaat het meer specifiek om de interne wifi verbinding.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Damned. Van harte welkom hier. Ik begrijp dat je verbinding steeds wegvalt. Kan je het probleem iets verder toelichten? Ervaar je zowel met WiFi als bekabeld problemen? En speelt het probleem op één apparaat of op alle apparaten? Dat is wel belangrijk om te weten. Dan weten we namelijk waar we ons op moeten focussen. ☺ Zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je klantnummer en de naam van de contracthouder?
Het is vrij kort maar wel regelmatig alleen internet en geen verandering in de led. Internet valt weg op alle apparaten
Het is mij nog onduidelijk of je bedraad internet of een verbinding via wifi bedoelt.
Wifi
Reputatie 7
Badge +9
Duidelijk, @Damned. Om je te kunnen helpen bij het optimaliseren van je WiFi-verbinding heb ik wel iets meer informatie van je nodig. Kun je aangeven wat er op de momenten dat je verbinding wegvalt verder nog actief is in je netwerk? Oftewel, wat voor apparaten zijn er aangesloten, en welke maken op het moment dat je verbinding wegvalt actief gebruik van internet?

Wil je verder -op een laptop of PC na- alle apparaten eens uitzetten, zodat er nog maar één apparaat is verbonden met internet? Koppel ook zaken als accesspoints eens los. Valt het signaal dan ook weg? Of blijft je WiFi-verbinding dan wel stabiel?

Daarnaast is het ook goed om te kijken hoe "druk" je omgeving is. Op deze pagina vind je verschillende tools waarmee je kunt controleren op welk kanaal jouw internetverkeer de minste hinder ondervindt van netwerken in de buurt. Als blijkt dat het érg druk is op het huidige kanaal kan het zeker geen kwaad om een frequentie (kanaal) te kiezen die nog relatief dunbevolkt is. Met behulp van deze stappen kun je het kanaal veranderen.

Ten slotte wil ik je vragen om de stappen in onze probleemoplosser te doorlopen. Als je hierna geen verbetering merkt, kun je mij dan laten weten wat je precies hebt getest? Dan krijg ik een duidelijker beeld van de situatie. Ik lees graag je bevindingen.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Damned. Ik zie dat je niet meer op mijn vorige bericht hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Heb je de tips geprobeerd en merk je verbetering? Ik lees het graag als ik nog iets voor je kan doen.
@Natasja - Telfort Ik heb inderdaad je tips geprobeerd. Helaas helpt het niet. Dus tsja zit nog steeds met hetzelfde probleem. Gok dat ik weer een monteur moet laten komen.
Reputatie 7
Badge +9
Jammer om te vernemen dat je nog geen verbetering merkt. Ik wil je graag helpen bij het vinden van een oplossing, maar dan is het wel belangrijk voor mij dat je de vragen die ik je eerder stelde beantwoordt. Welke handelingen heb je al verricht en wat was het resultaat daarvan? Kan je dat toelichten? Heb je wel een goede verbinding als je alle apparaten uitschakelt en alleen een laptop of PC verbindt met WiFi? En heb je ook je kanaal aangepast?
Heb precies het zelfde probleem. Prima verbinding en dan voor een aantal seconden wordt het ontzettend slecht, of valt het zelfs helemaal uit.

Zal maar eens door de antwoorden in dit topic lopen.
Reputatie 7
Badge +9
Heb precies het zelfde probleem. Prima verbinding en dan voor een aantal seconden wordt het ontzettend slecht, of valt het zelfs helemaal uit.

Zal maar eens door de antwoorden in dit topic lopen.

Dat is frustrerend, @C.w. Het is dan een goede eerste stap om de tips en adviezen in dit topic te doorlopen. Ik ben benieuwd of je daarna verbetering merkt. Als dat niet het geval is, kun je mij dan laten weten wat je precies hebt geprobeerd/getest en hoe de situatie met je WiFi precies is? Vul daarnaast ook je profiel aan met je klantnummer, postcode/huisnummer en de naam van de contracthouder. Die informatie heb ik nodig om je verder te kunnen helpen. ☺

Reageer